TWEE minuten......

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

TWEE minuten......

#1 Bericht door SWL nl 5321 »

Hierbij verzoek ik UW aller medewerking om op 4 mei a.s. tijdens de dodenherdenking de individuele zenders en de conversatie via de diverse repeaters een tijdelijk halt toe te roepen......
Zulks in navolging van de uit..modus van de mobiele telefoons...?

Uit eerbied voor hen die ons ontvielen......


Dank

Robert...

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#2 Bericht door PD2R »

+1
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PD1JAP
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: TWEE minuten......

#3 Bericht door PD1JAP »

Krijgen we dan dit jaar een 20 meter schreeuwer die opgepakt wordt ?
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3131
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#4 Bericht door elsinga »

Twee minuten stilte om degenen te herdenken die onze huidige vrijheid mogelijk hebben gemaakt, ik zeg: doen!

Ikzelf sta op dat moment met mijn scouts in Heerenveen bij het monument aan de van Maasdijkstraat. Dus on air hoef ik me dan niet stil te houden, die boel staat dan uit. ;) Uiteraard zijn we in het echt dan ook gewoon 2 minuten stil. Want herdenken is goed.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: TWEE minuten......

#5 Bericht door Solostar »

PD1JAP schreef:Krijgen we dan dit jaar een 20 meter schreeuwer die opgepakt wordt ?

John

Hoe ver ligt Margraten van je woonplaats Kerkrade af?

Wellicht kan je je bezinnen op je bovengemelde reactie.

Hannie

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#6 Bericht door PA3DAT »

+1
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#7 Bericht door PD5DJ »

Vorm van een soort symptoom bestrijding?

Je kan je beter afvragen, waarom je als persoon het nodig vind iemand te bellen, smssen of whatever op dat tijdstip.

Het zou niet nodig moeten zijn alles uit te zetten..

Zolang mensen dat deeltje respect niet hebben, dan is en blijft het puur een kop in het zand spel.

Het is gewoon triest dat IK mijn telefoon moet uitzetten voor een of ander figuur die geen fatsoen heeft..
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

pe2cvf
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 mei 2008, 20:43

Re: TWEE minuten......

#8 Bericht door pe2cvf »

Goed initiatief.
Er zijn al behoorlijk wat repeaters met callgevers/controllers waarbij tijdmeldingen of aurora waarschuwingen automatisch gegenereerd worden. Zo ook op de "hele uren".
Daar kan je als beheerder mogelijk wat aan doen. Een uitzending van de Repeater heeft dus niet altijd wat met een andere amateur te maken.

In die categorie vallen ook de automatisch gegenereerde (spam) e-mailtjes, waarbij je telefoon mogelijk toch op dat moment een melding van geeft.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: TWEE minuten......

#9 Bericht door PF9ZX »

Het is maar hoe je het bekijkt. Respect is er zeker, maar die roep je net af met wat stilte. Ik doe er net als vele jaren niet meer aan mee. (ja, daar gaan we weer. Ik ben het gewend)

Respect is ook als je ieder in zijn/haar waarde laat om er wel of niet aan mee te doen. Maar helaas is dit respect zelden tot nooit te bespeuren. Hoe respectloos is dat dan in een land waarin je zogenaamd zou mogen leven in vrijheid :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PA0AA
Berichten: 386
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Heelsum - Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#10 Bericht door PA0AA »

+1


Beetje respect kan toch wel één keer per jaar ?...... :(

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#11 Bericht door PA3HMP »

+1

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#12 Bericht door PE2AAB »

De Heinrich Hertz stichting zal de repeaters PI2EHV en PI6EHN (70cm en 23cm te Eindhoven) in deze periode tijdelijk inactief maken.
Hierdoor kan er tijdelijk geen QSO gevoerd worden en zullen ook de callgevers zich niet onbedoeld laten horen. Kleine moeite, groot gebaar.

Helaas zijn er jaarlijks toch altijd weer lieden die de boel menen te verstoren, hetzij schoffies met de petjes achterstevoren en een 'man purse' over de schouder op hun scootertjes of communicatie gestoorden die dit moment van stilte aangrijpen om hun gebrek met de samenleving te delen. Jammer. maar aan onze repeaters zal het niet liggen ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

sottezero
Berichten: 816
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: TWEE minuten......

#13 Bericht door sottezero »

Zo vanzelfsprekend is het niet dat mensen zich genoodzaakt voelen om 2 minuten stilte in acht te nemen.
Meer mensen niet dan wel hebben de oorlog mee gemaakt, en zien dan ook weinig nut in het stil zijn in een wereld die mede dankzij 'onze' bevrijders meer weg heeft van een rat-race dan een normaal leven.

Dat mensen respect willen tonen voor mensen die hun leven gegeven hebben voor onze vrijheid, daar is niets mis mee.
Ik heb wel problemen met dat deze mensen willen bepalen voor anderen hoe ze zich moeten opstellen.
DAAR hebben die mensen hun leven OOK voor gegeven, dat je MAG kiezen om geen 2 minuten stil te zijn.

Als ik mijn respect wil tonen voor de talloze Britten, Australiers, Canadezen, Polen, Russen en Amerikanen die gesneuveld zijn, doe ik dat zelf, daar heb ik niet de stilte van anderen voor nodig.
Omdat ik zelf familie ben van verzetshelden sta ik altijd wel stil bij hun offers, maar ik hoef daarvoor ook niet stil te zijn.
Sterker nog, soms moet je geluid maken.

Zaken die toendertijd toegeschreven werden aan nazi's, SS, en de Stasi, zijn inmiddels nu door onze eigen regering overgenomen. Daar ben ik banger voor dan een of andere mafkees die een microfoon wil indrukken op een tijdstip X gekozen door iemand in een andere provincie op een tijdstip maanden nadat mijn dorp bevrijdt was op 17 september, maar liefst 8 maanden eerder.
Iedereen moet verplicht een Ausweis bij zich tragen, we hebben nu zelfs vingerafdrukken en andere biometrische data daarin staan, alsof we criminelen zijn, ons DNA wordt in databanken opgeslagen, klaar voor een volgende hitler die hierop kan selecteren (en DNA werkt net wat effectiever in selectie op blond-haar-blauwe-ogen dan een stempel met welk geloof je hebt), radio's voor bepaalde frequenties mogen we niet meer hebben, we worden op grote schaal afgeluisterd en er staat een wet klaar voor alle soorten van communicatie dit toe te staan. Overal camera's die voor van alles gebruikt kunnen worden, behalve als mij uit komt. Allemaal zaken waar de Nazi's bij zouden kwijlen...

Allemaal zaken waar 2 minuten stilte niet tegen gaan helpen.

Een volgende hitler hoeft alleen maar een virus te maken welke mensen infecteert die niet aan zijn/haar profiel voldoet en het gehoest van mensen doet de rest.
Testen op de effectiviteit kan elke winter omdat we dan een griep aanval hebben...


Wanneer beheerders hun repeater willen uitzetten om op deze manier steun te betuigen aan de slachtoffers, dan vind ik dat een goed idee.
Wanneer beheerders hun repeater willen uitzetten om af te dwingen dat er geen communicatie mogelijk is, lijkt me dan een absurd idee.

Er lijkt geen verschil in bovenstaande en het verschil zit hem in het subtiele, het is er namelijk wel.

Hoeveel oorlogen moeten we trouwens gedenken?

Gaan we terug naar de slag van baduhenna? Of pakken we alleen de laatste, of alleen die op Hollywood cellulose goed staat? Of gaan we op 4/5 mei allemaal gedenken, van Baduhenna tot de IS oorlog? En waarom dan 4/5 mei ? Omdat het dan mooi weer is? Is dat niet disrepectvol voor mensen die hun leven gegeven hebben op andere tijdstippen, in andere oorlogen die niet op 4/5 mei eindigden? Friesland en de eilanden waren in begin juni nog steeds niet bevrijdt, is het dat niet respectvoller om te vieren dat je bevrijdt bent als ALLE Nederlanders bevrijdt waren? Of tellen Friezen niet mee in Den Haag? Gaan we dan ook weer lief doen tegen de Russen die 27 miljoen (toch iets meer dan de 420.000 van de VS) mensen heeft verloren in de WO2 tegen de Duitsers?

Anyway, goed dat mensen herdenken, maar ook stil staan bij het feit dat er vele mensen die we nooit gezien hebben hun leven gegeven hebben om te vechten tegen een vijand die zij nog nooit gezien hadden en wellicht nooit hebben gezien omdat ze al stierven voordat ze voeten op het europeesche vaste land konden zetten. Mensen die dachten dat wij de door hen gebrachte vrijheden niet zouden verkwanselen als we jaren onderdrukt waren geweest... Vreemd dat recht van vrijheid van meningsuiting, als mensen die vinden dat ze daarvoor staan vinden dat anderen dat recht tenminste 2 minuten lang niet hebben...
Dat is mijn optiek het toppunt van falen.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#14 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD0JIG schreef:
PD1JAP schreef:Krijgen we dan dit jaar een 20 meter schreeuwer die opgepakt wordt ?

John

Hoe ver ligt Margraten van je woonplaats Kerkrade af?

Wellicht kan je je bezinnen op je bovengemelde reactie.

Hannie
Inderdaad.
Maar ja, enig historisch besef en fatsoen is bij een aantal mensen tegenwoordig ver te zoeken.
Tip voor John, als je iets geschreven hebt eerst voor het posten effe doorlezen en nadenken…..
En dus niet eerst posten en dan pas nadenken.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: TWEE minuten......

#15 Bericht door PD0JSB »

@ sottezero

Ik ben blij dat je me wijst op het recht van vrijheid van meningsuiting , je schrijft veel maar het zegt me niks !! Echter hoe ik het ervaar is kwetsend !!.Normaal reageer ik in dit soort situaties in een PB, eerlijk van mens tot mens , de meeste forum genoten bedienen zich van een naam met hun call al dan niet terug te vinden in hun profiel ,, mensen zonder call hebben hier veelal wat te verbergen en willen graag provoceren ,, dat lukt je vrij aardig .

Als het je raakt , zijn die 2 minuten stilte in elke vorm een heel ,mooi en respectvol iets . Ooit ben ik een oorlog terecht gekomen , ongevraagd , en lang ging dat goed en ineens niet meer, slapeloze nachten !!

Jij benadert het van uit het feit "WAT VERANDEREN 2 MINUTEN STILTE ? " dat is egoistisch belang .
Mensen die hier positief reageren , zijn sociaal , en nemen de tijd eens stil te staan bij het barbaarse van oorlog .En ik proef dat je een respectabele leeftijd moet hebben uit je tekst, zo te merken heb je de WW2 meegemaakt ,maar je snapt niet waar het omgaat . we gedenken de slachtoffers! niet de oorlogen .

Terug naar de 2 minuten stilte die naar jou mening niks veranderen , je kan het ook anders benaderen

Hoe dicht mag oorlog je benaderen ? 8 meter ?als je het niet weet
HOUD DAN JE BEK , al is het maar 2 minuten

Hoe vaak mag oorlog je wakker maken?meerdere keren per week ? als je het niet weet
HOUD DAN JE BEK al is het maar 2 minuten

Hoeveel mensen in Nederland dragen de gevolgen van oorlogen ? als je het niet weet
HOUD DAN JE BEK, al is het maar 2 minuten

zo kan ik nog wel wat meer motiverende vragen stellen om je je mond te laten houden

2 minuten stilte doet veel mensen goed die de gevolgen in stilte dragen dragen , tegenover die 2 minuten stilte per jaar staan 52598 minuten dat je je wel mag uiten, met alle geweld .
Als je 2 minuten op die 525600 minuten per jaar niet kan missen voor stil te staan bij de feiten dan is het meer dan zielig gesteld ..

Mocht iemand twijfelen ,ik ben stil , heeeeeel stil
En repeaters die uitgeschakeld worden ik ben voor ( tof en duidelijk initiatief Rick PE2AAB)

@ moderator , sorry het moest er ff uit

73's Jan PD0JSB
Laatst gewijzigd door PD0JSB op 02 mei 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Plaats reactie