TWEE minuten......

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 997
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#31 Bericht door PA0BAK »

Laat ik mij dan heel voorzichtig uitdrukken:
Mijn telefoon zet ik niet uit, maar wie mij tijdens de 2 minuten belt, of SMS't, zonder dat het om een levens bedreigend iets gaat, heeft de komende maanden een groot probleem met mij.

Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: TWEE minuten......

#32 Bericht door SWL nl 5321 »

Bedankt allemaal voor uw reacties op mijn topic.........
Er werd door u veel wijsheid te berde gebracht.....

Helaas blijft een feit dat hij of zij die de ogen sluit naar het verleden, blind is voor de toekomst.
Het heden is voor een ieder een bron van leven, met of zonder eigen mening.
Morgen ga ik luisteren naar de grote stilte....ter nagedachtenis aan hen........

Gegroet aan allen, nu het nog kan

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: TWEE minuten......

#33 Bericht door PA1LH »

Eigenlijk horen deze mensen elke dag van het jaar, elk jaar opnieuw, al het respect van de wereld te krijgen.
Als je ziet hoe jong velen van hen waren .... hun leven stopte hier op vreemd grondgebied. Ze hebben nooit de kans gekregen om een leven op te bouwen, een gezin te stichten.
Voor hen heb ik het graag over om die 2 minuten stilte in acht te nemen.
En mensen die daar anders over denken zou ik willen zeggen: ga eens een kijkje nemen op een geallieerden begraafplaats, en bekijk de namen eens.
Het zijn niet alleen namen, het zijn personen. Personen die hun ziel en zaligheid hier achter lieten.
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#34 Bericht door PE1PQX »

Ik ben ook op 4 mei om 20.00u 2 minuten stil, niet omdat het moet maar omdat het kan!
Telefoon gaat op stil (niet uit) en ik ben even niet bereikbaar al belde de Koning hoogst persoonlijk zelf, ik neem niet op.
Waarom ben ik dan stil? Puur omdat ik nu kan en mag denken en zeggen wat ik wil, een vrijheid die verworden is door veel gevallenen, ook buiten onze landsgrenzen en lang na '40-'45. Ongeacht waar men vandaan kwam (ja, ook de Duitse strijders die voor onze vrijheid stierven, die waren en ook!).
Een vrijheid die elders in de wereld niet vanzelfsprekend is. Turkije/Erdogan is daar nu een actueel voorbeeld van.

Er zijn mensen in Nederland (je, zelfs Medelanders!) voor wie 4 mei geen waarde heeft. Dat mag! Is een vrijheid en geen plicht, maar ik vraag je vriendelijk: laat de ander voor wie 4 mei wel een waarde heeft zijn ding doen en laat hem/haar die 2 minuten stil zijn.

Dank je....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: TWEE minuten......

#35 Bericht door pa3kc »

Ik vraag mij af hoeveel (nep) Nederlanders dit jaar die twee minuten gaan proberen te verstoren :?

Hier in ieder geval wel twee minuten stilte.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#36 Bericht door PE2AAB »

Het Klokhuis heeft er vanavond ook aandacht aan besteed. Prima dat er een gesprek tussen een autochtone én allochtone jongere was te zien waarin ook duidelijk aan bod kwam dat de stilte niet meer als normaal is. Een stukje fatsoen. Er zijn ook veel Marokkaanse militairen gesneuveld. Ook voor hen brengt men haar respect. Wellicht dat dit eventueel scooterende, pet achterstevoren dragende, manpurse vasthoudende snotpinnen er van weerhoudt om gekke ideeën te ontwikkelen en tot uitvoer te brengen morgenavond om 20:00u
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: TWEE minuten......

#37 Bericht door Rene - pg3r »

PE2AAB schreef:Er zijn ook veel Marokkaanse militairen gesneuveld. Ook voor hen brengt men haar respect.
'Het NIOD concludeerde al in 2004 dat de Marokkaanse rol bij de bevrijding van Nederland nihil was. Het huidige onderzoek is breder: hoe kwam Marokko de Tweede Wereldoorlog door en welke rol speelden Marokkaanse soldaten. in Europa? De geallieerde doorbraak in Italië bij Monte Cassino, dankzij Marokkaanse, Tunesische en Algerijnse troepen in Franse dienst, kan dan niet ontbreken. Maar ook de rapporten over hun massale wangedrag verdienen dan aandacht.'

Bron

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#38 Bericht door PA3DAT »

Oei oei, nu gaan we de diepte in. Straks eindigen we nog bij de Nederlandse oorlogsmisdaden begaan in Indonesië tijdens
de politionele acties in 1947/48.

Kunnen we niet gewoon 2 minuten stilstaan bij alle mensen die ten gevolgen van oorlog(en) om het leven zijn gekomen?
Van mij (geboren in 1955) mogen daar ook de Duitse slachtoffers bij.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: TWEE minuten......

#39 Bericht door PD0JSB »

Aloys , jij snapt het !!! +1

Een beetje dieper nadenken is er tegenwoordig niet meer bij ,,

het "ja maar "syndroom , in combinatie met wijzend vingertje geeft averechtse resultaten ...
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

PA0HOP
Berichten: 315
Lid geworden op: 04 feb 2010, 17:12
Roepletters: PA0HOP

Re: TWEE minuten......

#40 Bericht door PA0HOP »

PA3DAT schreef: Kunnen we niet gewoon 2 minuten stilstaan bij alle mensen die ten gevolgen van oorlog(en) om het leven zijn gekomen?
Van mij (geboren in 1955) mogen daar ook de Duitse slachtoffers bij.
Dag Aloys,
Ik, geboren in 1944, sluit me hier heel graag bij aan!

73
Hans, pa0hop
Leuth a/d PA/DL-grens bij KLEVE

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: TWEE minuten......

#41 Bericht door PA0RAB »

Hans Alloys en anderen,
Er zijn meer mensen slachtoffer van (gewapende) conflicten
M.I. wordt te vaak naar de overwinnaarszijde gekeken.
De verzetsgroep van Piet Kremer heeft iets van doen gehad met een groep Polen
Bouwvakkers Bunkerbouw op Texel dus collaborateurs In werkelijkheid krijgsgevangenen
Menige informante is of naakt de volke getoond of kaal geschoren om dat zij met de Mof ging
Herinner me nog goed Een jonge soldaat werd bij ons door de Feldwebel betrapt op het eten van een boterham met roomboter. Hij werd letterlijk de trap van de woning hoek Diepswal Breestraat afgetrapt
.Pa had de telefoonleiding naar Ameland gesaboteerd Moest met een Leutnant mee de kabel op te sporen .Kon nog net draadje van batterij trekken op het Holwerder wad Kwamen daardoor met opgaand tij vast in het slik bij mosselbank.Leutnant schoot houder van z'n wapen leeg om aandacht te trekken Thuis zei hij dat Pa niet zo dom moet zijn om een kabeltje los te trekken. En waarschuwde Krieg geht zum Ende und die Leute werden verruckt hoffe meine Frau noch kussen zu kunnen
Als wadloopgids heb ik m'n vader nog een foto van die plek kunnen geven
Een buurman heeft nog de Papoua's mogen beschermen tegen een overname De spaarzame verhalen kort heel veel info Knoop t zelf maar aan elkaar.
En er zitten meerde kanten aan wat is juist Het Noord Afrikanen verhaal ken ik van m'n ouders
Bekijk het zo Zij waren afhankelijk van Mussolini en hun koning onderling was er ook wat is dan sabotage te veroordelen.
Bekijk ook het gedrag van uitzichtloze jongeren geen werk geen geld geen aanzien Drugshandel of zo iets geld en aanzien in de groep niet bang zijn dus gekke dingen en machtstrijd Wie is het slachtoffer?
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#42 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DAT schreef:Oei oei, nu gaan we de diepte in. Straks eindigen we nog bij de Nederlandse oorlogsmisdaden begaan in Indonesië tijdens
de politionele acties in 1947/48.

Kunnen we niet gewoon 2 minuten stilstaan bij alle mensen die ten gevolgen van oorlog(en) om het leven zijn gekomen?
Van mij (geboren in 1955) mogen daar ook de Duitse slachtoffers bij.

Zo is het maar net ! ( Juul van 1947)
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: TWEE minuten......

#43 Bericht door Rene - pg3r »

PA3DAT schreef:Kunnen we niet gewoon 2 minuten stilstaan bij alle mensen die ten gevolgen van oorlog(en) om het leven zijn gekomen?
Ik herdenk hen die voor onze vrijheid hebben gevochten.
Van mij (geboren in 1955) mogen daar ook de Duitse slachtoffers bij.
Dat vieren we morgen. De geschiedenis wordt door de winnaars geschreven.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: TWEE minuten......

#44 Bericht door PE1PQX »

@PG3R: Jammer dat je (in het algemeen) wat negatief overkomt naar de gesneuvelde Duitsers die ook voor 'ONZE' vrijheden gevochten hebben. Niet iedere Duitser was een nazi, en niet iedere nazi was een Duitser....

Nogmaals: ik ben 2 minuten stil omdat ik het kan en mag, niet omdat ik moet.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: TWEE minuten......

#45 Bericht door PE1LGW »

@ sottezero

Je moet je kapot schamen.
Is het zo moeilijk om 2 minuten even stil te zijn voor de mensen die hier wel behoefte aan hebben.

Als je mijn 2 minuten verstoord, trek ik je persoonlijk aan je oren om langs een paar plekken te gaan, om je even terug op je plek te zetten.

MVG PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Plaats reactie