Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#1 Bericht door PA0ETE »

PD7JT tijdens de koningsronde live vanuit de Python in de Efteling:

https://www.youtube.com/watch?v=dSN6eH0ifr8

De hele koningsronde met Jurgen ON3JVB:

https://www.youtube.com/watch?v=dP7tNYQyi6k

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#2 Bericht door pa3kc »

PD7JT live in de python in de Efteling :lol:

Hilarisch :mrgreen:

"Het hagelt, het hagelt!" :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#3 Bericht door PA0ETE »

Ik vind 'm ook zo geweldig! :-)

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#4 Bericht door PE9DX »

Sorry maar NOS wordt zo langzamerhand net een kermisattractie.
Met gisteren als absolute dieptepunt een Koningsronde gepresenteerd door een Belg!

Johan.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

-Verwijderd account

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#5 Bericht door -Verwijderd account »

PE9DX schreef:Sorry maar NOS wordt zo langzamerhand net een kermisattractie.
Met gisteren als absolute dieptepunt een Koningsronde gepresenteerd door een Belg!

Johan.
Eveneens gisteren een Koningsronde op de Zoetermeerse 2M repeater.
Het zijn dit soort zaken waarom ik repeaters zoveel als mogelijk vermijd. Het zijn er niet alleen veel te veel in mijn visie, maar ook het bedenkelijk lage nivo van wat er zoal op te horen is.
Op 23cm is daar gelukkig (nu nog wel...) absoluut geen sprake van. Maar ik vrees dat ook daar het nivo sterk naar beneden gaat als Novice amateurs inderdaad hun zin doorgedrukt krijgen om ook op 23cm uit te mogen komen.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#6 Bericht door PF9ZX »

Gek he, dat de tijd niet stil staat. Zelfs op de repeaters niet. Het kan wel eens vervelend zijn, maar om nu te gaan lopen/zitten zuurpruimen .... :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#7 Bericht door PE2AAB »

PE9DX schreef:Sorry maar NOS wordt zo langzamerhand net een kermisattractie.
Met gisteren als absolute dieptepunt een Koningsronde gepresenteerd door een Belg!

Johan.
ON3JVB is een geëmigreerde Nederlander. Geen Belg.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#8 Bericht door PD8RAY »

Het zijn de zuurpruimen hierboven die de zendamateurs een slechte naam geven.
Mensen die denken dat zij als enige (F) van dusdanig niveau zijn en recht van spreken hebben.

Als jullie nu zo superslim zijn en zo'n hoog niveau hebben, waarom zijn jullie dan toch zo dom om je op het forum zo negatief uit te laten over deze kermis attractie?
Als het je niet bevalt luister je er niet naar! Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken met dat geweldige IQ.

Volgens mij stink je net zo veel als je zit te poepen met je F papiertje als met N.

Ik ga om dit soort zaken dit forum maar eens mijden.
Misschien een idee om een apart forum op te zetten waar de Novice amateur zich thuis voelt.

On-topic ik heb ook smakelijk gelachen om het live verslag vanuit de python.
73' Ray
PD8RAY

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#9 Bericht door PD4M »

[/quote]...
Op 23cm is daar gelukkig (nu nog wel...) absoluut geen sprake van. Maar ik vrees dat ook daar het nivo sterk naar beneden gaat als Novice amateurs inderdaad hun zin doorgedrukt krijgen om ook op 23cm uit te mogen komen.[/quote]

Nooit in de F en N discussie willen mengen. Lees met veel plezier dat wat mij boeit en sla over dat wat mij niet boeit of irriteert. Maar dit vliegt toch wel de bocht uit! Wat een rare associatie. Als zou N asociaal zijn en het niveau drukken. Waar komt deze aversie toch vandaan? Als academicus en alfa had ik moeite met het bestuderen van de N stof en het behalen van mijn N examen. Ik ben een tevreden radioamateur. Houd mij aan de regels. En zou het inderdaad leuk vinden als ook wij hier en daar eens gematst zouden worden met een band erbij of zelfs een stukje band erbij. Zo ben ik aan het studeren voor CW. Alleen op de 20 m heb ik daar echt ruimte voor gekregen. Zou dat wel wat ruimer willen zien.
Maar goed... Als ik zo ver ben... zal ik vanuit de achtbaan Space Mountain in Disneyland Parijs met 12 WPM uitzenden op HF. Oh wacht.. Novice in Frankrijk ;-)
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#10 Bericht door PE2AAB »

PD8RAY schreef:Het zijn de zuurpruimen hierboven die de zendamateurs een slechte naam geven.
Mensen die denken dat zij als enige (F) van dusdanig niveau zijn en recht van spreken hebben.
....
Ben benieuwd of ik mij ook aangesproken moet voelen. Ik sta namelijk ook 'hierboven' met mijn reactie.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#11 Bericht door PD8RAY »

PE2AAB schreef:
PD8RAY schreef:Het zijn de zuurpruimen hierboven die de zendamateurs een slechte naam geven.
Mensen die denken dat zij als enige (F) van dusdanig niveau zijn en recht van spreken hebben.
....
Ben benieuwd of ik mij ook aangesproken moet voelen. Ik sta namelijk ook 'hierboven' met mijn reactie.

Ik bespeur bij jou geen zeurende ondertoon Rick!
Dus ik zal de stempel niet op jouw voorhoofd plakken. Hi
73' Ray
PD8RAY

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#12 Bericht door pa3kc »

Als we de banden niet gebruiken zou het maar zo eens kunnen zijn dat we ze kwijt raken.

23cm is 60 Mhz breed maar er is weinig activiteit. Altijd dezelfde F amateurs die er gebruik van maken. Dit geldt ook voor de hogere banden, altijd dezelfde amateurs. Niets mis mee, maar om zoveel banden voor een klein groepje gebruikers te hebben is ook niet echt handig.

AT kijkt mee en er zijn commerciële partijen die maar al te graag onze banden zouden willen af jatten.

4m, 6m en 23cm zouden juist ook open moeten gesteld worden voor de N mannen en vrouwen zodat er wat meer activiteit op die banden komt.

Dat er geen (nieuwe) koop bakkies te krijgen zijn voor 23cm is ook niet waar, je hebt de Kenwood ts2000x, de Icom 9100 en bijvoorbeeld de handprater de Alinco dj-g7, te koop bij o.a. JBE en HAMSHOP. Die verkopen ook trouwens antennes voor de 23cm band.

Nu we het er toch over hebben, kijkend naar de omliggende landen en het nivo van onze N ten opzichte van de andere landen mag die vermogens eis van 25W ook nu wel eens de prullenbak in. 100W lijkt mij veel realistischer dan 25W.

Zowel N als F amateurs kunnen flink de boel verstieren op de repeaters. Om de N amateurs daar alleen verantwoordelijk voor te houden gaat mij te ver.

//On-topic,
Ik lig nog steeds in een deuk om PD7JT in de python! :D

Maar hij was niet de eerste die werkte vanuit de Efteling vanuit een attractie. Jaren geleden had ik met een portofoon verbinding gemaakt met PI3EHV vanaf de Pagode (De ronddraaiende hoed). Ik was vast ook niet de eerste die dat gedaan had.

Maar hoe moet je dat nu toppen van PD7JT 8)

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#13 Bericht door Bert_1 »

@PD8RAY, je had beter niet in meervoud kunnen spreken maar gewoon PA4DHG kunnen noemen want verder kan ik hier niet ontdekken dat er iemand op N neerkijkt. En zo hoort het ook.

73

Bert
Bert

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#14 Bericht door PD8RAY »

PE1KVL schreef:@PD8RAY, je had beter niet in meervoud kunnen spreken maar gewoon PA4DHG kunnen noemen want verder kan ik hier niet ontdekken dat er iemand op N neerkijkt. En zo hoort het ook.

73

Bert
Nou Bert het gaat me niet alleen om de N en F discussie, ik vind de opmerking van PE9DX ook niet door de beugel kunnen met zijn negatieve houding.
Wat is een Belg minder als een Nederlander? Je zou mensen die dit soort opmerkingen maken ook een stempel op kunnen drukken.
73' Ray
PD8RAY

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#15 Bericht door Bert_1 »

PD8RAY schreef:
PE1KVL schreef:@PD8RAY, je had beter niet in meervoud kunnen spreken maar gewoon PA4DHG kunnen noemen want verder kan ik hier niet ontdekken dat er iemand op N neerkijkt. En zo hoort het ook.

73

Bert
Nou Bert het gaat me niet alleen om de N en F discussie, ik vind de opmerking van PE9DX ook niet door de beugel kunnen met zijn negatieve houding.
Wat is een Belg minder als een Nederlander? Je zou mensen die dit soort opmerkingen maken ook een stempel op kunnen drukken.
O, dat, ik denk dat er bedoeld wordt dat een nederlandse aangelegenheid door een buitenlander wordt gepresenteerd, had eigenlijk een nederlander moeten zijn. Niet zo zeer dat het om een belg gaat. Ik zou dat eerst even checken voordat je er bovenop springt :)
Bert

Gesloten