Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#16 Bericht door -Verwijderd account »

pa3kc schreef:Als we de banden niet gebruiken zou het maar zo eens kunnen zijn dat we ze kwijt raken.

23cm is 60 Mhz breed maar er is weinig activiteit. Altijd dezelfde F amateurs die er gebruik van maken. Dit geldt ook voor de hogere banden, altijd dezelfde amateurs. Niets mis mee, maar om zoveel banden voor een klein groepje gebruikers te hebben is ook niet echt handig.
Hoe denk je dat het komt dat er slechts een handjevol radioamateurs daarop actief zijn? En dat het doorgaans dezelfde mensen zijn?
Juist, dat zijn mensen met verstand van zaken de wéten waarmee ze bezig zijn. Immers, voor die banden bestaan nou eenmaal geen koopdozen en dus dient men zelf te knutselen. Laat dat nou toevallig ook de doelstelling zijn van onze hobby.
pa3kc schreef:4m, 6m en 23cm zouden juist ook open moeten gesteld worden voor de N mannen en vrouwen zodat er wat meer activiteit op die banden komt.
Dat betwijfel ik te sterkste. Dus als novice amateurs ook op 4m, 6m en 23cm mogen uitkomen dan is er zeker meer activiteit op deze banden. Daar geloof ik abosoluut niet in.
De echte reden voor de geringe activiteit op VHF en hoger is dat vrijwel iedereen zo graag op de HF-banden actief wil zijn. En de VHF-banden gebruikt men hoofdzakelijk voor contacten middels repeaters. Buiten de repeaters is het op VHF/UHF oorverdovend stil... Op een paar lokale rondes na dan, maar dat wordt ook alleen maar minder.

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#17 Bericht door almenaar »

Beste pd8ray,
zou het misschien kunnen,gezien jouw manier van reageren,dat er enige frustratie te bespeuren
valt bij jou.Misschien zou de oplossing kunnen zijn om een F MACHTIGING te halen,hoef
je ook niet meer te gallen op die nare f amateurs,want dan ben je er zelf een.Als je al
die agressie nu eens positief zou gebruiken,volgens mij heb je dan al bijna F.
Dit doet mij denken aan bepaalde site's waar men ook deze manier van argumentatie gebruikt.

73" pe9kkm

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#18 Bericht door pa1bvm »

nou dit wordt weer een gezellig topicje ...
misschien moet iemand maar eens een lijstje maken met de overeenkomsten tussen N en F ..
dat lijstje met verschillen is nu al zo vaak langs geweest ..

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#19 Bericht door pe5jw »

Leuk fragment ik heb de ronde niet gevolgt, jammer dat ik dit gemist heb :)
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
ON2PCO
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 jun 2011, 08:44
Roepletters: ON2PCO
Locatie: Riemst (10 km ten zuidwesten van Maastricht)
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#20 Bericht door ON2PCO »

wat heeft dit nu met radiozendamateurisme te maken ? Het lijkt wel een kleuterspeeltuin.
ICOM IC-7610 / ICOM IC-7400 / Kenwood TM-V71e / Hytera PD785G
OCF-dipole (10-80m, Fritzel FD4) / End Fed (10-80m, HyEndFed) / 9 el. yagi 2m/70cm (home made, DK7ZB design) / vertical 2m/70cm (Diamond X30)


73 de Paul - a Dutchman in Belgium

almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#21 Bericht door almenaar »

:mrgreen: Sommige mensen hebben dusdanige lange tenen dat ze struikelen over hun eigen vooroordelen.

73" pe9kkm

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Opname koningsronde en het Python-fragment uit de ronde

#22 Bericht door elsinga »

[mod] Ik krijg weer meldingen over dit topic en dat is niet de bedoeling. N/F discussies blijven vervelend. Topic gaat op slot. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten