Reclame voor het zendamateurisme?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3363
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#16 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD5DJ schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Kijk da's de spijker op z'n kop.
Het filmpje zegt meer over de z..g "verslaggever". Een soort Hart van Nederland type.
Geen tijd om een fatsoenlijke opleiding te doen en hup………………."Ik werk bij de TV".
Ik heb ze bij bosjes zien komen en gaan tijdens m'n werkzame leven.
Kwajongens werk………………………….

De zendamateur is ook een zonderling figuur, zoals we soms wel meer zien bij zendamateurs.
En juist die twee types treffen elkaar………………………………
Die jongens doen het er om, en wat gelukt is juul, het filmpje gaat viral.. :wink:
Dus wat die jongens willen bereiken = geslaagd.

Heeft dus niets met opleiding te maken. misschien hebben ze juist geleerd hoe je het truukje moet uitvoeren, op een of andere opleiding :mrgreen:

Ok Björn,
Ik deel je mening niet maar moet kunnen denk ik. Het is kwajongens werk.

En……ja, hoor het woord "viraal" duikt ook hier op het forum op. Eindelijk.
Enige tijd geleden dacht ik waar gaat dit over? Iedereen in-bij de media gebruikt het. Ik denk dan;"interessant, maar gaat u verder". (Ook Koot en Bie, zij verrijkten de Nederlandse taal echt ).


Verder sluit ik mij aan bij de mening van Robert Elsinga.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#17 Bericht door ON9KVE »

Ik heb het filmpje even bekeken; naar mijn mening heeft die jongen helemaal niets verkeerds gedaan. Je kunt het hinderlijk vinden, maar meer ook niet.
Er zijn zoveel hinderlijke dingen.

De jongen loopt op straat om kennelijk meningen te peilen over (dreigend) faillissement V&D en ziet daar een wat oudere heer met een apparaat met antenne om zijn nek.
Hij probeert een gesprek met de man aan te knopen en de man zegt dat ie niet wil worden gefilmd.
Helaas is dat niet aan hem, want hij loopt op openbaar terrein.
Daarnaast staat de man hem -ondanks zijn weigering om gefilmd te worden- wel te woord en doet erg interessant met een fotoboekje en schermt met "beroemdheden" als Hoessein en Juan Carlos.
Een zeer zonderling persoon. En zonderlinge personen wekken nu eenmaal de aandacht van die jongens.
Wat het te maken heeft met een tekort aan opleiding zie ik niet; de jongen maakt zich helemaal niet belangrijk omdat ie een microfoon heeft of zo.
De man is inderdaad geen reclame voor onze hobby, verre van zelfs; verder zie ik geen problemen in de manier van optreden van de jongen met de microfoon.

Ik vermijd met opzet het woord journalist, want dat wordt nergens gepretendeerd.

Jammer dat de link naar het filmpje in dit forum is verwijderd.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#18 Bericht door Solostar »

:cry:


bedroevend.............en


smakeloos.
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#19 Bericht door pd9ray »

Hahahahahaha.....dit lijkt me een leuk moment om de F en N discussie weer een duwtje te geven.
Wat zou de callsign zijn van deze amateur...??? Het zou me niet verbazen als dat begint met PA.....


Sorry hoor.....maar ik kon het even niet laten. Het geeft aan dat er ook onder de F 'jes domoortjes zitten hahahahaha

Fijn weekend allemaal

PD9RAY

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#20 Bericht door sottezero »

PA3DAT schreef:Laten we dan filmpjes plaatsen die de hobby écht promoten! :D
Bijv. https://www.youtube.com/watch?v=O5eAPj9x23g
Dat is weer een topfilmpje uit Duitsland....
Om de een of andere reden kunnen die dat wel goed vertellen... Dat mis ik toch vaak in Nederland(s)...

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#21 Bericht door sottezero »

pa3kve schreef:Ik heb het filmpje even bekeken; naar mijn mening heeft die jongen helemaal niets verkeerds gedaan. Je kunt het hinderlijk vinden, maar meer ook niet.
Er zijn zoveel hinderlijke dingen.
Waarom moeten we toestaan, dan wel toejuichen dat een treiterkind een oudere man lastig valt?
Nu is het dit, volgende week ritueel verbranden van kittens..
Als dit soort kinderen maar aandacht krijgen.
De jongen loopt op straat om kennelijk meningen te peilen over (dreigend) faillissement V&D en ziet daar een wat oudere heer met een apparaat met antenne om zijn nek.
Als dit al het geval was (ik heb op zijn site geen peilingen gezien verder) hoeft ie nog niet een oudere man te gaan treiteren. Dit is namelijk gewoon treiteren, er is geen enkele noodzaak voor dit treiterkind om zo om te gaan met andere mensen. Van enige interesse in de man is geen sprake, treiterkind is er alleen maar op uit om oudere man belachelijk te maken, en oudere man is helaas naief om te denken dat er echt enige interesse is in wat de man bezig houdt. Hij wordt hierop steeds weer teruggehaald en afgemaakt. Logischerwijs verhit dat de discussie en het treiterkind wat psychologisch duidelijk narcistist is moet duidelijk gestopt worden.

Hij probeert een gesprek met de man aan te knopen en de man zegt dat ie niet wil worden gefilmd.
Helaas is dat niet aan hem, want hij loopt op openbaar terrein.
Helaas moet ik u hier in corrigeren.
Het filmen is toegestaan, het publiceren (facebook is een publicatie medium) is echter verboden, zeker wanneer de gefilmde duidelijk heeft aangegeven niet gefilmd te willen worden. Hieruit kan zonder twijfel opgemaakt worden dat hij niet wenst gepubliceert te worden. Dit valt onder andere onder portretrecht.

Publicatie van een foto of filmopname waar iemand herkenbaar opstaat, kan een schending van het portretrecht zijn.
De geportretteerde moet een redelijk belang kunnen laten zien en in dit geval privacy of gewoonweg met rust gelaten kunnen worden in winkelcentrum is genoeg grond waarop het werk niet gepubliceerd mag worden.
Daarnaast staat de man hem -ondanks zijn weigering om gefilmd te worden- wel te woord en doet erg interessant met een fotoboekje en schermt met "beroemdheden" als Hoessein en Juan Carlos.
De beste man probeert alleen maar iemand duidelijk te maken te maken aan iemand dat zendamateurs varieren van asielzoekers tot staatslieden.
Een zeer zonderling persoon. En zonderlinge personen wekken nu eenmaal de aandacht van die jongens.
Een zonderling persoon heeft nog steeds het recht zichzelf ongehinderd te bewegen in het openbaar, zonder getreiterd te worden door enkele jongeren.
Jij vindt het ook normaal als jongeren met roots vanuit noord-afrika naar jonge meisjes en dames roepen 'HOER!"?
Immers, de vrouwen lopen op de openbare weg en hadden zich misschien ook niet zonder burka moeten vertonen op een plein in Utrecht?
Wat het te maken heeft met een tekort aan opleiding zie ik niet; de jongen maakt zich helemaal niet belangrijk omdat ie een microfoon heeft of zo.
Wellicht als deze sub80-er (ja, dat is IQ) een opleiding had of meer IQ dan de gemiddelde SBS6 kijker, had ie zich ingezet voor belangrijke zaken die algemeen goed ten goede komen, ipv oudere mensen lastig vallen om een paar hits te scoren op het anti-sociaal medium genaamd facetube.
De man is inderdaad geen reclame voor onze hobby, verre van zelfs; verder zie ik geen problemen in de manier van optreden van de jongen met de microfoon.
Geen reclame of niet, elke man, zeker ouderen verdienen respect. Of ze nu met een portofoon of een rollator rondlopen. Dat deze man zendamateur is zou eerder sympathie moeten opwekken ipv afgefakkeld worden op een forum met collegea.
Ik vermijd met opzet het woord journalist, want dat wordt nergens gepretendeerd.
Je loopt met microfoon en camera man over een plein ergens in Enschede... Wat ben je dan aan het pretenderen? Dat je een treiterkind bent die net een NOS cameraploeg in elkaar geslagen heeft en hun apparatuur vervolgens gestolen heeft?
Jammer dat de link naar het filmpje in dit forum is verwijderd.
[/quote]

Dat geeft aan de moderator goede smaak stelt boven sensatie. Mensen die het filmpje willen zien kunnen het nog steeds achterhalen

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#22 Bericht door Bert_1 »

pd9ray schreef:Hahahahahaha.....dit lijkt me een leuk moment om de F en N discussie weer een duwtje te geven.
Wat zou de callsign zijn van deze amateur...??? Het zou me niet verbazen als dat begint met PA.....


Sorry hoor.....maar ik kon het even niet laten. Het geeft aan dat er ook onder de F 'jes domoortjes zitten hahahahaha

Fijn weekend allemaal

PD9RAY
Eerst vraag je je het af om het vervolgens gewoon maar aan te nemen? Of is de wens de vader van de gedachte? :wink:
Bert

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: FT2000 of FT1000 ?

#23 Bericht door Solostar »

PE1KVL schreef:
pd9ray schreef:Hahahahahaha.....dit lijkt me een leuk moment om de F en N discussie weer een duwtje te geven.
Wat zou de callsign zijn van deze amateur...??? Het zou me niet verbazen als dat begint met PA.....


Sorry hoor.....maar ik kon het even niet laten. Het geeft aan dat er ook onder de F 'jes domoortjes zitten hahahahaha

Fijn weekend allemaal

PD9RAY
Eerst vraag je je het af om het vervolgens gewoon maar aan te nemen? Of is de wens de vader van de gedachte? :wink:




Het lijkt er op dat een ieder recht heeft op diens eigen afwijking...... :mrgreen:
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#24 Bericht door Bert_1 »

sottezero schreef: Een zonderling persoon heeft nog steeds het recht zichzelf ongehinderd te bewegen in het openbaar, zonder getreiterd te worden door enkele jongeren.
Sterker nog, juist zonderlingen zorgen voor variatie in de samenleving. En meestal vallen zij niet anderen lastig. Ik heb maar even gekeken en had toen genoeg gezien maar ik vind dat dit eigenlijk onder pesten valt. Mag blijkbaar als je een camera bij je hebt.
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#25 Bericht door ON9KVE »

Zomaar even wat quotes:
" Waarom moeten we toestaan, dan wel toejuichen dat een treiterkind een oudere man lastig valt?
Nu is het dit, volgende week ritueel verbranden van kittens..
Als dit soort kinderen maar aandacht krijgen."
Vind je zelf ook niet dat hier wat "sprongen" worden overgeslagen? Zegt iets meer over de commentator, omdat die kennelijk het -weliswaar hinderlijk- maar verder correct vragen stellen als een voorportaal ziet van dierkwelling. Oja, en wie heeft er hier iets toegejuichd?
" Logischerwijs verhit dat de discussie en het treiterkind wat psychologisch duidelijk narcistist is moet duidelijk gestopt worden."
Als het over narcistische persoonlijkheden gaat, denk ik dat zendamateurs daar ook een hoog percentage in score. Deze man overduidelijk zeker met zijn " contacten in hogere kringen"
Publicatie van een foto of filmopname waar iemand herkenbaar opstaat, kan een schending van het portretrecht zijn
Je schrijft hier heel slim *kan* , want jurisprudentie leert dat dit niet haalbaar is voor burgers op de openbare weg. Ik zie hier geen redelijk belang tegen publicatie.
De beste man probeert alleen maar iemand duidelijk te maken te maken aan iemand dat zendamateurs varieren van asielzoekers tot staatslieden
Het is mij ontgaan, maar jij kunt omgetwijfeld aangeven waar de goede man het over asielzoekers heeft?

Slotakkoord (wat mij betreft):
De man start de dialoog met "ik blaas hem op hoor" . Dan is er alleen nog maar " dag, meneer" tegen hem gezegd.
Ik bedoel maar.....
Ik weet zeker als de man helemaal niet regeerde verder, dat het niet interessant geweest was om dit "interview" voort te zetten.

Ik ben het zeker niet altijd eens met deze vorm van vragen stellen (of journalistiek als dat woord dan toch moet vallen).
Aan de andere kant vind ik het uitstekend dat er een nieuw soort "journalisten" opstaat om de ingedutte, mainstream en aan een leiband lopende, journalistiek tegenwicht te bieden.

Nogmaals, de vorm sta ik niet altijd achter, maar ik ben voor verandering.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#26 Bericht door XU7AIA »

Diegene die, desondanks alle commotie, het filmpje willen bekijken, zoek eens naar: Maak nooit, maar dan ook nooit een radio-zendamateur kwaad!
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#27 Bericht door PD8RAY »

Geen directe link. 8) maar voor de luie amateurs.. :lol:
Hij gaat idd behoorlijk "viral"

http://lmgtfy.com/?q=Geen+commentaar+ma ... ie+dumpert
73' Ray
PD8RAY

-Verwijderd account

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#28 Bericht door -Verwijderd account »

sottezero schreef:
PA3DAT schreef:Laten we dan filmpjes plaatsen die de hobby écht promoten! :D
Bijv. https://www.youtube.com/watch?v=O5eAPj9x23g
Dat is weer een topfilmpje uit Duitsland....
Om de een of andere reden kunnen die dat wel goed vertellen... Dat mis ik toch vaak in Nederland(s)...
Dat komt omdat we hier in Nederland een hardnekkig eilandjescultuur hebben én in stand houden. Gevolg is dat we hier maar liefst vijf organisaties hebben die zeggen op te komen voor de Nederlandse radio-amateur. Maar het feit dát we er zoveel hebben zegt eigenlijk al genoeg....
Ze zullen het nooit met elkaar eens worden en hun eigen ego is kennelijk erg belangrijk.
Voor diegenen die minder goed bekend zijn, zal ik deze vijf organisaties noemen:
VERON; VRZA; NVRA; DARES; DKARS.

Het is goed mogelijk dat er nog enkele meer landelijk werkende organisaties bestaan, het zou mij niets verbazen.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#29 Bericht door ON9KVE »

PA4DHG schreef:
sottezero schreef:
PA3DAT schreef:Laten we dan filmpjes plaatsen die de hobby écht promoten! :D
Bijv. https://www.youtube.com/watch?v=O5eAPj9x23g
Dat is weer een topfilmpje uit Duitsland....
Om de een of andere reden kunnen die dat wel goed vertellen... Dat mis ik toch vaak in Nederland(s)...
Dat komt omdat we hier in Nederland een hardnekkig eilandjescultuur hebben én in stand houden. Gevolg is dat we hier maar liefst vijf organisaties hebben die zeggen op te komen voor de Nederlandse radio-amateur. Maar het feit dát we er zoveel hebben zegt eigenlijk al genoeg....
Ze zullen het nooit met elkaar eens worden en hun eigen ego is kennelijk erg belangrijk.
Voor diegenen die minder goed bekend zijn, zal ik deze vijf organisaties noemen:
VERON; VRZA; NVRA; DARES; DKARS.

Het is goed mogelijk dat er nog enkele meer landelijk werkende organisaties bestaan, het zou mij niets verbazen.
Wereldknuffeldag is reeds voorbij, maaruh......je krijgt er alsnog eentje van mij.
He-le-maal mee eens.
Vooral niets willen veranderen en de macht (lees: aanzien) willen vasthouden tot elke prijs.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#30 Bericht door PA3HMP »

ik weet niet of ik de enige ben die het opvalt maar het filmpje lijkt ook behoorlijk suggestief aan elkaar geplakt te zijn.

Gesloten