Reclame voor het zendamateurisme?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Reclame voor het zendamateurisme?

#1 Bericht door XU7AIA »

[link verwijderd door elsinga]

Kijk en huiver :oops:
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#2 Bericht door PA3DAT »

Ik heb de moderatie gevraagd of dit topic weg mag. Even kort mijn argumentatie:
Ik zou de link naar dit walgelijke filmpje weghalen. De wat ... zendamateur is
absoluut geen reclame voor ons en die ... met die microfoon krijgt alleen
maar meer bezoekers.

Gunnen we 'm dat?

Zoals je op dit soort lui beter NIET kunt reageren, zo kunnen we die link ook
beter NIET plaatsen. Anders bieden wij een platform aan dit soort vuiligheid.
Ik heb met ... een paar woorden weggelaten die ik wel aan de moderator heb
verstuurd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#3 Bericht door sottezero »

Tja...
Treiteren onder het mom van journalistiek...

Dat jochie met de microfoon komt hopelijk nog iemand tegen die minder goed tegen treiteren kan of iemand die treiteren beter kan...

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#4 Bericht door XU7AIA »

@Aloys PA3DAT: Waarom zou je zoiets onder het tapijt willen vegen, de schone schijn ophouden?
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

-Verwijderd account

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#5 Bericht door -Verwijderd account »

Het filmpje toont wel goed aan aan hoe laag het opleidingsnivo is tegenwoordig om verslaggever te kunnen worden.
Als reporter hoor je gewoon kennis van zaken te hebben. Deze jongeman laat duidelijk merken geen idee te hebben waarover hijzelf praat.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#6 Bericht door PE2AAB »

Maar dit filmpje laat helaas ook pijnlijk zien waarom wij zendamateurs 'rare jongens' worden genoemd. Ik zou ook raar opkijken als er iemand met zo'n 1818 porto met lederen draagbandje door het dorp heen loopt ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#7 Bericht door PD2R »

De grootste malloot in dit filmpje is toch echt de zendamateur. Als het zijn doel was om zichzelf en onze hobby belachelijk te maken dan is hij wat mij betreft geslaagd. Ongelofelijk hoe makkelijk hij zich op de kast laat jagen door een snotneus met een microfoon.
"Ik wil niet gefilmd worden" maar vervolgens wel vol trots een fotoboekje laten zien. Hij bedoelde eigenlijk te zeggen "ik ben gek op aandacht, het maakt niet uit in welke vorm".

Beste meneer de gelicenceerde zendamateur, loop de volgende keer a.u.b. gewoon door. Mocht u de drang niet kunnen weerstaan om deze zogenaamde journalisten te belonen met uw voor hen vermakelijke reactie, hou dan in ieder geval het feit dat u zendamateur bent gewoon lekker voor u zelf.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA4DHG schreef:Het filmpje toont wel goed aan aan hoe laag het opleidingsnivo is tegenwoordig om verslaggever te kunnen worden.
Als reporter hoor je gewoon kennis van zaken te hebben. Deze jongeman laat duidelijk merken geen idee te hebben waarover hijzelf praat.

Kijk da's de spijker op z'n kop.
Het filmpje zegt meer over de z..g "verslaggever". Een soort Hart van Nederland type.
Geen tijd om een fatsoenlijke opleiding te doen en hup………………."Ik werk bij de TV".
Ik heb ze bij bosjes zien komen en gaan tijdens m'n werkzame leven.
Kwajongens werk………………………….

De zendamateur is ook een zonderling figuur, zoals we soms wel meer zien bij zendamateurs.
En juist die twee types treffen elkaar………………………………
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#9 Bericht door PD8RAY »

Haha heerlijk topic weer.

Het zou van den zotte zijn als dit gecensureerd zou worden op dit forum. :shock:

Mijn mening: De gelicenseerd zendamateur in dit filmpje kan zelf 8 strepen en 3 punten krijgen! Helaas is dit de harde werkelijkheid in het leven en ook onder de hier zo gewaardeerde gelicenseerd zendamateurs. Doordat je wat technische vragen weet te beantwoorden maakt het je nog geen ander mens! Het zal me niets verbazen als deze meneer met iets te veel HF instraling op z'n bovenkamer hier ook mee leest.

De interviewer treft in mijn ogen weinig blaam, doet niet veel anders dan de journalisten op het binnenhof tegenwoordig. Maar ja, dat heet met de tijd mee gaan.
73' Ray
PD8RAY

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#10 Bericht door elsinga »

[mod] Ik heb toch de link naar het filmpje maar even verwijderd. Niks censuur, maar gewoon goede smaak... Eenieder staat het vrij om het filmpje zelf op te zoeken en zich te verbazen over het nivo van "Geen Commentaar". [/mod]

Mijn mening over de interviewer: knap dat je iemand zo op de kast kunt krijgen. Heeft de gave om mensen met weinig woorden tegen zich in het harnas te jagen. Jammer dat'ie niet wat meer oefent op mensen die wat weerbaarder zijn.

Nee, die interviewer is niet mijn type... en de zendamateur in kwestie ook niet, denk ik. Voor het op de kast krijgen zijn tenslotte twee nodig...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#11 Bericht door XU7AIA »

Tja.................... :lol:
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PD8RAY
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:45
Roepletters: PD8RAY

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#12 Bericht door PD8RAY »

Of over het niveau van de zendamateur in kwestie! :?
73' Ray
PD8RAY

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#13 Bericht door PD0Q »

Weer een wannabe POWned mongool die toevallig een 'zuurtje' treft ..
Geen reclame voor de journalistiek .. maar.. ik ben toch ook wel genoeg amateurs tegengekomen in de jaren die ook van dit 'type' zijn .. (Ja echt !! )
Enige wat er nog aan het plaatje ontbreekt is een suffe duitse herdershond , een semi-zichtbare fake politiepenning en 't bijbehorend ambtelijk jargon lol

Moest ergens ook een beetje denken aan Koot en Bie ..(zoon 'Van Putten' maar nu zonder moeder ).
Knap om iemand zo op de kast krijgen ? Vind het eerder smakeloos ..maar goed.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#14 Bericht door PA3DAT »

@XU7AIA: het is niet tegen jou, ik vind dat filmpje niet om aan te zien. En geen reclame.
XU7AIA schreef:@Aloys PA3DAT: Waarom zou je zoiets onder het tapijt willen vegen, de schone schijn ophouden?
Niets onder het tapijt, geen schone schijn. Goede smaak, inderdaad, bedankt Robert! :D

Een dombo met camera, zoals er tegenwoordig zoveel rondlopen (afgekeken van PowNed?) neemt een niet-zo-slimme
zendamateur op de korrel. Die zendamateur laat zich opnaaien tot vreugde van de hobby-"interviewer".

Moet dit écht door duizenden mensen worden bekeken? Is dit nieuws, heeft dit nieuwswaarde. Voegt dit iets toe? Dus
iedereen zou dit moeten zien, het mag niet "onder het tapijt worden geveegd?" Net als mensen die voor de trein springen,
vrouwen die worden aangerand in Keulen? We willen alles zélf zien, smullen maar, want we willen niets "onder het tapijt
vegen".

Dit filmpje is zó achterlijk, dit had (bij wijze van spreken) niet eens gemaakt mogen worden. En door hier een link te
plaatsen gaan we allemaal kijken en wordt die "interviewer" een bekende Nederlander. En denken anderen wellicht: "Hé,
dat is leuk, dat gaan wij ook doen!"

Laten we dan filmpjes plaatsen die de hobby écht promoten! :D
Bijv. https://www.youtube.com/watch?v=O5eAPj9x23g
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#15 Bericht door PD5DJ »

Juul - PE0GJG schreef:Kijk da's de spijker op z'n kop.
Het filmpje zegt meer over de z..g "verslaggever". Een soort Hart van Nederland type.
Geen tijd om een fatsoenlijke opleiding te doen en hup………………."Ik werk bij de TV".
Ik heb ze bij bosjes zien komen en gaan tijdens m'n werkzame leven.
Kwajongens werk………………………….

De zendamateur is ook een zonderling figuur, zoals we soms wel meer zien bij zendamateurs.
En juist die twee types treffen elkaar………………………………
Die jongens doen het er om, en wat gelukt is juul, het filmpje gaat viral.. :wink:
Dus wat die jongens willen bereiken = geslaagd.

Heeft dus niets met opleiding te maken. misschien hebben ze juist geleerd hoe je het truukje moet uitvoeren, op een of andere opleiding :mrgreen:
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gesloten