Reclame voor het zendamateurisme?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#46 Bericht door Bert_1 »

pa3kve schreef: De man is bij jou inmiddels al "gepromoveerd" tot iemand die "problemen heeft"? :mrgreen:
Dat is zalvende taal voor iemand die niet helemaal spoort......kwestie wellicht van perspectief.
.
Ach, iedereen heeft problemen en mensen die reageren zoals in het filmpje helemaal. En dan kan iets kleins snel ontsporen als het maar flink aangespoord wordt door een stel aasgieren. Jammer dat die nu weer zien dat je kunt scoren op deze manier en het dus vast vaker gaan doen.
Bert

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#47 Bericht door johnvdpas »

Ja maar wat is de definitie van problemen? Iemand die een steekje los heeft? En wat is daar dan de definitie van? Als het opgenomen is in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders? En gaan wij dan even bepalen welke stoornis iemand dan heeft. Flauwekul natuurlijk tenzij je een psycholoog bent, maar die zal ook niet te veel zijn conclusies willen trekken naar het zien van 1 filmpje.

Je moet niet te snel oordelen, dat doen mensen maar al te vlug. Wat je ziet is natuurlijk waar, hij komt hier niet al te slim over, maar dat zegt niet dat hij dat daadwerkelijk ook is. Je zou de man moeten kennen om meer oordelen te kunnen geven. En wat dan nog? Bedoel hij doet toch niemand kwaad? Ja je kunt zeggen dat hij de groep zendamateurs voor paal zet, maar dan kunnen de mensen die dit zien niet relativeren. Hij zet er eerder zichzelf mee voor paal. En dat is op zich wel jammer, want zo goedwillend was deze verslaggever ook niet. Als het een verslaggever was geweest van een doorsnee lokale omroep had hij dat zeker niet gedaan.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#48 Bericht door ON9KVE »

johnvdpas schreef:Ja maar wat is de definitie van problemen? Iemand die een steekje los heeft? En wat is daar dan de definitie van? Als het opgenomen is in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders? En gaan wij dan even bepalen welke stoornis iemand dan heeft. Flauwekul natuurlijk tenzij je een psycholoog bent, maar die zal ook niet te veel zijn conclusies willen trekken naar het zien van 1 filmpje.

Je moet niet te snel oordelen, dat doen mensen maar al te vlug. Wat je ziet is natuurlijk waar, hij komt hier niet al te slim over, maar dat zegt niet dat hij dat daadwerkelijk ook is. Je zou de man moeten kennen om meer oordelen te kunnen geven. En wat dan nog? Bedoel hij doet toch niemand kwaad? Ja je kunt zeggen dat hij de groep zendamateurs voor paal zet, maar dan kunnen de mensen die dit zien niet relativeren. Hij zet er eerder zichzelf mee voor paal. En dat is op zich wel jammer, want zo goedwillend was deze verslaggever ook niet. Als het een verslaggever was geweest van een doorsnee lokale omroep had hij dat zeker niet gedaan.
Geldt omgekeerd ook voor de ondervragende persoon.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

ON4MDW
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:30
Roepletters: ON4MDW
Locatie: Geraardsbergen

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#49 Bericht door ON4MDW »

on4avt schreef:Waar is dat filmpje dan te zien?
[kritiek op moderatie hoort hier niet thuis, gewist]

Mvg :mrgreen:

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#50 Bericht door PA1ES »

Ben bijna 40 jaar gelicenceerd zendamateur, zou mij bijna schamen, maar gelukkig denk ik dat mensen met een gezond verstand, echt wel zien dat er met deze man( met alle respect) wel iets mis is.
De verslaggever is in mijn ogen iemand met weinig mensenkennis en invoelvermogen, en kunnen we mijn inziens , mede door zijn jeugdige leeftijd, weinig tot niets kwalijk nemen.
Gauw vergeten denk ik.
Ernst, PA1ES.
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#51 Bericht door johnvdpas »

Wat is iets mis? Je ziet wel eens autisme bij radiozendamateurs maar dat zie je in de maatschappij ook. Ik ga er elk geval geen waarde oordeel over geven. Overigens had ik het filmpje zo gevonden. Als ik een hint mag geven: je kunt in google ook op datum zoeken.

Tja de verslaggever, vond dat met IS niet kunnen, dat is een grote beledeging. Die man vertelde notabene wie ze waren. Die vergelijking was niet lollig maar belachelijk. Volgens mij valt dat zelfs onder smaad, dus als iemand er aangifte van doet heeft hij wellicht een probleem. Maar kan wel passen bij zijn leeftijd. Dit soort grappen hoort daar ook bij. Ik denk als die 10 jaar ouder was geweest, dat ook niet gezegd had.

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: FT2000 of FT1000 ?

#52 Bericht door jan58 »

pa3kve schreef:
PE1KVL schreef:
jan58 schreef:

Dit filmpje zegt dus genoeg over het opleidingsnivo van een zendamateur.
Lijkt me ook nog een F er dus het hoogste nivo van een za.
Daar hoort het vloeken en schelden van eikel enz zeker ook bij.
Ik kan je geruststellen Jan, het is geen onderdeel van de F opleiding. Misschien heeft ie een assertiviteitstraining gevolgd? :lol: filmpje zegt niets over 'de' zendamateur hoe graag sommigen dat ook willen. Wel dat mensen met problemen ook zendamateur kunnen zijn.
LOL

Ik kan je geruststellen, Bert, dat het bij de assertiviteitstraining ook geen onderdeel is hoor; het onwelvoeglijk taalgebruik van de zendamateur is hier absoluut fout.

De man is bij jou inmiddels al "gepromoveerd" tot iemand die "problemen heeft"? :mrgreen:
Dat is zalvende taal voor iemand die niet helemaal spoort......kwestie wellicht van perspectief.

Ik vind het nog steeds jammer dat de link verwijderd is.
Staat op dumpert.
Effe zoeken op) geen commentaar.

Jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#53 Bericht door PC1TK »

Na dit filmpje is zo fake !!!

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#54 Bericht door pa1bvm »

zeg .. het is toch niet dat filmpje van die amateur die " bewust " korte broeken aan had...

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#55 Bericht door ON9KVE »

nee
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PE1IDY
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:03
Roepletters: pe1idy
Locatie: Drachten

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#56 Bericht door PE1IDY »

ON3MDW schreef:
on4avt schreef:Waar is dat filmpje dan te zien?
[kritiek op moderatie hoort hier niet thuis, gewist]

Mvg :mrgreen:

:twisted: je reinste censuur hier : [verwijderd]

het lijkt er op dat de heren moderatoren uitmaken wat we wel en niet mogen zien :roll:
:D live starts at 1000 Mhz

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#57 Bericht door PE2AAB »

PE1IDY schreef:
ON3MDW schreef:
on4avt schreef:Waar is dat filmpje dan te zien?
[kritiek op moderatie hoort hier niet thuis, gewist]

Mvg :mrgreen:

:twisted: je reinste censuur hier : [verwijderd]

het lijkt er op dat de heren moderatoren uitmaken wat we wel en niet mogen zien :roll:
Dat is precies de taak van de moderator. Kritisch soms maar geen reden om moderators aan te vallen.

Houdt het gezellig kan ik als tip meegeven.
Laatst gewijzigd door PE2AAB op 30 jan 2016, 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#58 Bericht door on4avt »

PE1IDY schreef:
ON3MDW schreef:
on4avt schreef:Waar is dat filmpje dan te zien?
[kritiek op moderatie hoort hier niet thuis, gewist]

Mvg :mrgreen:

:twisted: je reinste censuur hier : [verwijderd]

het lijkt er op dat de heren moderatoren uitmaken wat we wel en niet mogen zien :roll:
Ik heb het net ook gevonden,waarom mocht ik dat niet vragen eigenlijk?
Snap dat niet
[link verwijderd, ook via een omweg is niet de bedoeling]
Is dat nu zo erg?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#59 Bericht door PA3DAT »

De moderatie beslist om die link van het forum te verwijderen.
Zij bepalen de regels, wij zijn hier te gast.

En jij, als gast, zet 'm er gewoon weer neer!
Dat lijkt mij -op zijn minst- nogal onfatsoenlijk in de richting van onze gastheren. :shock:

Maar goed, het idee was: dit is bagger-journalistiek, anti-reclame voor onze hobby
dus liever geen aandacht aan schenken. En dat is behoorlijk mislukt, misschien een
les voor een andere keer... :(
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

on4avt
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Reclame voor het zendamateurisme?

#60 Bericht door on4avt »

Misschien is de ganse polemiek ontstaan juist door de link te verwijderen ?
persoonlijk vind ik de hele situatie nogal lachwekkend, het heeft meer iets van een slapstick verhaal.
Maar goed ,zand erover;
ps ik dacht dat een gast op een forum iemand was die meesleest en niet is ingelogd.

Gesloten