Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#61 Bericht door PC1TK »

Zijn de financiële gevolgen van de huidige straffen nou dan zo veel erger als "vroeger " ? .
Lang niet altijd ...

Hadden een collega die kreeg op staande voet ontslag want hij moest de gevangenis in .
Hij was gepakt met een geheime zender . Toen hij veroordeelt werd tot gevangenis straf volgde zijn ontslag direct daar op .
Dat is een enorme financiële strop geweest . Kwam maar weer een aan een baan . En al zou hij het zelfde werk weer krijgen zijn dienstjaren met bij behorende loontoeslag was die kwijt . Pensioen op bouw enz enz enz ... solliciteert ook zo lekker als je uit eerst uit moest leggen waarom je je vorige baan verloren had .

Vroeger werd je als piraat dus "echt" als crimineel gezien ...

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#62 Bericht door Frankyboy »

Ja de discussie loopt mooi gelukkig :D zo hoort het ook inderdaad.

We zijn het niet allemaal met elkaar eens, en dat hoeft ook niet. Zolang er wederzijds respect is voor elkaars standpunt.

@Juul, ik vind je iets te kort door de bocht met je standpunt: niet zeuren dus.

Dat is altijd makkelijk wanneer je ergens tegen bent. Je hebt er zelf geen last van dus laat maar gaan. Eigenlijk ben je het eens met de harde aanpak dus het komt goed uit. (mag hoor, niets op tegen)
Maar: Het gevaar van zo denken is, dat een volgende keer met iets heel anders je er wel last van hebt en je er dan ook niet vrolijk van wordt wanneer de overheid je aan de bedelstaf wilt helpen. En denk niet van dat zal nooit gebeuren.

Ik zie de argumenten ook wel in dat er mensen hardleers zijn, zeker de desbetreffende piraten groepen.
Uiteindelijk zal de overheid dan zich ook steeds harder moeten gaan opstellen, dat begrijp ik ook wel.

Maar voorop blijft staan dat de overheid eerst zal moeten proberen iemand normaal te straffen en pas bij herhaling en volharding de strafmaat op te voeren. Er moet een leerproces mogelijk zijn waarbij iemand denkt, het was leuk, maar dit gaan we niet meer doen.

Ik krijg toch een beetje nare bijsmaak van de "bestuurlijke boete"
Letterlijk van de site van het OM:
Een bestuurlijke boete is een boete die zonder tussenkomst van het Openbaar Ministerie of een rechter kan worden opgelegd door een daartoe bevoegde overheidsdienst.
Je kunt dus letterlijk uitgekleed worden zonder OM en rechter, ik weet niet of we die kant echt wel op moeten gaan in Nederland.

Laten we hopen dat de desbetreffende instanties goed met die macht om kunnen gaan. (Ik maak me wel zorgen, ik noem een CBR die ook bestuurlijke macht ondertussen heeft, voorbeelden genoeg waar het misgaat)
Rechter is een vak en die worden goed geselecteerd, ze uit diverse processen halen ivm drukte en doorlooptijden blijft een gevoelige zaak vind ik.
En een ambtenaar bij het Agentschap Telecom is geen rechter maar kan je wel 45.000 eur boete opleggen.

Toch iets om over na te denken.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#63 Bericht door PC1TK »

Weet je wat het is Frankyboy ..
Poos terug zat Eelde in de problemen want er was totaal geen communicatie meer mogelijk met het vliegverkeer boven Groningen .
Om de communicatie weer op gang te brengen moest er een piraat op gepakt worden . Kreeg het live mee via de scanner x aantal jaren terug .
Dit zijn geen onschuldige grapjes meer .. Men maakt geen gebruik meer van zelf gebouwde zendertjes .
Men gebruikt provisionele apparaten maar schatten de gevolgen daar van niet goed in.

En wat hoor je nog steeds . We zijn niemand tot last .
En dat gaat al langer zo dan dat ik leef ... en naar zo veel jaar was men er klaar mee .
Het bleef een richtingsverkeer . Er werd niet serieus omgesprongen met de waarschuwingen .
En nog steeds word er met het controlerende orgaan de spot gedreven . Maar de grap is er voor velen af .. en dat verneemt men nu in de portemonnee .
Jammer dat het zo ver heeft moeten komen . Maar ze werden ook zo ver gedreven .
Gingen poos terug geruchten over de trauma heli die gestoord werd .
Zal je naaste maar zijn die wacht op die Heli .. en elke minuut zo niet seconde telt .

Nou lijkt mij een verkeersvliegtuig wat niet meer weet wat die moet doen al een behoorlijke serieuze bedreiging .

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#64 Bericht door Frankyboy »

Oh helemaal eens hoor Johny, ik vind het ook niet kunnen.
Zeker niet met dergelijke storingen en apparatuur.

Mijn punt was alleen dat de hoogte van de boetes behoorlijk doorgeschoten is en niet eens door de rechtelijke macht wordt opgelegd.

Het lijkt inderdaad wel een spelletje verplassen geworden, maar de inzet is allang niet grappig meer.
Maar ok ik heb de oplossing ook niet hoor. Ik zie alleen de gevolgen en die worden steeds minder grappig in deze wedstrijd. Ik vraag me echt af of je deze spelletjes niet beter aan de rechterlijke macht kunt overlaten, die zijn misschien wat minder gevoelig voor deze machtspelletjes heen en weer.

Natuurlijk kan het niet wat er nu gebeurd, maar ja er is wel een wisselwerking.

Ik ben ook van mening dat de boetes pas zo hoog werden na dat de boel commercieel werd op de FM en dat het storingsgedeelte alleen maar mooi meegenomen werd als excuus. (Het kan ook zijn dat ik wat achterdochtig ben hoor :wink: )

Laten we 2015 maar uitgaan met de hoop dat het beter wordt en er niet een piraat verongelukt in een hoogspanningsmast of op een andere manier, dat zou pas echt een dieptepunt in deze machtsstrijd worden :(

We gaan het hier niet oplossen, maar het was leuk om er eens over te bomen :D

Blijft de vraag open staan: wanneer ik op 102 Mhz een plaatje draai ben ik dan piraat of een amateur die zijn machtigingsvoorwaarden overtreed?

En nee, ik ga het echt niet doen hoor :lol: :lol:

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#65 Bericht door jan58 »

[quote="PD1JSK"]Weet je wat het is Frankyboy ..
Poos terug zat Eelde in de problemen want er was totaal geen communicatie meer mogelijk met het vliegverkeer boven Groningen .
Om de communicatie weer op gang te brengen moest er een piraat op gepakt worden . Kreeg het live mee via de scanner x aantal jaren terug .
Dit zijn geen onschuldige grapjes meer .. Men maakt geen gebruik meer van zelf gebouwde zendertjes .
Men gebruikt provisionele apparaten maar schatten de gevolgen daar van niet goed in.



Zouden ze echt storen op het vliegverkeer?
Ja vroeger misschien met de zelf gebouwde zendertjes.
Als ze in Haaksbergen gestoord hadden dan waren ze toch zeker wel tot
actie overgegaan ipv de volgende dag gaan vergaderen hoe ze dit zouden aanpakken.En vergaderen was toch ook niet nodig volgens mij.
Lijkt mij simpel:Neem kontakt op met een bedrijf dat asbest opruimt en je bent klaar.Ja en geld kost het nu toch eenmaal en de burger betaald wel.
Let op dit word natuurlijk wel herhaald door de piraten.
Dus maar hopen dat de volgende keer de overheid wakker is.

Een ieder een gezond 2016 toegewenst.

Gr Jan

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#66 Bericht door pa1bvm »

Frankyboy schreef: Laten we 2015 maar uitgaan met de hoop dat het beter wordt en er niet een piraat verongelukt in een hoogspanningsmast of op een andere manier, dat zou pas echt een dieptepunt in deze machtsstrijd worden :(
ik hoop dan ook maar dat de mensen die al die rommel weer moeten opruimen ook niets ernstigs overkomt

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#67 Bericht door PE1PQX »

Ik heb zoiets van 'leef en laat leven'. Zolang ik persoonlijk geen last heb van de piraten zal het me aan mijn derrière roesten wat ze doen.
Wat ik wel weer vervelend vind is dat ik bij het uitleggen van mijn radio hobby telkens moet vertellen dat ik geen jannes, of fransie bauer draai op de "FM band"
Reactie is wel eens "ja, maar.... je bent toch zendamateur, die draaien toch alleen muziek?", dan ben ik er eigenlijk al klaar mee.
Antwoord: "Nee, dat zijn ether piraten. Mensen zonder vergunning die illegaal een frequentie bezetten. Ik heb een vergunning en zend allen uit daar waar ik het mag." En een verhaaltje dat ik André Kuipers/PI9ISS gesproken heb zonder tussenkomst van de NASA/ESA/Jaxa/Roscosmos... doet het dan wel aardig.

Wat ik wel weer ergerlijk vind is hoe ver de etherpiraten gaan. Neem nu het voorbeeld van Haaksbergen. Die idioten (sorry, maar zo denk ik er over) gebruiken asbest om de instanties op afstand te houden en daarmee spelen ze toch met de gezondheid van de mensen (en dieren) in de directe omgeving. Ik weet dat asbest pas erg schadelijk kan worden bij verspanen en inhalatie, maar toch. Een ongelukje zit in een verdomd klein hoekje en Murphy is overal.
En waarvoor eigenlijk?? Er zijn zat andere mogelijkheden om je favoriete muziek te delen met andere liefhebbers, Internet is daar een pracht middel voor, is nog goedkoper in aanschaf ook (en dan houd het bereik niet eens op bij de horizon). Tuurlijk, voor velen is het ook 'de sport van AT treiteren'....

Dit is slechts mijn mening..
Verder iedereen een fantastisch 2016!
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#68 Bericht door jan58 »

Weet je ,Misschien was het geen asbest dat kan de media niet
zien.Het waren wel golfplaten maar waren het ook
asbest houdende golfplaten?
Er word wel over asbest gesproken maar wie bevestigd dat :lol: :lol: :lol:

Gr Jan

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#69 Bericht door KHoos »

pa4o schreef:Blij dat er nog piraten zijn die muziek draaien wat ik leuk vind.
Het valt mij op dat er bij de nieuwe radiodiensten die er bij komen op DAB+ recent twee zitten met 'piraten' type muziek: Team FM, Gigant FM.
Blijkbaar zien die er toch brood in om legaal iets te doen met de vraag naar deze muziek.
Koos van den Hout callsign PE4KH

-Verwijderd account

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#70 Bericht door -Verwijderd account »

Een illegale zender in een hoogspanningsmast is niet nieuw. Deden ze twee jaar geleden ook al blijkbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=__GFq0CvPkg

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#71 Bericht door PE2AAB »

In 2010 al ;-)

Met filmpje van de plaatsing in een flinke hoogspanningsmast.
https://www.youtube.com/watch?v=AmYY57eN4ek

En nog een filmpje van het Oud Hollandsch oprollen van een zender (nog in de Gulden tijd)
https://www.youtube.com/watch?v=qRvpHMf_lCM
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Spelen met je leven, voor wat eigenlijk ?

#72 Bericht door PA3BAS »

.... But will it blend?

Plaats reactie