Zendamateur? Lekkere vette hobby!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#16 Bericht door PA3DAT »

De meeste buitenstaanders denken helemaal niets, ze hebben geen idee. Ze weten en begrijpen er helemaal
niets van. Dus denken ze dat wij breakie-break roepen en plaatjes draaien. Dat is het enige dat ze wél weten.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#17 Bericht door PC1TK »

PA3DAT schreef:De meeste buitenstaanders denken helemaal niets, ze hebben geen idee. Ze weten en begrijpen er helemaal
niets van. Dus denken ze dat wij breakie-break roepen en plaatjes draaien. Dat is het enige dat ze wél weten.
JA precies . Meeste van mijn kennissen hebben net zo veel verstand van en interesse in mijn hobby als ik verstand van en interesse in pottenbaken .
Nou boeit mij het ook niet moet ik zeggen , als ze denken dat we/ik breakie - breakie roepen . We roepen het niet ( je zou ook een hoop gif over je heen krijgen ) . Maar buiten standers begrijpen echt niet wat er nou zo negatief is aan breakie - breakie ( ik wel hoor) . Ik riep het net als de meeste 27mcers ook niet toen ik actief was op de 11 meter .Ik had het ook nooit over mijn bakkie . enz enz

Men heeft over vooroordelen maar intussen word er behoorlijk wat ( voor) oordelen over ( EX) 11 meter gebruikers neer gezet .
Wat u niet wil wat u zelf geschiet .. Doe dat ook een ander niet .
Natuurlijk is er veel mis .. Maar als nog aardig nieuwe bakken amateur verbaast mij het hoe openlijk men oordelen lucht zo wel hier en nog veel meer op BV de repeaters . Terwijl ik meende dat anders geleerd te hebben tijdens mijn cursus .

Waarschijnlijk was onze cursus lijder dan ook nog een echte amatuur van de oude stempel .
Klagen doe je bij de AT en wel of niet terecht oordelen Privé onder elkaar . Daar kwam het op neer .

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#18 Bericht door pa3met »

PA3DAT schreef:De meeste buitenstaanders denken helemaal niets, ze hebben geen idee. Ze weten en begrijpen er helemaal
niets van. Dus denken ze dat wij breakie-break roepen en plaatjes draaien. Dat is het enige dat ze wél weten.
en dus is het een goede reden om uit te leggen dat het niet zo is -- dat die assocuiatie niet klopt.

Dat sommigen dan in eens denken dat er gerefereerd wordt naar hun eventuele background als 27 MHz vuller... sja so be it.
Ik zeg altijd maar zo -- als iemand wat roept terwijl je zeker weet dat het niet op jou slaat, trek dan gezellig je schouders op.
Klaarblijkelijk zitten er elementen in het verhaal wat inderdaad bij sommigen wel klopt en die worden boos of maken zich er druk om.

De hele slechte naam van de 27 MHz wordt niet uit iemand's duim gezogen zullen we maar zeggen.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 995
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#19 Bericht door PA0BAK »

pa3met schreef: en dus is het een goede reden om uit te leggen dat het niet zo is -- dat die assocuiatie niet klopt.
Vertel gewoon, dat een communicatie-amateur en een zendamateur verschillende hobby's hebben...........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#20 Bericht door sottezero »

Niets mis met 27MHz gebruikers, zo ben ik zelf ook begonnen.
Lekker op de zolder met een zelfbouw antenne en een 500mW zendertje en 22 kanalen.
En dan uit je dak gaan als je babbelt met iemand een straat verderop.

(dat was waarschijnlijk ook het maximum want staande golf en antenna indezelfde zin gebruiken toendertijd was niet mogelijk).

Maar voor alles is een tijd en plaats. Vroeger reed ik ook in een Manta rond, doe ik ook niet meer.
Daarentegen, ik zou best wel eens willen kijken of ik nog over de Nordschleiffe zou kunnen met achterwiel aandrijving.
Helaas, toen ik net keek op de 11 meter was daar echt helemaal NIETS meer te horen.
Zelfs geen babyfoons of andere technisch gezien niet toegestane meuk (ook geen Poolse vrachtwagens met 2 kilowatt).

Misschien is dat de reden dat 11m amateurs 2m zendamateurs worden.

Grappig dat zendamateurisme en internet weer enigszins bij elkaar komen met LORA netwerken.
Grappig dat er een vrouw is die enthousiast wordt van de hobby (is zij de enige op deze planeet?)
Grappig dat een DJ geen bal verstand heeft van zenden... iets waar zijn boterham van afhankelijk is.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Zendamateur? Lekkere vette hobby!

#21 Bericht door pe1rea »

Ach, ben ook op 11 meter en 180 meter begonnen...
Pony cb72 van mijn vader en een zelfbouw....
Maar toen de Marc kwam het zaakje goeddeels stilgelegd.
Inmiddels verzamel ik wat van die oude meuk uit die tijd...
In de jaren '90 mijn examen gedaan en sindsdien pe1rea
Doet het altijd goed op de repeaters, als er weer een aankondiging komt voor een novice cursus openlijk afvragen of je dat ook moet doen, 'want dan haal ik misschien mijn novice nog eens'.....
Nieuwelingen of mensen die deze dame überhaubt niet kennen gillen dan vaak direct 'piraat' oid....

Maar ik heb nu eenmaal nooit een novice gehad, heb alleen de C gedaan (en gehaald in een keer) in die tijd... :mrgreen:
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie