Zo gaat dat tegenwoordig………...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#16 Bericht door PD0JSB »

Als eerste verwijs ik bij deze naar mijn onderschrift .

Tekst schrijven is bij mij ook niet mijn sterkste punt , ooit heb ik door toedoen van een leraar heb ik een bloed hekel gekregen aan taal .

Ik begrijp en waardeer Juul , en ook begrijp en waardeer ik Randy.
Iemand in een topic aanspreken op taal of spelingsfouten is eigenlijk meteen off topic, en niet netjes , het gaat veelal om het gecommuniceerde , veelal met de intentie iemand te helpen . dan is een "taalaanval "niet leuk , het frustreert om te schrijven , en dus ook om te helpen .
Dat Juul dat kenbaar wil maken begrijp ik , maar ik snap de reactie van Randy ook ,
Het signaal is duidelijk, en daar ben ik blij om , de maatregel mag van mij persoonlijk ook wat minder.

Dit is niet leuk voor geen enkele partij ,maar gebruik gezond verstand , niet verwachten dat het groene boekje bij ieder forum lid aanwezig is , maar gebruik aub ook gematigde sancties die wel aanzetten tot denken en doen
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#17 Bericht door pd1ahm »

Eigenlijk is het ook vreemd dat er hier een discussie gestart word over een andere webpagina. (ook al gaat het over dezelfde hobby)
En wat betreft de spel en/of lees fouten, ik ben ook niet de beste in taal. En ook mijn woordenschat is zeker niet op top niveau.
Dus ook ik zou een woord fout kunnen gebruiken en als me daar iemand op aanspreekt zie ik het als een leermoment.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#18 Bericht door Randy »

Juul - PE0GJG schreef:Niks geen mail, van de "baas" van die website, helemaal niks. Ik denk dat ik op de tenen getrapt heb van de bericht plaatser.
Gewoon effe mij blokkeren. Of toch niet?
De huisregels zijn duidelijk Juul, al is het van den zotte dat zulks nog gemeld moet worden. Soms volgt er een waarschuwing per e-mail, soms ook niet. De reden is heel simpel: Hamnieuws is een hobbyproject dat ik in mijn beperkte eigen tijd doe. En waar ik in mijn professionele (deeltijd)baan als redacteur wél een eindredacteur heb die alle d's en t's goed zet, is het op deze hobbysite niet het geval. Schrijffouten maken we allemaal en ik ben de laatste die daar moeilijk over gaat doen. tenzij het schreeuwerig wordt met overmatig gebruik van hoofdletters en uitroeptekens om vervolgens nadat de plaatser aangesproken wordt te horen dat het dyslectie is. Right. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Overigens was er in dit specifieke geval nog niet eens sprake van een schrijffout. Een deel van de titel is weggevallen door het gebruik van een single quote (het ' teken), waardoor de titel afgebroken werd omdat de programmatuur van mening was dat het einde van de regel bereikt was. Mensen die regelmatig met Bash, Perl, PHP en MySQL werken zullen dit herkennen. Een technische oorzaak dus. Zoals ook John deze week niet op de site kon komen omdat deze door onderhoud even plat lag. Ik heb geen zin om serverwerkzaamheden 's nachts uit te voeren.

Neemt niet weg dat ik de huisregels wel strikter ga handhaven. Een aantal amateurs blijkt helaas teveel tijd te hebben en verpest daarmee de goede sfeer voor de overige groep, dat de site wel gewoon kan waarderen en mee kan doen. Niemand verplicht je om te reageren maar doe je dat wel, ga dan niet lopen mekkeren over schrijffouten of aanvallen op personen uitvoeren. Geplaatste comments worden ook sneller verwijdert dan voorheen. Je mag het censuur noemen, je mag het bewaking van kwaliteit noemen. Beiden zijn subjectief. Ben je het er niet mee eens, blijf gewoon weg. En dat geldt in zijn algemeenheid, niet specifiek voor Juul.

Specifiek voor Bastiaan die hier reageert met "Conclusie: slordig snel geschreven stukje." wil ik me toch even verdedigen en de spiegel voorhouden. Als je nu zelf verder kwam dan copy/paste werk had ik je mening wellicht kunnen respecteren. Hamnieuws heeft in amper 3 jaar een zeer grote bezoekersgroep opgebouwd. Dat kan alleen door het bieden van kwaliteit en actualiteit. En ja, ook dat is subjectief, maar bezoekersaantallen zijn dat niet. Met betrekking tot PI1ANH: Ik rijd elke werkdag via Oosterbeek naar Arnhem en weet maar al te goed waar deze gemeenten en plaatsen liggen. Sterker nog: M'n kofferbak ligt vol met onderdelen voor PI1ANH/PI6ANH. Een DMR-repeater is toch heel wat anders dan een analoge repeater waar het bewuste artikel over ging.

De blokkades zijn de eerste keer overigens tijdelijk van aard. Die van Juul laat ik nog even staan. "Zo gaat dat tegenwoordig" namelijk. Je had namelijk ook gewoon een e-mail kunnen sturen, maar koos ervoor om een vuurtje te stoken op deze website. Prima, maar dan zul je even op de blaren moeten zitten. Die gaan na een paar weken wel weg. Verbazingwekkend overigens, voor iemand die hier schrijft "Niks geen mail, van de "baas" van die website, helemaal niks.".

Kunnen we het nu weer over techniek hebben? :D

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3360
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#19 Bericht door Juul - PE0GJG »

Dag Randy,

Inderdaad laten we het maar weer over de soldeerbout hebben.

En,……….ik had het niet over "schrijffouten" maar over de woordkeuze.
Lees het nog maar eens na.

Ik zit niet op de blaren, want zo erg belangrijk vind ik de website niet.
Je mag mij naar hartelust verwijderen.
Maar ik lees dat het je wel een gevoel van "macht geeft". Geniet ervan.

Ik stop deze discussie maar, gelukkig heb ik een aantal steunbetuigingen ontvangen.

Mooie dag Randy en de anderen natuurlijk ook, ik ga m'n LTS mobilofoon voorzien van een Leo-PA0LMD CTSS printje. Nu nog effe een invoegpunt vinden.


Juul

PS dank voor de moderatoren van dit forum om even "asiel" te verlenen inzake dit onderwerp.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#20 Bericht door Frankyboy »

Randy schreef: ..
Kunnen we het nu weer over techniek hebben? :D
Techniek en ipban?

klikerdeklik: Tor Browser

Succes met de ipban :wink: en dat is maar één van de vele ip mogelijkheden.

verder:
PA2LO schreef: ...dit topic, want het doet afbreuk aan jullie beide als persoon.
Gert zet het netjes neer, helemaal eens.
Het laat weer eens duidelijk zien dat er nooit een eenheid zal komen tussen zendamateurs.

Geen kritiek hoor, gewoon observatie. Het gedeelte communicatie bij zendamateurs is behoorlijk lastig blijkbaar :wink:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Zo gaat dat tegenwoordig………...

#21 Bericht door elsinga »

[mod] En er is inderdaad wel weer genoeg over gezegd. Slotje er op. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gesloten