Invoer verschillende kabels voertuig...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Invoer verschillende kabels voertuig...

#1 Bericht door ON5RKN »

Hallo,

Een simpele vraag, maar ik heb er nog niet zo direct een simpele oplossing voor gevonden

Ik zou meerdere kabels ( coax en andere ) moeten kunnen invoeren in een bestelwagen,
zonder dat er een raam moeten blijven open staan, bestaat er iets dergelijks?
Bij de hulpdiensten en sommige servicewagens zie je vaak een invoer voor netspanning of 24V

Ik zoek dus iets om minstens 2 coaxkabels, 1 stuurkabel lichtbalk, en een zoeklicht naar binnen te brengen.

Iemand een idee?

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#2 Bericht door PA3BAS »

Gewoon langs de deur? De deurrubbers hebben meestal genoeg speling.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#3 Bericht door PE2AAB »

Ik was al even aan het zoeken geslagen op http://www.whelen.com een leverancier van zwaailampen etc. (ik heb er stobes voor op vleugel wingtips van gekocht) maar zag het zo snel even niet op mijn telefoon.
Ploeg de website eens door; wellicht staat er wat op?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#4 Bericht door PE0AGO »


Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#5 Bericht door ON5RKN »

PE0AGO schreef:Bijvoorbeeld .......... http://www.deschotelshop.nl/schotel-acc ... eldoorvoer
Zoiets in die genre zoek ik, enkel weinig mogelijkheden met deze slechts 2 invoeren mogelijk
of ik moet er meerdere zetten

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#6 Bericht door PE0AGO »

Ruimte genoeg om meer gaten te boren en afdichtingen in te plaatsen.

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#7 Bericht door ON5RKN »

PE2AAB schreef:Ik was al even aan het zoeken geslagen op http://www.whelen.com een leverancier van zwaailampen etc. (ik heb er stobes voor op vleugel wingtips van gekocht) maar zag het zo snel even niet op mijn telefoon.
Ploeg de website eens door; wellicht staat er wat op?
In die richting zat ik ook al te zoeken, en bij mobile homes, die voertuigen hebben vaak van alles
op hun dak staan moet toch ook ergens naar binnen komen, het moet ook vooral iets zijn
waar een connector door kan omdat de spullen niet constant op de wagen blijven staan.

iets wat ik ken uit de telecomsector is Roxtec multidiameter entry enkel wat te duur
en geen mobile toepassingen

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#8 Bericht door PE0AGO »


Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#9 Bericht door ON5RKN »

Thx Dat ziet er heel goed uit!

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#10 Bericht door pe1cmo »

Ook de vraag, zitten er altijd kabels in de gaten, of wordt het alleen op locatie gebruikt.
Met andere woorden de auto rijdt ergens heen, dan rolt men de kabels uit richting de antennes, stroomvoorziening enz.
Daarvoor hebben ze bij de radio en TV auto's in de achterdeur vaak een luikje dat ze open kunnen doen, moet er wel speciaal in gemaakt worden.
Daar zijn carrosserie bedrijven voor zoals Veth en Akkermans.

Zelf heb ik ontdekt van bij een Caddy bestelwagen de achterdeur dicht gaat, en als je goed voelt met twee kliks. Met één klik zit er een kier van 1cm waar kabels door kunnen, maar de deur is wel op slot. Ook is de kier zo goed als waterdicht (na een regenbui geen water binnen gehad.)
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: Invoer verschillende kabels voertuig...

#11 Bericht door ON5RKN »

pe1cmo schreef:Ook de vraag, zitten er altijd kabels in de gaten, of wordt het alleen op locatie gebruikt.
Met andere woorden de auto rijdt ergens heen, dan rolt men de kabels uit richting de antennes, stroomvoorziening enz.
Daarvoor hebben ze bij de radio en TV auto's in de achterdeur vaak een luikje dat ze open kunnen doen, moet er wel speciaal in gemaakt worden.
Daar zijn carrosserie bedrijven voor zoals Veth en Akkermans.

Zelf heb ik ontdekt van bij een Caddy bestelwagen de achterdeur dicht gaat, en als je goed voelt met twee kliks. Met één klik zit er een kier van 1cm waar kabels door kunnen, maar de deur is wel op slot. Ook is de kier zo goed als waterdicht (na een regenbui geen water binnen gehad.)
Het is de bedoeling dat er zeker ook mee gereden kan worden, toch in een bepaalde opstelling..

Plaats reactie