Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.

Wil je eventueel nog eens 31 euro extra betalen voor een vergunning ipv een registratie?

Peiling eindigde op 08 okt 2015, 17:56

Ja!
11
10%
Nee!
21
19%
Maakt mij niet uit...
7
6%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden.
4
4%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra hulp bij storing in de ontvangst van onze amateurbanden.
5
5%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden én extra hulp bij de storing van de ontvangst van onze amateurbanden.
63
57%
 
Totaal aantal stemmen: 111

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#76 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:ff kijken sommige mensen kunnen zo lekker zwetsen, kostendekkend, wat doen ze aan het oplossen van storingen op de amateurbanden, niks, sterker nog als een amateur volgens zijn machtigingsvoorwaarden bezig is met atv op 70cm en de mensen uit de buurt, die geen enkel recht hebben, lopen te klagen dan wordt de zendamateur beperkingen op gelegd, dus je kunt gerust stellen dat AT niet enkel niks voor je doet maar je ook nog eens tegenwerkt.

Wat krijg ik van AT, jaren geleden een pasje en vervolgens niks, ieder jaar niks, helemaal niks, en voor dat niks willen ze nu 31 euro hebben onder het mom kostendekkend, en als je in je recht staat zoals bij de atv amateur dan wordt je tegengewerkt, je belangen verkwanseld enz, je zou bijna geld moeten krijgen van het AT in plaats van betalen.

Dus kom niet aan met het smoesje kostendekkend, ik neem niks af van ze en ik krijg niks van ze, ga niet andere mensen beschuldigen van populistische uitspraken en meer van die dergelijke onzin, je hebt geen rechten meer, je krijgt niks maar moet er wel voor betalen dit is gewoon graaien in de zuiverste vorm.
Ik zie je alleen maar mopperen en klagen.
Kennelijk heb je persoonlijk een slechte ervaring met het AT
Een aantal posts terug heb ik gevraagd wat ik voor je kon doen, maar die handreiking gebruik je dus niet begrijp ik.
Jammer.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#77 Bericht door PA3HMP »

pa3kve schreef:
PA3HMP schreef:ff kijken sommige mensen kunnen zo lekker zwetsen, kostendekkend, wat doen ze aan het oplossen van storingen op de amateurbanden, niks, sterker nog als een amateur volgens zijn machtigingsvoorwaarden bezig is met atv op 70cm en de mensen uit de buurt, die geen enkel recht hebben, lopen te klagen dan wordt de zendamateur beperkingen op gelegd, dus je kunt gerust stellen dat AT niet enkel niks voor je doet maar je ook nog eens tegenwerkt.

Wat krijg ik van AT, jaren geleden een pasje en vervolgens niks, ieder jaar niks, helemaal niks, en voor dat niks willen ze nu 31 euro hebben onder het mom kostendekkend, en als je in je recht staat zoals bij de atv amateur dan wordt je tegengewerkt, je belangen verkwanseld enz, je zou bijna geld moeten krijgen van het AT in plaats van betalen.

Dus kom niet aan met het smoesje kostendekkend, ik neem niks af van ze en ik krijg niks van ze, ga niet andere mensen beschuldigen van populistische uitspraken en meer van die dergelijke onzin, je hebt geen rechten meer, je krijgt niks maar moet er wel voor betalen dit is gewoon graaien in de zuiverste vorm.
Je hebt helemaal gelijk.
Het Is niet kostendekkend.
Dan zou het meer moeten zijn dan die schamele 31 euro
voor niks doen mag je ook niks in rekening brengen, dus dit is weer als 'gelul van een dronken aardbei' in jouw antwoorden proef ik dat je een zeer grote fan bent van het AT of er zelfs voor werkt/gewerkt heb, in dat geval hoef ik je niet het falende beleid van AT uit te leggen, ergens anders stond er ook een draadje op het forum over een waardeloze slimme meter die stoort maar AT er niks tegen doet omdat AT het zelf goedgekeurd heeft, zoiets van wij van wc eend adviseren wc eend.

Dus AT doet niks voor mij dus die 31 euro kan ik niet anders uitleggen als pure diefstal.

En wat jij voor me kan doen 3kve, niks helemaal niks tenzij jij voor AT gaat werken en onze banden schoon gaat vegen van allerhande rotzooi.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#78 Bericht door johnvdpas »

Dat ze niets doen is ook weer flauwekul. Vroeger deden ze wel meer, maar moest er ook meer voor betaald worden.

Dat ze niet veel doen, is wat anders.

Overigens waar ik ook van baal en ik denk dat dit wel aan AT voorgelegd kan worden is het registratiegeld voor 5 jaar te betalen tegen een gereduceerd tarief, zonder eventuele mogelijkheid van teruggaaf. (Alleen wanneer het registratiegeld weer eventueel zou worden afgeschaft)

Vergeet niet de hoge kosten voor het innen van het bedrag van 31 euro. Ik denk wanneer je dit voor 5 jaar zou moeten betalen het bedrag naar 135 euro kan gaan. Al die brieven die ze moeten sturen, en het innen kost denk ik al snel 5 euro per persoon. Bij boetes vragen ze tegenwoordig ook 7 euro administratie kosten omdat innen niet gratis is. Wellicht iets wat de Veron of VRZA kan voorstellen. Is weer een beetje winst voor de amateur, en kosten neutraal voor AT.

De amateur kan dan kiezen voor 1 jaar of voor 5 jaar met korting. Bij 5 jaar hoeft AT namelijk ook veel minder dat callboek bij te houden, als mensen betaald hebben zeggen ze immers niet zo snel op. En hoeft er ook niet elk jaar een brief de deur uit om de boel even te controleren... En dan heb je ook geen mensen die te laat betalen, wat ook weer geld kost.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#79 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:
pa3kve schreef:
PA3HMP schreef:ff kijken sommige mensen kunnen zo lekker zwetsen, kostendekkend, wat doen ze aan het oplossen van storingen op de amateurbanden, niks, sterker nog als een amateur volgens zijn machtigingsvoorwaarden bezig is met atv op 70cm en de mensen uit de buurt, die geen enkel recht hebben, lopen te klagen dan wordt de zendamateur beperkingen op gelegd, dus je kunt gerust stellen dat AT niet enkel niks voor je doet maar je ook nog eens tegenwerkt.

Wat krijg ik van AT, jaren geleden een pasje en vervolgens niks, ieder jaar niks, helemaal niks, en voor dat niks willen ze nu 31 euro hebben onder het mom kostendekkend, en als je in je recht staat zoals bij de atv amateur dan wordt je tegengewerkt, je belangen verkwanseld enz, je zou bijna geld moeten krijgen van het AT in plaats van betalen.

Dus kom niet aan met het smoesje kostendekkend, ik neem niks af van ze en ik krijg niks van ze, ga niet andere mensen beschuldigen van populistische uitspraken en meer van die dergelijke onzin, je hebt geen rechten meer, je krijgt niks maar moet er wel voor betalen dit is gewoon graaien in de zuiverste vorm.
Je hebt helemaal gelijk.
Het Is niet kostendekkend.
Dan zou het meer moeten zijn dan die schamele 31 euro
voor niks doen mag je ook niks in rekening brengen, dus dit is weer als 'gelul van een dronken aardbei' in jouw antwoorden proef ik dat je een zeer grote fan bent van het AT of er zelfs voor werkt/gewerkt heb, in dat geval hoef ik je niet het falende beleid van AT uit te leggen, ergens anders stond er ook een draadje op het forum over een waardeloze slimme meter die stoort maar AT er niks tegen doet omdat AT het zelf goedgekeurd heeft, zoiets van wij van wc eend adviseren wc eend.

Dus AT doet niks voor mij dus die 31 euro kan ik niet anders uitleggen als pure diefstal.

En wat jij voor me kan doen 3kve, niks helemaal niks tenzij jij voor AT gaat werken en onze banden schoon gaat vegen van allerhande rotzooi.
Gratis advies: Zoek een andere hobby. En dat van die dronken aardbei snap ik wel.

Note: ik zie woorden als " falend beleid", "waardeloze" "pure diefstal"
Het is altijd vrij zwart/wit. Probeer eens (50?) tinten grijs.
Laatst gewijzigd door ON9KVE op 23 sep 2015, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#80 Bericht door ON9KVE »

johnvdpas schreef:Dat ze niets doen is ook weer flauwekul. Vroeger deden ze wel meer, maar moest er ook meer voor betaald worden.

Dat ze niet veel doen, is wat anders.

Overigens waar ik ook van baal en ik denk dat dit wel aan AT voorgelegd kan worden is het registratiegeld voor 5 jaar te betalen tegen een gereduceerd tarief, zonder eventuele mogelijkheid van teruggaaf. (Alleen wanneer het registratiegeld weer eventueel zou worden afgeschaft)

Vergeet niet de hoge kosten voor het innen van het bedrag van 31 euro. Ik denk wanneer je dit voor 5 jaar zou moeten betalen het bedrag naar 135 euro kan gaan. Al die brieven die ze moeten sturen, en het innen kost denk ik al snel 5 euro per persoon. Bij boetes vragen ze tegenwoordig ook 7 euro administratie kosten omdat innen niet gratis is. Wellicht iets wat de Veron of VRZA kan voorstellen. Is weer een beetje winst voor de amateur, en kosten neutraal voor AT.

De amateur kan dan kiezen voor 1 jaar of voor 5 jaar met korting. Bij 5 jaar hoeft AT namelijk ook veel minder dat callboek bij te houden, als mensen betaald hebben zeggen ze immers niet zo snel op. En hoeft er ook niet elk jaar een brief de deur uit om de boel even te controleren... En dan heb je ook geen mensen die te laat betalen, wat ook weer geld kost.
Op zich geen gek idee.
Maar wat doen we met mensen die tussentijds een call willen veranderen, de speciale calls, de evenementcalls, onbemande stations etc?
En restitutie lijkt me bij een "contract" van 5 jaar ook niet redelijk.
Of het moet dan tegen het normale tarief zijn en tegen extra administratiekosten, omdat je tussentijds aanpast.

Maar haalbaar en/of eerlijk?
Ik kan ook niet mijn rioolbelasting voor 5 jaar vooruit betalen tegen gereduceerd tarief.
Dat zou overigens ongelijkheid in de hand werken voor mensen die veel geld hebben (kunnen makkelijker vooruit betalen over langere periode).
En zo benadeel je de minder draagkrachtige mensen nog meer.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#81 Bericht door PA3HMP »

pa3kve schreef:
PA3HMP schreef:
pa3kve schreef:
PA3HMP schreef:ff kijken sommige mensen kunnen zo lekker zwetsen, kostendekkend, wat doen ze aan het oplossen van storingen op de amateurbanden, niks, sterker nog als een amateur volgens zijn machtigingsvoorwaarden bezig is met atv op 70cm en de mensen uit de buurt, die geen enkel recht hebben, lopen te klagen dan wordt de zendamateur beperkingen op gelegd, dus je kunt gerust stellen dat AT niet enkel niks voor je doet maar je ook nog eens tegenwerkt.

Wat krijg ik van AT, jaren geleden een pasje en vervolgens niks, ieder jaar niks, helemaal niks, en voor dat niks willen ze nu 31 euro hebben onder het mom kostendekkend, en als je in je recht staat zoals bij de atv amateur dan wordt je tegengewerkt, je belangen verkwanseld enz, je zou bijna geld moeten krijgen van het AT in plaats van betalen.

Dus kom niet aan met het smoesje kostendekkend, ik neem niks af van ze en ik krijg niks van ze, ga niet andere mensen beschuldigen van populistische uitspraken en meer van die dergelijke onzin, je hebt geen rechten meer, je krijgt niks maar moet er wel voor betalen dit is gewoon graaien in de zuiverste vorm.
Je hebt helemaal gelijk.
Het Is niet kostendekkend.
Dan zou het meer moeten zijn dan die schamele 31 euro
voor niks doen mag je ook niks in rekening brengen, dus dit is weer als 'gelul van een dronken aardbei' in jouw antwoorden proef ik dat je een zeer grote fan bent van het AT of er zelfs voor werkt/gewerkt heb, in dat geval hoef ik je niet het falende beleid van AT uit te leggen, ergens anders stond er ook een draadje op het forum over een waardeloze slimme meter die stoort maar AT er niks tegen doet omdat AT het zelf goedgekeurd heeft, zoiets van wij van wc eend adviseren wc eend.

Dus AT doet niks voor mij dus die 31 euro kan ik niet anders uitleggen als pure diefstal.

En wat jij voor me kan doen 3kve, niks helemaal niks tenzij jij voor AT gaat werken en onze banden schoon gaat vegen van allerhande rotzooi.
Gratis advies: Zoek een andere hobby. En dat van die dronken aardbei snap ik wel.

Note: ik zie woorden als " falend beleid", "waardeloze" "pure diefstal"
Het is altijd vrij zwart/wit. Probeer eens (50?) tinten grijs.
ik denk, gezien de onzin die jij hier verkondigd, je beter je eigen advies kan opvolgen.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#82 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef: <knipperdeknip>


ik denk, gezien de onzin die jij hier verkondigd, je beter je eigen advies kan opvolgen.
Bedankt voor de tip Mark.

Wat mij betreft mag er een slotje op.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#83 Bericht door PD7CW »

Kees je bent zelf ooit eens over morse, CW begonnen zie de korte impressie van jezelf.
pa3kve schreef: Bedankt voor je vriendelijke reactie Maarten.

Een van de redenen dat ik CW wil beheersen is dat ik weer lol wil hebben in de hobby.
Ik heb al eerder ergens gezegd dat het SSB brullen (vaak letterlijk), splashen, PSK31 met 100W mij soms mijlen de keel uihangt.
Vandaar.
Ik ga proberen het stug vol te hopuden en moet het idee van me afzetten dat het in een maandje gepiept (haha) is.
Een aantal forummers hebben je toe geadviseerd en één van de adviezen stond in een bericht van PA2REH.
pa3kve schreef:
PA2REH schreef:Leuk topic, maarrrr...... er is één keuze die hoeft een ieder, die CW wil leren, niet te maken.
Nemen, nemen, nemen, nemen, nemen m.a.w. doen, doen, doen, doen, doen.

Al het andere is slechts bijzaak en leidt af waar het echt om gaat t.w. als hamoperator CW leren nemen (en geven).
Je progressie is recht evenredig met de tijd die je daadwerkelijk in het luisteren en oefenen stopt.

Ik zeg wel eens, als een hamoperator de tijd dat hij/ zij achter de PC zit (bv. op dit forum) halveert en de daardoor vrijgekomen tijd stopt in het daadwerkelijk oefenen, zal het je nog verbazen hoe snel het leren gaat.

Succes allen :)

73 Eric - pa2reh
Yep, helemaal gelijk.
Alleen als het allemaal niet zo geweldig gaat, is het juist heel verleidelijk te laten staan.
Dat terwijl het juist beter is om er *wel* tijd aan te besteden.

Ja, theoretisch weet ik het wel, nu nog de onvoorwaardelijke zin en discipline.... :mrgreen:
Als je je dáár nu eens mee bezig zou houden, zou je dan zelf niet wat meer lol in je hobby krijgen zoals je schreef?

Groeten Cees

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#84 Bericht door ON9KVE »

PD7CW schreef:Kees je bent zelf ooit eens over morse, CW begonnen zie de korte impressie van jezelf.
pa3kve schreef: Bedankt voor je vriendelijke reactie Maarten.

Een van de redenen dat ik CW wil beheersen is dat ik weer lol wil hebben in de hobby.
Ik heb al eerder ergens gezegd dat het SSB brullen (vaak letterlijk), splashen, PSK31 met 100W mij soms mijlen de keel uihangt.
Vandaar.
Ik ga proberen het stug vol te hopuden en moet het idee van me afzetten dat het in een maandje gepiept (haha) is.
Een aantal forummers hebben je toe geadviseerd en één van de adviezen stond in een bericht van PA2REH.
pa3kve schreef:
PA2REH schreef:Leuk topic, maarrrr...... er is één keuze die hoeft een ieder, die CW wil leren, niet te maken.
Nemen, nemen, nemen, nemen, nemen m.a.w. doen, doen, doen, doen, doen.

Al het andere is slechts bijzaak en leidt af waar het echt om gaat t.w. als hamoperator CW leren nemen (en geven).
Je progressie is recht evenredig met de tijd die je daadwerkelijk in het luisteren en oefenen stopt.

Ik zeg wel eens, als een hamoperator de tijd dat hij/ zij achter de PC zit (bv. op dit forum) halveert en de daardoor vrijgekomen tijd stopt in het daadwerkelijk oefenen, zal het je nog verbazen hoe snel het leren gaat.

Succes allen :)

73 Eric - pa2reh
Yep, helemaal gelijk.
Alleen als het allemaal niet zo geweldig gaat, is het juist heel verleidelijk te laten staan.
Dat terwijl het juist beter is om er *wel* tijd aan te besteden.

Ja, theoretisch weet ik het wel, nu nog de onvoorwaardelijke zin en discipline.... :mrgreen:
Als je je dáár nu eens mee bezig zou houden, zou je dan zelf niet wat meer lol in je hobby krijgen zoals je schreef?

Groeten Cees
Blij dat er een fan van me is die mijn posts nog eens naloopt :)
Je hebt gelijk hoor, sommige discussies zijn het niet waard gevoerd te worden.
En hulp wordt kennelijk niet altijd gewaardeerd.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PD7CW
Berichten: 713
Lid geworden op: 29 mei 2014, 08:03
Roepletters: PD7CW

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#85 Bericht door PD7CW »

Nee Kees, inderdaad, jij hebt óók niet veel gedaan met de diverse adviezen die men indertijd gegeven heeft. Toch neemt vrijwel iedereen de moeite anderen van advies te voorzien. Het resultaat is echter dat je nu, anno 2015 nóg geen morse kent, of wél?

Cees

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#86 Bericht door PA3HMP »

PD7CW schreef:Nee Kees, inderdaad, jij hebt óók niet veel gedaan met de diverse adviezen die men indertijd gegeven heeft. Toch neemt vrijwel iedereen de moeite anderen van advies te voorzien. Het resultaat is echter dat je nu, anno 2015 nóg geen morse kent, of wél?

Cees
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#87 Bericht door elsinga »

[mod] Heren, zullen we het op de man spelen gewoon laten op dit forum? Zo niet, dan gaat er een slotje op. [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#88 Bericht door Ton_O_E »

Ze zijn wel snel, ik heb hier al een brief ontvangen om te gaan betalen, of intrekken.
Ik wil eigenlijk intrekken met behoud van call.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#89 Bericht door PA3DAT »

Vraag een CEPT-licentie aan in een land waar de calls wel gratis zijn, dan werk je hier gewoon als
PA/buitenlandsecall. Of mag dat hier dan slechts voor ten hoogste 3 maanden?

Het kan echt, maar dit is uiteraard niet serieus bedoeld... :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#90 Bericht door PA1LH »

PA3TON schreef:Ze zijn wel snel, ik heb hier al een brief ontvangen om te gaan betalen, of intrekken.
Ik wil eigenlijk intrekken met behoud van call.
Dat kan ook. Je kunt je call intrekken, maar deze blijft wel gewoon geldig.
Enige wat je moet doen als je weer actief wilt worden, is dat je moet aantonen dat je je examen hebt gehaald destijds. Ongeacht wanneer dat is geweest.
Dus als dat al ruim 20 jaar is geleden :) hoop ik voor je dat je dat nog kunt bewijzen na al die tijd.
Leon - PA1LH.

Plaats reactie