Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.

Wil je eventueel nog eens 31 euro extra betalen voor een vergunning ipv een registratie?

Peiling eindigde op 08 okt 2015, 17:56

Ja!
11
10%
Nee!
21
19%
Maakt mij niet uit...
7
6%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden.
4
4%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra hulp bij storing in de ontvangst van onze amateurbanden.
5
5%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden én extra hulp bij de storing van de ontvangst van onze amateurbanden.
63
57%
 
Totaal aantal stemmen: 111

Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2070
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#106 Bericht door pe1cmo »

Misschien een leuk idee: je gaat met je dure koopdoos naar het AT, een technicus aldaar (ik ken
ze, ze hebben zelf ook een call) maakt je trx onklaar en als je dat zélf ter plaatse kunt repareren,
dán hoef je geen registratiekosten meer te betalen!
Lijkt me wel wat, nu heb ik niet veel meer en wat er staat is zelfbouw, maar ze mogen die van mij onklaar maken hoor, binnen een uurtje zal die weer werken. :D

Maarja, liever de registratie betalen dan de vergunning (die ik overigens ook heb) maar die is bijna 20x zo duur.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#107 Bericht door PA3HMP »

PA3DAT schreef:
PA3HMP schreef:als ze geld vragen terwijl ze niks doen kan ik het niet anders zien als oplichting, en met iets doen bedoel ik niet die nutteloze brief van 5 kantjes dat ze geld van mij willen hebben, het zou gewoon moeten zijn de vervuiler betaald, ze doen niks voor mij, ik wil ook niks van ze (want dat doen ze toch niet, onze banden schoonhouden) dus dient er ook niks betaald te worden zo simpel is dat.
Hoevaak heb je dat al nou niet geschreven? Stug volhouden he! :roll:
Terwijl er al duidelijk uitgelegd is wat het AT allemaal wél voor ons doet en dat die € 31 daarvoor amper kostendekkend kunnen zijn.

Dus nogmaals, ter herinnering, de uitstekende uitleg van Randy:
Randy schreef:Tot 2008 betaalde je voor je registratie. Dat bedrag was ook nog eens een keer het dubbele van wat nu voorgesteld wordt. Het kabinet Balkenende besloot destijds in het kader van lastenverlichting deze kosten te laten vervallen. Het waren andere tijden. Tot 2008 was er geen (begin van de) financiële crisis.

Nu de kosten voor registratie opnieuw ingevoerd worden, lijken een aantal mensen een mening te hebben die verre van rationeel is. Laten we niet vergeten dat door het (tijdelijk) afschaffen van de registratiekosten de kosten voor zendamateurs - jouw hobby- verplaatst zijn naar de maatschappij. Als er in de media weer een verhaal opduikt over ex-kamerleden die wachtgeld genieten staat de wereld op zijn kop, want gemeenschapsgeld. Feitelijk is het nu niet anders.

Het is dus helemaal niet zo slecht dat de kosten die gemaakt worden door Agentschap Telecom bij de gebruiker komen. Dat is beleid van de landelijke overheid. Dee registratiehouders hebben jarenlang een voordeel genoten en daardoor ruim 400 euro bespaard, ten laste van de maatschappij in het algemeen. En geloof me: ik heb meerdere omroep en PMR vergunningen. De 31 euro is écht een schijntje. Dat kan ook, omdat AT efficiënt kan werken (Online, DigiD, koppeling GBA), er geen individuele planning per station nodig is (want vaste frequenties).

Laten we vervolgens kijken wat AT doet met de bijdragen die ze ontvangen. Dit bedrag valt toe te splitsen in twee zaken: kosten voor uitvoering en kosten voor toezicht. Onder uitvoering valt beleid, dus ook de vertegenwoordiging van zendamateurs tijdens het WRC, de kosten van het Amateur Overleg, implementatiekosten van de Telecommunicatie Wet (60-meter), aanpassen van de gebruikersbepalingen (nieuwe banden), etc. Kosten die door alle zendamateurs gedragen moeten worden. Dan zijn er ook nog de kosten voor toezicht. Denk aan de perikelen die veroorzaakt werden door de zendamateur in Bergschenhoek die alle zendamateurs leken te raken (70cm).
nogmaals ze doen dus helemaal niks voor mij/ons, handhaving is er al jaren niet meer, sterker nog als mensen zonder rechten gaan lopen klagen over een amateur die volgens de regels aan atv doet dan wordt de amateur gedwongen te stoppen, net als ook al eens in het verleden is gebeurd met iemand die met breedband fm op 70 volledig volgens zijn machtigingsvoorwaarden bezig was.
bekende storende piraten werden vrolijk met rust gelaten, plc en allerlei zooi wordt niets tegen ondernomen.

dus nee ze doen niks voor mij dus iedere euro die ze in rekening brengen is een onterechte euro, kolder over amateuroverleg, laat me niet lachen, oh jee het excuus van de 60 meter band en meer van dergelijke smoesjes, oh joepie, geen belangstelling voor, ik hoef toch niet de kosten te betalen voor de lunch van een of andere bobo die toch niks voor mij doet, laat hij zijn eigen kosten maar betalen. OF laten ze voor het geld eens ECHT wat doen voor ons en de zooi van onze banden halen, maar dat willen ze niet.

Dus niets doen om onze banden schoon te maken en te houden, hetgeen de hoofdzaak zou moeten zijn om te betalen, stuur dan ook geen rekening of wees gewoon eerlijk dat je de amateur onterecht geld uit zijn zak wil kloppen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#108 Bericht door PA3DAT »

Trol maar lekker verder! :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#109 Bericht door ON9KVE »

Bijbel.
Matteüs 7:6

Mooi spreekwoord.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#110 Bericht door PF9ZX »

Wanneer dringt het nu eens tot iemand door dat het gewoon administratiekosten zijn. Het is nog laag vergeleken wat je soms ergens moet betalen.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#111 Bericht door Apae »

En jij denkt, dat een eenmalige registratie daadwerkelijk elk jaar 31 euro aan kosten oplevert?
Nee, dat doet het dus niet. Ik vind het prima om die 31 euro elk jaar te betalen, maar aangezien er gesteld wordt dat het uitsluitend om een kostendekkend tarief gaat, zou ik graag het overzicht zien welke kosten er dan mee gedekt moeten worden. Meer een principekwestie dan een geldkwestie, dus.

Maar dat overzicht zullen we wel nooit krijgen, en de overheid heeft er weer een mini-melkkoetje bij.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#112 Bericht door ON9KVE »

Apae schreef:En jij denkt, dat een eenmalige registratie daadwerkelijk elk jaar 31 euro aan kosten oplevert?
Nee, dat doet het dus niet. Ik vind het prima om die 31 euro elk jaar te betalen, maar aangezien er gesteld wordt dat het uitsluitend om een kostendekkend tarief gaat, zou ik graag het overzicht zien welke kosten er dan mee gedekt moeten worden. Meer een principekwestie dan een geldkwestie, dus.

Maar dat overzicht zullen we wel nooit krijgen, en de overheid heeft er weer een mini-melkkoetje bij.
Evene teruglezen in dit draadje; daar heb ik een geschat overzichtje staan.
En dan zou kunnen blijken dat 31 euri nog te weinig is. Zijn we toch nog gematst :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Plaats reactie