Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.

Wil je eventueel nog eens 31 euro extra betalen voor een vergunning ipv een registratie?

Peiling eindigde op 08 okt 2015, 17:56

Ja!
11
10%
Nee!
21
19%
Maakt mij niet uit...
7
6%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden.
4
4%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra hulp bij storing in de ontvangst van onze amateurbanden.
5
5%
Ja, maar dan moet de extra dienstverlening bestaan uit extra toezicht op onze amateurbanden én extra hulp bij de storing van de ontvangst van onze amateurbanden.
63
57%
 
Totaal aantal stemmen: 111

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#46 Bericht door ON9KVE »

Apae schreef:
pa3kve schreef:Vergelijk dat eens met je wegenbelasting en het RDW.
Klein detailverschil: van houderschapsbelastig (niet wegenbelasting, sinds 1995 ofzo) is algemeen bekend dat het niet kostendekkend moet zijn, maar gewoon een fikse melkkoe is.
Vijf procent gaat naar wegonderhoud, 25% gaat naar openbaar vervoer, en de rest gaat de algemene middelen in. Daarnaast hebben we ook een flinke kilometerheffing in de vorm van accijns op brandstof. En ja, met 80000 km per jaar in een zware, niet zuinige auto betaal ik er stevig aan mee.
Goed dat je me corrigeert: het is inderdaad houderschapsbelasting.

Dat de opbrengst niet groetendeels gaat naar wegenverbetering alleen is niet gek en ook niet het enige doel van die belasting.
Het is het profijtbeginsel wat hier geldt:
+ onderhoud wegen
+ openbaar vervoer (zo zorg je voor minder verkeer op de wegen en dus ontlasting)
+ wegbewijzering; signaleringen
+ bestrijding gevolgen milieu door het gebruik van de auto
+ etc

het valt dus nogal mee met die algemene middelen.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#47 Bericht door PA3CQN »

pa3kve schreef: En is iets populistisch noemen al schelden? Ik zie dat wel vaker hoor, dat mensen die populistische opmerkingen maken, vrij lange tenen hebben.
Ik zie wel vaker dat mensen die het woord niet begrijpen lukraak 'populisme' roepen als discussieargument. Dat noem je een drogreden.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#48 Bericht door PA3HMP »

pa3kve schreef:
PA3CQN schreef:Betalen voor een service is leuk maar dan moet daar ook wat tegen over staan. En daar schort het aan.
Op de huidige manier is het gewoon een bezuinigingsmaatregel waar wij helemaal niets aan hebben.
Erg populistische opmerking.
Vergeet niet dat we altijd al een service hebben gehad, maar nu betaalt de gebruiker (weer).
Dit heeft helemaal niets met bezuinigen te maken.
Sterker nog: ik vond de gratis periode vreemder dan een betaalde.
Maar daar hoorde je natuurlijk niemand over....
ze deden ook niks voor ons, de banden worden verkwanseld, plc zonnepanelen en internetmodems die storen wordt niet tegen op getreden dus ze hadden niet eens recht meer om geld te vragen.

Nu doen ze dat wel, zullen ze er iets voor gaan doen, denk het niet dus pa3cqn heeft helemaal gelijk gewoon weer een bezuinigingsmaatregel, gevolg het aantal gebruikers zal nog verder afnemen dus in plaats dat het ons als amateurs helpt is het enkel maar een doodsteek.

om iemand dan maar meteen gaan lopen uitschelden met kreten als 'populistische opmerking' kom nou toch.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#49 Bericht door ON9KVE »

PA3HMP schreef:
pa3kve schreef:
PA3CQN schreef:Betalen voor een service is leuk maar dan moet daar ook wat tegen over staan. En daar schort het aan.
Op de huidige manier is het gewoon een bezuinigingsmaatregel waar wij helemaal niets aan hebben.
Erg populistische opmerking.
Vergeet niet dat we altijd al een service hebben gehad, maar nu betaalt de gebruiker (weer).
Dit heeft helemaal niets met bezuinigen te maken.
Sterker nog: ik vond de gratis periode vreemder dan een betaalde.
Maar daar hoorde je natuurlijk niemand over....
ze deden ook niks voor ons, de banden worden verkwanseld, plc zonnepanelen en internetmodems die storen wordt niet tegen op getreden dus ze hadden niet eens recht meer om geld te vragen.

Nu doen ze dat wel, zullen ze er iets voor gaan doen, denk het niet dus pa3cqn heeft helemaal gelijk gewoon weer een bezuinigingsmaatregel, gevolg het aantal gebruikers zal nog verder afnemen dus in plaats dat het ons als amateurs helpt is het enkel maar een doodsteek.

om iemand dan maar meteen gaan lopen uitschelden met kreten als 'populistische opmerking' kom nou toch.
Als ik iemand zou uitschelden, doordat ik een opmerking populistisch vind, noem ik dat altijd het "Wilders-effect"
Overal een mening over hebben over wat de overheid allemaal verkeerd doet en dingen een "ordinaire bezuiniging" noemen, doemdenken (doodsteek), "verkwanseld" roepen.
Sterke termen die doorgaans nergens op gestoeld zijn; hoewel.....meestal op frustratie.

Persoonlijke vraag:
Jij hebt kennelijk een teleurstellende ervaring gehad met het AT?
En heb je natuurlijk, als principieel iemand, een klacht ingediend bij het AT neem ik aan? Netjes met redenen omkleed.
Je bent onvoldoende geholpen denk ik dan ook (vandaar je uiting van frustratie?). Maar is dat zo, of was er wellicht geen grond van klagen?
Heb ik het zover goed?
En wat heb je daarna gedaan, dan alleen maar wat verder klagen op een forum?
Kan ik je ergens mee helpen? Ik wil best wat voor je proberen te doen om je te helpen.
Want met klagen bereik je niet zoveel. Met doen wel. Dus zeg het maar.... :|
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#50 Bericht door ON9KVE »

PA3CQN schreef:
pa3kve schreef: En is iets populistisch noemen al schelden? Ik zie dat wel vaker hoor, dat mensen die populistische opmerkingen maken, vrij lange tenen hebben.
Ik zie wel vaker dat mensen die het woord niet begrijpen lukraak 'populisme' roepen als discussieargument. Dat noem je een drogreden.
Jouw opmerking populistisch noemen is geen discussieargument (wat zou ik daarmee beargumenteren ?) Het is slechts voor mij een vaststelling.
Dus is het ook geen drogreden.
Wel een beetje bij de les blijven, he ? :mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#51 Bericht door PF9ZX »

pd0sbr schreef:Even voor de sp call mensen vraag de call in dec aan van PD31EURO PC31EURO of PA31EURO of hier een variant van
Nu het nog gratis kan in 2016 zal men hier ook voor moeten betalen .
Waarom ?
Een special call, zoals bv met het molen weekend, is gewoon jouw eigen call maar dan onder een pseudoniem.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#52 Bericht door johnvdpas »

Ow dat is zeker, er komt nu een flinke terugval van het aantal amateurs let maar op. De reden is heel simpel er zijn zat amateurs die totaal niet actief zijn, en die gaan echt geen 31 euro p/j betalen...

De hobby wordt door deze maatregel iets minder toegankelijk. Het scheelt bijna niets, maar elke barrière is er 1. De vraag is echter of dat erg is...

Bedoel we zeggen ook niet dat iedereen zonder examen gebruik mag maken van de banden...

Maar het is een feit dat dit gewoon een bezuiniging is er is gewoon gekeken waar er op bezuinigd kon worden en zodoende zijn wij dat geworden. Want als ik eerlijk ben, was het de bedoeling niet om het na 8 jaar gewoon weer terug in te voeren. Dan had men immers het bedrag gewoon kunnen laten staan.

Vergeet niet dat het innen van de 31 euro ook met gemak een euro of 5 kan kosten. Iedereen een brief schrijven, mensen die niet betalen sommeren ed.

PA1cm
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:35

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#53 Bericht door PA1cm »

Om ethervervuiling tegen te gaan, wordt de kilometerheffing ingevoerd. :(

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#54 Bericht door ON9KVE »

johnvdpas schreef:Ow dat is zeker, er komt nu een flinke terugval van het aantal amateurs let maar op. De reden is heel simpel er zijn zat amateurs die totaal niet actief zijn, en die gaan echt geen 31 euro p/j betalen...

De hobby wordt door deze maatregel iets minder toegankelijk. Het scheelt bijna niets, maar elke barrière is er 1. De vraag is echter of dat erg is...

Bedoel we zeggen ook niet dat iedereen zonder examen gebruik mag maken van de banden...

Maar het is een feit dat dit gewoon een bezuiniging is er is gewoon gekeken waar er op bezuinigd kon worden en zodoende zijn wij dat geworden. Want als ik eerlijk ben, was het de bedoeling niet om het na 8 jaar gewoon weer terug in te voeren. Dan had men immers het bedrag gewoon kunnen laten staan.

Vergeet niet dat het innen van de 31 euro ook met gemak een euro of 5 kan kosten. Iedereen een brief schrijven, mensen die niet betalen sommeren ed.
John,

Waarop wordt precies bezuinigd?
Vond je het niet gek dan, dat hiervoor iedereen meebetaalde en nu alleen de groep waar het om gaat?
Dus bezuiniging? Meen je dat echt ?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#55 Bericht door Randy »


johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#56 Bericht door johnvdpas »

Wel nu als dat geen bezuiniging meer is. Want een bezuiniging is geld besparen. Als je geld vraagt voor een registratie is dat dus een bezuiniging. Maar kans op dit terug te draaien is er niet, en dat het vanaf 2008 gratis was zegt niets dat het daarna nooit meer gratis zou worden. Ook kunnen er geen rechten aan ontleend worden dat het toezicht beter gaat worden. Zo simpel is het!

Van de andere kant als de Veron mot heeft met een zendamateur passen ze dan wel consequent hun eigen regels toe? Ik weet dat niet, ik vraag het mezelf enkel af. Meestal zie je namelijk daar ook een tendens in vergeleken met 20 jaar geleden... toen regels gewoon regels waren. Nu is het meer... Waarom zou je immers je regels niet zo uitleggen en toepassen zoals ze voor jou het best uitkomen? Eigenbelang dus! Dat zie je in heel de maatschappij terug.

Maar goed over 31 euro.

Daar ga ik me niet druk om maken, wat wel zo is, elke barrière die je opwerpt zal ten koste gaan van het aantal amateurs. Dat kan iedereen verzinnen, zijn gewoon feiten. Ik vermoed volgend jaar 1000 a 2000 amateurs minder. Dat zijn vooral niet erg actieve amateurs natuurlijk.

Waar je wel vraagtekens bij kunt zetten, is het bedrag. Er staat als motivering bij dat de groep wie de kosten maakt de kosten moeten betalen. Eerlijk gezegd kan ik het bij deze redenering niet on eens zijn. Maar als we het bedrag wat opgehaald wordt deelt door 365 dagen, en rekent op dat 1 man toezicht voor 1 uur 200 euro kost.... Maak de som maar af zou ik zeggen.... Ik bedoel te zeggen is het bedrag wat wordt gevraagd reprenstatief voor de kosten die AT maakt. Als ik de Veron was zou ik dat willen weten, en niet dat ze de rekening nu doorschuiven wat dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#57 Bericht door ON9KVE »

johnvdpas schreef:Wel nu als dat geen bezuiniging meer is. Want een bezuiniging is geld besparen. Als je geld vraagt voor een registratie is dat dus een bezuiniging. Maar kans op dit terug te draaien is er niet, en dat het vanaf 2008 gratis was zegt niets dat het daarna nooit meer gratis zou worden. Ook kunnen er geen rechten aan ontleend worden dat het toezicht beter gaat worden. Zo simpel is het!

Van de andere kant als de Veron mot heeft met een zendamateur passen ze dan wel consequent hun eigen regels toe? Ik weet dat niet, ik vraag het mezelf enkel af. Meestal zie je namelijk daar ook een tendens in vergeleken met 20 jaar geleden... toen regels gewoon regels waren. Nu is het meer... Waarom zou je immers je regels niet zo uitleggen en toepassen zoals ze voor jou het best uitkomen? Eigenbelang dus! Dat zie je in heel de maatschappij terug.

Maar goed over 31 euro.

Daar ga ik me niet druk om maken, wat wel zo is, elke barrière die je opwerpt zal ten koste gaan van het aantal amateurs. Dat kan iedereen verzinnen, zijn gewoon feiten. Ik vermoed volgend jaar 1000 a 2000 amateurs minder. Dat zijn vooral niet erg actieve amateurs natuurlijk.

Waar je wel vraagtekens bij kunt zetten, is het bedrag. Er staat als motivering bij dat de groep wie de kosten maakt de kosten moeten betalen. Eerlijk gezegd kan ik het bij deze redenering niet on eens zijn. Maar als we het bedrag wat opgehaald wordt deelt door 365 dagen, en rekent op dat 1 man toezicht voor 1 uur 200 euro kost.... Maak de som maar af zou ik zeggen.... Ik bedoel te zeggen is het bedrag wat wordt gevraagd reprenstatief voor de kosten die AT maakt. Als ik de Veron was zou ik dat willen weten, en niet dat ze de rekening nu doorschuiven wat dat kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen.
Ik zie dat toch anders John.
Er wordt helemaal geen geld bespaard.
Eerst werd het vanuit de algemene middelen betaald (opoe betaalde mee) en nu door de belanghebbenden.
Per saldo dus geen bezuiniging maar een verschuiving.
vergelijk het met huisvuil: de gebruiker (vervuiler) betaalt. Hoe meer je aanbiedt, hoe meer je moet betalen.
Lijkt me eerder eerlijk dan bezuinigen.

Wat je bedoelt met de regels en VERON ontgaat me, maar dat zal wel een geschiedenis hebben.

Dan over de vaststelling van het bedrag:
Waarschijnlijk heb je geen idee wat er aan kosten wordt gerekend voor deze dienst.
Ongeveer 14.000 zendamateurs x 31 euro = 434.000 euro
Een ambtenaar kost gemiddeld 75 euro p.u.(incl overhead gebouwen, vaste infra, etc) x 1600 uur = 120.000 euro
Met eentje redt je het natuurlijk niet.
Het is behalve de administratieve tak ook nog het onderdeel dat handhaaft (daar mag je over discussieren, maar het telt wel mee).
Dus met 4 fte redt je dat misschien net.
Tel daarbij een deel van de kosten van het ICT system (wij vinden het toch ook fijn dingen online te kunnen regelen?) en het betalings en invorderingsproces....dan zit je daar al wijd overheen.

Die 31 euro vallen dus eigenlijk nog best mee
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2566
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#58 Bericht door PA5COR »

Volgende stap, Kijk en luistergeld terug invoeren.... gaat nu ook uit algemene middelen, dus iemand die geen tv of radio heeft betaalt ook mee...

De besparing op het hebben van een uitvoerend orgaan voor inning en controle kon daarmee vervallen en het werd goedkoper.
Zelfde als houderschaps belasting voor de auto, geen contole orgaan en foto auto's meer nodig, heb je een motorvoertuig op je naam? dokken.

Zo zijn er nog veel meer zaken die nu uit de algemene middellen worden betaald die slechts voor enlele groepen in de samenleving gelden, dus is dit gewoon een verkapte extra belasting bijdrage zonder dat daar voor de doelgroep iets tegenover staat.

De zend amateur schaft in zijn/haar leven meestal genoeg spul aan en betaald genoeg BTW en belasting in die algemene middellen extra.

Mooi weer spelen met wat belasting verlagingen maar in dezelfde greep extra inkomen genereren.
Kortom cadeautje uit Eigen beurs.
Begrijp me goed hoor, al had het nooit afgeschaft geweest had ik dat prima gevonden maar dan met behoud van de toenmalige status.

Nu komt het over als eerst de status en dus verplichte service afschaffen en als doekje voor het bloeden de vergoeding opheffen, nu weer de vergoeding invoeren zonder status herstel.

Kortom, voor het Rijk een normale gang van zaken...
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#59 Bericht door johnvdpas »

Het is in het algemeen gezien moeilijk te zien of het een verschuiving is of bezuiniging. Als we het over een verschuiving hebben veronderstellen we dat nu een hele grote groep het betaald uit de algemene middelen, het daar weg wordt gehaald en neer gelegd wordt bij de gebruiker. Dan is het een verschuiving. Of dat zo is, is twee. Wordt het geld daar inderdaad wel gehaald of niet? Ik zie het daarom meer als een bezuiniging.

Overigens als we het over zaken hebben die over de algemene middelen betaald worden en de gebruiker betaald, kun je ook het openbaar vervoer duur maken of het zwembad. Onder dezelfde redenatie. Waarom doet men dat niet, maar voor zendamateurs wel? En zo kan ik nog wel duizenden voorbeelden opnoemen. Zijn zendamateurs dan niet belangrijk? Gezien hun maatschappelijke bijdragen? Ergens klinkt de gebruiker betaald erg logisch, maar van de andere kant is onze maatschappij er soms vooral op gericht omdat niet overal op te doen juist omdat er dan niemand meer naar het zwembad gaat of niemand lid wordt van de bibliotheek en ga zo maar door. Blijkbaar is de keuze bij de amateurs gevallen dat ze het zelf maar moeten betalen.

Want als we het dan toch over getallen hebben, 1 ambtenaar kan makkelijk heel de amateur administratie bij houden full time. Alles is geautomatiseerd dus dat moet echt wel lukken. Als de rest op toezicht zit, dan zou er toch heel wat amateurs een waarschuwing gehad moeten hebben, er heel wat storingen moeten zijn opgelost en ga zo maar door. Wellicht is dat ook zo, dan klopt heel het verhaal. Feitelijk moet je daar getallen op hebben, je kunt als Veron niet zeggen wij vermoeden dat dit zo is, met wat argumenten er bij want als je dat doet vraag je eigenlijk: Wil je ons zo snel mogelijk niet meer serieus nemen.

Als het allemaal klopt en dat zit er inderdaad dik in, tja dan is het zo zoals het is.

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Wil je meer betalen als er weer een vergunning komt?

#60 Bericht door ON9KVE »

PA5COR schreef:Volgende stap, Kijk en luistergeld terug invoeren.... gaat nu ook uit algemene middelen, dus iemand die geen tv of radio heeft betaalt ook mee...

De besparing op het hebben van een uitvoerend orgaan voor inning en controle kon daarmee vervallen en het werd goedkoper.
Zelfde als houderschaps belasting voor de auto, geen contole orgaan en foto auto's meer nodig, heb je een motorvoertuig op je naam? dokken.

Zo zijn er nog veel meer zaken die nu uit de algemene middellen worden betaald die slechts voor enlele groepen in de samenleving gelden, dus is dit gewoon een verkapte extra belasting bijdrage zonder dat daar voor de doelgroep iets tegenover staat.

De zend amateur schaft in zijn/haar leven meestal genoeg spul aan en betaald genoeg BTW en belasting in die algemene middellen extra.

Mooi weer spelen met wat belasting verlagingen maar in dezelfde greep extra inkomen genereren.
Kortom cadeautje uit Eigen beurs.
Begrijp me goed hoor, al had het nooit afgeschaft geweest had ik dat prima gevonden maar dan met behoud van de toenmalige status.

Nu komt het over als eerst de status en dus verplichte service afschaffen en als doekje voor het bloeden de vergoeding opheffen, nu weer de vergoeding invoeren zonder status herstel.

Kortom, voor het Rijk een normale gang van zaken...
Een erge kort-door-de-bocht redenering, vind je zelf ook niet?
Je zegt zelf: auto hebben-> dokken. Maar wie gaat dat dan controleren? Toch met foto-auto's? Toch controle-orgaan?

Kijk- en luister geld: zowat iedereen heeft een radio en/of tv, dus is redelijk rechtvaardig dat iedereen daar aan betaalt.
Maar een hobby door 13.000 mensen overslaan naar de hele bevolking is natuurlijk vreemd.
Vooralsnog heb je geen vergelijkbare voorbeelden genoemd die een vergoeding niet rechtvaardigen.

En dat " argument" van BTW slaat helemaal nergens op, maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel.
Dus geen cadeautje uit Eigen Beurs, maar bewoon betalen wat je gebruikt. Vrij simpel lijkt me dat.

Dat de status is uitgehold heeft niets met deze heffing te maken (dat is immers de discussie), maar daar had dan eerder tegen geprotesteerd kunnen worden.
Waarschijnlijk vond men dat toen een geode ruil: statusverlaging tegen verdwijning van de kosten.
Slechte keuze geweest om daarmee akkoord te gaan, blijkt achteraf.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Plaats reactie