Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#16 Bericht door PA3EYC »

PA3JD schreef:Met 500 mW met CW vanaf de Kenwood TS 130v en een straight key, zonder internet, WSPR etc. (maar op het gehoor) naar down under. (Moet dan wel mijn FD4 inruilen voor een beam).
Is mij afgelopen week gelukt. Maar wel met 12dB meer. Naar ZL op 80m in CW op een stukkie draad van ca. 15m.

Het valt mij op dat diversen reageren met een DX pedition op de "Bucket list". Ik zou zeggen ga dit gewoon doen.
Iedereen denkt dat exotische oorden noodzakelijk zijn voor zo'n expeditie. Ga gewoon naar Andorra, Monaco of San Marino. Is met de auto te doen en gegarandeerd een pile up. Ook in Liechtenstein (of misschien wel Luxemburg) zou je dat daar kunnen overkomen.

Ik ben afgelopen jaar naar Sint Maarten geweest. Niks dure expeditie. Vliegticket (retour) voor €540 en de KX3 in de handbagage.
Zodra ik in de lucht kwam was er een pile up naar EU. Twee expedities op één eiland. FS en PJ7.
Met St Barthelemey (staat hoger dan St. Maarten op de most wanted lijst) op een uur varen.

M.a.w. staar je niet blind op die Mega expedities die een vermogen kosten en die voor de meesten van ons, waaronder ikzelf, niet zijn weggelegd. Begin klein met zaken die qua financiën en (vrije) tijd te doen zijn. En voor de rest gewoon blijven dromen.

PS. Staat niet op de "Bucket list" maar als alles naar wens verloopt gaat dit jaar de (vakantie) expeditie naar Curaçao.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#17 Bericht door PE2AAB »

Je hebt gelijk Maarten maar dat exotische oord is ook wel weer leuk om naast je DX Peditie, te relaxen ;-)

Liever op de Seychellen dan in Luxemburg :D
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#18 Bericht door pa1bvm »

twee nieuwe amateurs opleiden tot actieve VHF-DX lieden tropo MS EME e-skip ..

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#19 Bericht door jan58 »

Gek he idereen denkt alleen aan ikke.........
En alleen maar de hobby.....


:lol: :lol:
Gr Jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#20 Bericht door PC1TK »

Mijn bucket list is niet zo lang als het om deze en andere hobby's gaat .
"Betaalbaar houden" en daar mee verdwijnen al heel wat wensen als sneeuw voor de zon !
Dus met minimaal vermogen maximaal plezier hebben .
Heb meerde hobby's . Heb nooit het beste van het beste gekocht maar in mijn hobby's altijd wel maximaal plezier gehad .

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#21 Bericht door PC1TK »

jan58 schreef:Gek he idereen denkt alleen aan ikke.........
En alleen maar de hobby.....


:lol: :lol:
Gr Jan
Daarom al mijn hobby's ... om effen de rest te vergeten .
En heb nog te veel tijd over om zorgen te maken !

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#22 Bericht door PA3EYC »

PE2AAB schreef:Je hebt gelijk Maarten maar dat exotische oord is ook wel weer leuk om naast je DX Peditie, te relaxen ;-)

Liever op de Seychellen dan in Luxemburg :D
Rick, natuurlijk heb ik dat ook. Ik ben niet naar Sint Maarten gegaan voor een DXpeditie. Maar gewoon lekker op vakantie en een portable HF set meenemen. Overdag af en toe een uurtje actief en voor de rest lekker van het eiland en klimaat genieten.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een (mini) DXpeditie niet veel tijd en geld hoeft te kosten voor heel veel hobby plezier.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#23 Bericht door PE2AAB »

PA3EYC schreef:
PE2AAB schreef:Je hebt gelijk Maarten maar dat exotische oord is ook wel weer leuk om naast je DX Peditie, te relaxen ;-)

Liever op de Seychellen dan in Luxemburg :D
Rick, natuurlijk heb ik dat ook. Ik ben niet naar Sint Maarten gegaan voor een DXpeditie. Maar gewoon lekker op vakantie en een portable HF set meenemen. Overdag af en toe een uurtje actief en voor de rest lekker van het eiland en klimaat genieten.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een (mini) DXpeditie niet veel tijd en geld hoeft te kosten voor heel veel hobby plezier.
Ook waar. Vaticaanstad lijkt me ook leuk. Heb ik onlangs nog met Echolink gedaan. Was wel apart zo vanaf het st. Pietersplein ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#24 Bericht door PA3DAT »

Op mijn bucketlist stond nog altijd de VHF/UHF-dxpeditie naar Helgoland in JO34. Maar dat heb ik inmiddels geschrapt,
ben niet meer zo actief op VHF/UHF.

Kleine "expedities" zijn heel leuk: naar Aland OH0, Liechtenstein HB0. Of IOTA-eilandjes activeren. Als je dat van te voren
meldt, en iemand zet je op het cluster dan krijg je een echte pile-up! Duurt 1 a 2 uur, dan is het wel weer op. Voor mij
lang genoegd, het is vakantie! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#25 Bericht door PA3EYC »

Aloys,
zo is het meer net. Ik heb vanuit Sauerland een paar keer een SOTA geactiveerd. Die had ik aangemeld en inderdaad een uur volop plezier. Een stukje hiken, met mooi weer van de natuur genieten en het uitoefenen van de hobby met een mini pile up..

Rick, ik heb Vaticaanstad bewust niet genoemd omdat het geen CEPT land is of land wat de CEPT accepteert. M.a.w. je mag daar niet uitkomen mits je een gastlicentie hebt.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#26 Bericht door FrankSD »

Voor het moment had ik mijn bucket liefst vol met ijsblokjes met ertussen, waarom niet, een paar flesjes Heineken!
:lol:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#27 Bericht door ON5GM »

FrankSD schreef:Voor het moment had ik mijn bucket liefst vol met ijsblokjes met ertussen, waarom niet, een paar flesjes Heineken!
:lol:

Heineken ???, kom maar eens naar hier, zal u eens iets anders laten proeven :lol:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

PE1KEL
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#28 Bericht door PE1KEL »

ON5GM schreef:
FrankSD schreef:Voor het moment had ik mijn bucket liefst vol met ijsblokjes met ertussen, waarom niet, een paar flesjes Heineken!
:lol:

Heineken ???, kom maar eens naar hier, zal u eens iets anders laten proeven :lol:
Wat voor bier?
Chimay, Rochefort, Orval?
Het lekkerste bier komt voor mij nog altijd uit België :D

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#29 Bericht door PA2LO »

Op mijn bucketlist stond nog altijd de VHF/UHF-dxpeditie naar Helgoland in JO34. Maar dat heb ik inmiddels geschrapt,
ben niet meer zo actief op VHF/UHF.
Ik vlieg in oktober een keertje naar Helgoland. Ik heb er wel even tijd om QRV te zijn, is EU-127 nog erg gewild op VHF/UHF? En op HF?

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Wat staat er op de zendamateur's 'bucket list'?

#30 Bericht door FrankSD »

@ ON5GM: Ik ben er al (in ON land)... welliswaar in vogelvlucht mss maar 1000 meter van de Nederlandse grens en zit nu van een Kasteel Rouge te genieten :lol: :lol: :lol:
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Plaats reactie