Verkeerscontrole met vreemd incident.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA3MOL
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2015, 14:45
Roepletters: pa3mol
Locatie: Eindhoven

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#31 Bericht door PA3MOL »

PD0HDF schreef:Goeden middag beste leden van dit koninklijke forum


Ik heb haar de uitzondering voor onze hobby middels het bewuste artikel voorgelegd en dit heeft haar-verleid ondanks de uitspraak in dit artikel, op te merken dat het gebruik van de transceiver in welke vorm dan ook--verboden zou moeten worden.

Er werd gesproken over gevaarzetting en naleving van artikelgewijs inhoud van de wegenverkeerswet.
Volgens mij niet geheel ter zake dienende...........

Als beloning voor dit oponthoud werd ik niet een ervaring rijken in de vorm van een uitdraai uit de handcomputer........maar mocht ik mijn weg vervolgen....

Zou er nog een uitvoering dan wel wijziging van de wet in het verschiet liggen die onze vrijheid van mening uiting aan banden gaat leggen?
Uiteraard voor het communiceren vanuit de auto langs heren wegen.

Wie heeft er een mening over?
Misschien de volgende keer een uittreksel van het art. mee nemen is lang niet onverstandig gros van de politie kent zelf de wet niet eens.
Maar nu kun je alleen bezwaar maken tegen. daarbij hanteer zelf dit document.
Bijlagen
wetsartze.jpg
73'
Ron de PA3MOL

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#32 Bericht door PE2AAB »

Precies.

Zoals eerder in dit topic reeds vernoemd. De wet meenemen; de sterke arm der wet is deze niet machtig.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#33 Bericht door PA3DAT »

PA3MOL schreef:Misschien de volgende keer een uittreksel van het art. mee nemen is lang niet onverstandig gros van de politie kent zelf de wet niet eens.
Met zo'n uitspraak doe je de politieman/vrouw te kort. Niemand "kent de wet", zelfs advocaten zoeken
doorlopend van alles op in de boeken. Nog sterker: toen ik ernstig last van mijn schouder had liet de
huisarts mij eerst wat oefeningen doen en pakte vervolgens een boek uit de kast om de anatomie van
het menselijk lichaam nog eens te bestuderen... :D

Die politieman/vrouw weet echt wel voldoende van de wet om zijn/haar werk naar behoren te kunnen
doen. Dit zijn natuurlijk zeer zeldzame uitzonderingsgevallen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#34 Bericht door Pd0hdf »

Goeden middag aan een ieder

Hartelijk dank voor uw aandacht voor mijn Topic.
Uw reacties en meningen over het daarin gestelde geeft een duidelijk beeld dat het "gebeurde" incident de nodige stof heeft doen opwaaien. :roll:

Het doel van mijn melding heeft een groot aantal lezers bereikt.

Niet een ieder heeft de communicatie tussen Hermandadmedewerker en
de topicstarter beschouwd doch heeft tevens eigen beleving over het "handsfree" gebeuren duidelijk verwoord.
Hulde voor uw bijval :|

Wij dienen wel de vinger aan de pols te houden ondanks de vaststelling in de aanvulling van het bewuste artikel 6a, RVV.

Robert excuus voor het aanwenden van de door mij gekozen verkeerde categorie.
Ook nu was je er weer als de kippen bij om mijn handelswijze, zij het met een knipoog, te modereren....



Succes met de hobby 8)

Pd0hdf
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#35 Bericht door Pd0hdf »

Juul - PE0GJG schreef:Aha,
Ja, ik ben ook al zo lang zendamateur dat ik nog alle oude "wetten" nog in m'n geheugen heb zitten.

'de tijd vliegt"............


JOTA, Kids Day en schoolcontacten.

Dit snap ik nog wel , is ook OK, maar soms hoor ik de passagier in auto's de grootst mogelijke onzin uitkramen ( ik druk mij netjes uit ). Ik noem dat wel eens ;"Het buro voor nutteloze informatie"

Dat moest in mijn optiek dan weer niet mogen.
Maar ik zal wel weer ouderwets zijn.

Juul - PE0GJG
Dag Juul.

Er zijn nog enkele OT-ers die soms de wenkbrauwen fronsen......

De stelling " iedereen mag onder toezicht van een geregistreerd zendamateur een Radiozendinstallatie bedienen gaat zeker niet op bij het verkeersmobiel gebruik ,door de bestuurder..

Maar dat zal ook Rick zeker bekend zijn.

Het Jota en ander collectief gebeuren gaat buiten het gestelde in eerste aanleg van dit Topic
Laatst gewijzigd door Pd0hdf op 20 jun 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#36 Bericht door PA3DAT »

PD0HDF schreef:De stelling " iedereen mag onder toezicht van een geregistreerd zendamateur een Radiozendinstallatie bedienen gaat zeker niet op bij het verkeersmobiel gebruik.
Bedoel je nou dat er in de wetgeving t.a.v. zendamateurs staat dat dit niet mag bij mobiel gebruik? Dat lijkt me sterk!
Als ik rijd, zou dan de bijrijder -onder mijn toezicht- niet de zender mogen bedienen? Maar wel als ik stilsta?

Leg eens uit! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#37 Bericht door Pd0hdf »

PA3DAT schreef:
PD0HDF schreef:De stelling " iedereen mag onder toezicht van een geregistreerd zendamateur een Radiozendinstallatie bedienen gaat zeker niet op bij het verkeersmobiel gebruik.
Bedoel je nou dat er in de wetgeving t.a.v. zendamateurs staat dat dit niet mag bij mobiel gebruik? Dat lijkt me sterk!
Als ik rijd, zou dan de bijrijder -onder mijn toezicht- niet de zender mogen bedienen? Maar wel als ik stilsta?

Leg eens uit! :D
Uw echtgenote heeft zelf een machtiging dus...............geen probleem :roll:

dit is mijn uitleg

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#38 Bericht door johnvdpas »

We hebben het hier over een porto, meestal log onhandig apparaat als je dat moet vasthouden in de auto. Vergelijkbaar met een ouderwetse koelkastgsm, maar zelfs die zal een stuk handzamer zijn. Al heb je tegenwoordig ook kleine porto's....

De kans dat je met zo,n ding een artikel 5 krijgt is redelijk aanwezig wanneer je door dat ding je snelheid niet meer in de gaten houd en niet meer recht blijft rijden...

Ik weet dat een handmicrofoon wel mag. Porto kan ik me voorstellen dat ze dat niets vinden.... Is ook nooit gemaakt voor in de auto. De setjes echter bijna allemaal wel. 13.8 volt, handmic. Als dat niet voor mobiel auto gebruik is weet ik het ook niet meer. En in de wet staat niet dat dat niet mag!

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 997
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#39 Bericht door PA0BAK »

johnvdpas schreef:in de wet staat niet dat dat niet mag!
Artikel 5 is dan ook een "kapstok" artikel........
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#40 Bericht door Bert_1 »

pa0bak schreef: Artikel 5 is dan ook een "kapstok" artikel........
Nou en, daarom mogen ze die nog niet misbruiken, en als ze het wel doen ga je er werk van maken. Als men zichzelf beperkingen op wil leggen dan is dat jammer maar prima, het wordt vervelend als er stemmen opgaan dat men anderen ook graag aan banden wil leggen op basis van hun eigen misvattingen.

Bert
Bert

pa5six
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:12

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#41 Bericht door pa5six »

als de wouten zeggen je brengt het verkeer ingevaar dan ontkom je er niet aan. zelf eens met de mobiel betrapt , de agent stond eerst aan de overzijde van de weg plus/min 70 mt links van me op de motor ,toen ik ging rijden lag ik de telefoon neer maar hij kwam me achterna hij ,zei direct je krijgt een prent liep naar zijn motor om alles in orde te maken, en gaf me het papier , ik heb niets gezegd hij vroeg ook niet mag ik het toestel zien , ik heb 185 euro betaald en een bezwaarschgrift ingediend met die strekking ik ben radio amateur en was bezig met een uitzending ,dat opgestuurt met een uitdraai van art ik dacht 61en of 62 mijn geld werd terug gestort .. er zijn feiten ,zeg niets vooral niet als hij om het toestel vraagd doet hij dat wel geef hem de microfoon, alleen als hij zegt je brengt het verkeer ingevaar dan hang je ...
mvg corpa5six

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#42 Bericht door PE1PQX »

PE2AAB schreef:

Als er een verbod zou komen dan mogen taxi's, ambu's, politie, RWS, wegwerkers, kraan en vrachtwagenchauffeurs ook geen gebruik meer maken van een handsfreeloos apparaat...
In taxi voertuigen zit geen mobilofoons meer ingebouwd omdat men vanaf ik dacht 1 juli 2014 met een BCT (BoordComputerTaxi) moet werken en daarmee de rij- en rusttijden geregistreerd worden, gelijk aan het apparatuur in de vrachtwagens.
Op deze apparaten komen ook de ingeplande ritten binnen die je als chauffeur uit moet voeren (voordeel is dat je niet meer verplicht bent een papieren ritstaat bij te houden)
Die BCT's variëren in formaat van een smartphone tot een stevige Ipad/Tablet.
Ik ben zelf taxi chauffeur en heb nog nooit met die mobi's hoeven werken. Heb gewerkt met Quipment (nu failliet) en met Cabman.

Of je het gebruik van een portofoon of (ham) tranceiver moet verbieden?? Nee, zeker niet. Wel is het advies altijd een hand-microfoon te gebruiken in geval van een porto, dus niet met een hele porto voor je bakkes leuteren.

Die artikel 5 (kapstokgeval) mogen de dienders volgens mij alleen toepassen als er bewijsbaar gevaar is geweest voor ieders veiligheid. Zolang jij als verkeersdeelnemer je netjes voortbeweegt in het verkeer en geen gekke toeren uithaalt zal dat niet zo'n vaart lopen.
De vergelijkingen met het wisselen van een CD of bedienen van je sTomsTom gaat niet op vind ik. Dat is kort durend en ben je geen 10-tallen kilometers mee bezig (of je bent het stereotype blondje en niet weet wat een navigatie apparaat doet ;) )

Ook zal niet iedere verkeersagent de letters van de wet kennen, ik in ieder geval al helemaal niet. Om dat een kopie van het artikel mee te nemen waar nadrukkelijk in staat dat 'wij' zendamateurs en CB-ers rustig een microfoon volspugen mogen (open netwerk, gesloten netwerk enz.) kan alleen maar helpen. Is een agent die je staande hield een ouwe chagrijn dan komt die boete evengoed wel en kun je lullen als Brugman. Dan maar bezwaar maken en hopen dat het CJIB je gelijk geeft.
Agenten zijn ook maar mensen...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#43 Bericht door PF9ZX »

Het CJIB voert alleen maar uit. Zij bepalen niet of jij moet betalen of niet. Het is niet voor niets het Centraal Justitieel Incasso Bureau :wink:
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#44 Bericht door PE1PQX »

Als ik het goed heb moet je wel bij hen (CJIB) bezwaar maken...
Maar goed, heb deze eeuw (na 2000) nog geen boete thuis gehad.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa5six
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:12

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#45 Bericht door pa5six »

je moet een bezwaarschrift indien bij de rechtbank .je krijgt dan een datum te zien tot je bericht krijgt inzovere mij overkomen althans de wet mulder eerst betalen -bezwaarmaken . enzo zodat ik ik mijn 185 terug kreeg ,

Plaats reactie