Verkeerscontrole met vreemd incident.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#16 Bericht door PE2AAB »

jan58 schreef:Wat is het verschil als je zit te lullen met je gsm aan je oor of met een portofoon in je hand
zit te lullen( of de mike van 27 mhz setje oid)
Dit leid in beide gevallen de aandacht van de weg af.
Dus gewoon verbieden.
Maar ja controleren van het feit is tochal moelijk.

Gr Jan
Het verschil?
Wel een gesloten net en geen gesloten net.

Als er een verbod zou komen dan mogen taxi's, ambu's, politie, RWS, wegwerkers, kraan en vrachtwagenchauffeurs ook geen gebruik meer maken van een handsfreeloos apparaat. De era ring leert dat een PTT bediend apparaat zich lastig handsfree mobiel laat bedienen.

Ja ik weet wat een vox is en wat BT is maar ik bedoel; fatsoenlijk bruikbaar.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#17 Bericht door maarten_c »

En toch ben ik het met de betreffende dienstdoener eens.

Ik heb zelf dus ook heel bewust geen zenders in de auto.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#18 Bericht door PA3DAT »

Ik vind het wel degelijk een verschil, telefoneren of een verbinding via de zender. Maar het zou me
een half A4'tje kosten om dat hier uit te leggen. Nu even niet... :D

En een telefoon in de handen, met al die berichtjes tegenwoordig, is zeer gevaarlijk. Je kijkt naar
de telefoon, in plaats van naar de weg. Ik whatsapp wel eens onder het rijden, dan zit de telefoon
in een soort carkit (Parrot) tegen de voorruit. Maar dan moet ik goed opletten dat ik niet ga
slingeren!

Daar staat tegenover dat Joeri en ik 4 jaar geleden voor het eerst naar Friedrichshafen gingen.
Elk met zijn eigen kampeerbussie. Hebben we toch onderweg mooi 800km lang zitten te oh'en met
zijn tweeën op 145.400! :D En wat mij betreft: geen moment van afleiding!

Een telefoongesprek vereist een geheel ander soort aandacht dan een qso'tje op twee meter. Als
ik mij op het verkeer moet concentreren luister ik gewoon even niet naar de set en vraag daarna het
tegenstation om herhaling.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#19 Bericht door jan58 »

Er zal maar iemand die zo n lul ijzer of mike of porto in de handen heeft je partner of dierbare naar de filistijnen rijden.
Wedden dat je allemaal ..................
En als je met je passagier praat kun je je handen aan het stuur houden.
En gesloten net of niet gesloten net?
Maakt niet uit je hebt de aandacht niet bij de weg als je niet handsfree belt of
met mike/porto in de hand rijd.

Gr Jan
Laatst gewijzigd door jan58 op 18 jun 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#20 Bericht door jan58 »

Er zal maar iemand die zo n lul ijzer of mike of porto in de handen heeft je partner of dierbare naar de filistijnen rijden.
Wedden dat je allemaal ..................
En als je met je passagier praat kun je je handen aan het stuur houden.

Gr Jan

pd5ds
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jul 2011, 09:15

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#21 Bericht door pd5ds »

zover ik weet is in elk politie voertuig C2000 handsfree,
niet alleen de carkit.
dus kan het best zijn dat ze vandaag of morgen de wet gaan aanpassen.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FT2000 of FT1000 ?

#22 Bericht door Bert_1 »

pd5ds schreef:zover ik weet is in elk politie voertuig C2000 handsfree,
niet alleen de carkit.
dus kan het best zijn dat ze vandaag of morgen de wet gaan aanpassen.
Waarom zouden ze, naar mijn idee levert het nauwelijks problemen op.
Bert

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#23 Bericht door pa3met »

PE2AAB schreef:Tegenwoordig mag een ieder, onder begeleiding van een gelicenceerde amateur, gebruik maken van een radio. Zie bijvoorbeeld JOTA, Kids Day en schoolcontacten.

Deze verruiming is erg welkom om mensen kennis te kunnen laten maken met onze mooie hobby.

Bij het vaarbewijs deed men het andersom. Mocht je daar als schipper iemand van 18+ zonder vaarbewijs laten varen; dat mag niet meer.
ik hoor anders vaak genoeg pareltjes kakelen op UTR. Kan niet zeggen dat dat een verruiming van de hobby is.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#24 Bericht door PE2AAB »

pa3met schreef:
PE2AAB schreef:Tegenwoordig mag een ieder, onder begeleiding van een gelicenceerde amateur, gebruik maken van een radio. Zie bijvoorbeeld JOTA, Kids Day en schoolcontacten.

Deze verruiming is erg welkom om mensen kennis te kunnen laten maken met onze mooie hobby.

Bij het vaarbewijs deed men het andersom. Mocht je daar als schipper iemand van 18+ zonder vaarbewijs laten varen; dat mag niet meer.
ik hoor anders vaak genoeg pareltjes kakelen op UTR. Kan niet zeggen dat dat een verruiming van de hobby is.
Ja die moet je even buiten beschouwing laten. Ik rijd veel door NL en hoor op de meeste repeaters geen problemen. (UTR en FLD zijn daar helaas wel eens uitzondering op)

Maar ja je hebt overal wel wat. Op de snelweg is ook niet elke chauffeur perfect en op het werk zijn ook niet alle collega's perfect enz.
Ben het met je eens dat er minstens één zo'n mafketel zit (die de godganse dag met zo'n hoog Roepie Roepie stemmetje zit te klooien) de paal in zijn greep houd en als ie er is dat ik hem ook direct af zet maar de meeste zijn van goede wil.

Dat ze die Roepie Roepie nog niet te pakken hebben; iemand woont er toch wel in de buurt die zijn signaalmeter in de hoek ziet slaan?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#25 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3met schreef:
PE2AAB schreef:Tegenwoordig mag een ieder, onder begeleiding van een gelicenceerde amateur, gebruik maken van een radio. Zie bijvoorbeeld JOTA, Kids Day en schoolcontacten.

Deze verruiming is erg welkom om mensen kennis te kunnen laten maken met onze mooie hobby.

Bij het vaarbewijs deed men het andersom. Mocht je daar als schipper iemand van 18+ zonder vaarbewijs laten varen; dat mag niet meer.
ik hoor anders vaak genoeg pareltjes kakelen op UTR. Kan niet zeggen dat dat een verruiming van de hobby is.

Met bovenstaande zin ben ik het van harte eens.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#26 Bericht door PA5COR »

Kletsend met de passagier ben je ook afgeleid met of zonder 2 handen aan het stuur.
Aan je radio prutsen, een cd voeren of een nummer zoeken is ook afleidend met of zonder 2 handen aan het stuur.
Diep in gedachten zijn over het werk/relatie etc is ook afleidend met of zonder 2 handen aan het stuur.

Kortom, ik heb in mijn 45 jaar deels professioneel met de vracht auto miljoenen km's gereden met 2 meter of 2/70 doos in de auto en alle ongelukken die ik had werd ik aangereden door een andere sufferd.

Microfoon in de hand is geen problem, het zijn geen wereld schokkende verhalen en de microfoon in de schoot laten vallen als je de 2e hand nofig hebt is geen problem, dat doe je dus niet met een dure telefoon...

Rij ervaring, vooruit zien, en je bewust zijn voor wat er om je heen op de weg gebeurt is veel belangrijker dan ben je al voorbereid voor er iets gebeurt en ligt de microfoon al in de schoot.
O ja, ik drink ook geen alcohol....
En blijf op de hoogte van de veranderingen van de verkeersregels en borden, Jij ook?

jan58 schreef:Er zal maar iemand die zo n lul ijzer of mike of porto in de handen heeft je partner of dierbare naar de filistijnen rijden.
Wedden dat je allemaal ..................
En als je met je passagier praat kun je je handen aan het stuur houden.

Gr Jan
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#27 Bericht door jan58 »

PA5COR schreef:Kletsend met de passagier ben je ook afgeleid met of zonder 2 handen aan het stuur.
Aan je radio prutsen, een cd voeren of een nummer zoeken is ook afleidend met of zonder 2 handen aan het stuur.
Diep in gedachten zijn over het werk/relatie etc is ook afleidend met of zonder 2 handen aan het stuur.

Kortom, ik heb in mijn 45 jaar deels professioneel met de vracht auto miljoenen km's gereden met 2 meter of 2/70 doos in de auto en alle ongelukken die ik had werd ik aangereden door een andere sufferd.

Microfoon in de hand is geen problem, het zijn geen wereld schokkende verhalen en de microfoon in de schoot laten vallen als je de 2e hand nofig hebt is geen problem, dat doe je dus niet met een dure telefoon...

Rij ervaring, vooruit zien, en je bewust zijn voor wat er om je heen op de weg gebeurt is veel belangrijker dan ben je al voorbereid voor er iets gebeurt en ligt de microfoon al in de schoot.
O ja, ik drink ook geen alcohol....
En blijf op de hoogte van de veranderingen van de verkeersregels en borden, Jij ook?

jan58 schreef:Er zal maar iemand die zo n lul ijzer of mike of porto in de handen heeft je partner of dierbare naar de filistijnen rijden.
Wedden dat je allemaal ..................
En als je met je passagier praat kun je je handen aan het stuur houden.

Gr Jan
Kan ook zijn dat je niet gek bent met je ....................................
Want daar krijg ik geen reaktie over.
Maar oke daar ging dit topic ook niet over.

Fijn weekend allemaal

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#28 Bericht door PA3DAT »

jan58 schreef:Er zal maar iemand die zo n lul ijzer of mike of porto in de handen heeft je partner of dierbare naar de filistijnen rijden.
Jan, dan kun je beter een actie beginnen tegen jongeren onder de 25 die achter het stuur zitten:
Jonge beginnende automobilisten hebben per gereden kilometer een relatief hoge kans op een verkeersongeval. Dit hoge ongevalsrisico is niet een uniek
Nederlands probleem, maar komt overal ter wereld voor. Jonge beginnende automobilisten hebben in vergelijking met ervaren automobilisten vaker enkelzijdige ongevallen,
ze verliezen vaker de controle over de auto en ze rijden voorafgaand aan het ongeval vaker te hard voor de omstandigheden.
De kans dat een jongere "je partner of dierbare naar de filistijnen rijdt" is vele malen groter. Verbied boeren dan ook meteen om auto
te rijden met klompen aan de voeten. En zo lust ik er nog wel een aantal. Ondertussen lul ik al 35 jaar in een lulijzer en rijd ik 42 jaar
schadevrij... :D :wink:

Oh, die vergat ik nog: sigaretten aansteken, roken, sigaret uit je vingers laten vallen tijdens het rijden. Allemaal verbieden! Roken doe
ik gelukkig al 20 jaar niet meer.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#29 Bericht door PD0Q »

En wat dacht je van Tom-Toms , of cd spelers ..of nog erger ..dvd spelers met schermpjes waar sommige idioten doodleuk films op kijken tijdens het rijden??
Of van die fijne koffiebekerhouders voor onderweg heel creatief aan plastic ventilatie roostertjes geclipt?? Of Echtgenotes in de bijrijdersstoel ? Zou verboden moeten worden ! :P

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Verkeerscontrole met vreemd incident.

#30 Bericht door PE2AAB »

En het allergevaarlijkste stuk weg in NL?

De A2 bij Breukelen! Trajectcontrole!

Dat betekent cruisecontrol op 105 en doen wat je in de ochtend niet meer kon halen. Ik overdrijf dit niet:

Lippen stiften, scheren, mascara opdoen, handen invetten, neuspeuteren, krant lezen, wenkbrauwen bijpunten (eigenlijk afpunten), Powerpointje voorbereiden, sigaretje paffen, bakkie koffie doen, Whatsappen, Facebook bijwerken, Twitteren, Dat ene vette liedje op die USB stick opsnorren, parkeerschijf alvast instellen voor als je gaat parkeren in de blauwe zone, tanden voorbereiden op de tandarts, nagels vijlen/lakken en ga zo maar door. Vele malen gevaarlijker als ik op de A50 met een micro in mijn hand maar de aandacht bij de weg.
Aloys heeft 100% gelijk!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie