QSO vanaf Martinitoren Groningen :)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD8RK
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jan 2015, 17:08
Roepletters: PD5RK
Locatie: Bergen nh

QSO vanaf Martinitoren Groningen :)

#1 Bericht door PD8RK »

Hadden niet veel tijd tijdens onze rondleiding, maar toen we op de op de hoogste trans van de Martinitoren stonden (71m) kon ik t toch niet laten even de baofeng tevoorschijn te halen :)

Even geprobeerd of ik de pi2nos kon bereiken, of misschien de pi3alk vlakbij mijn qth, maar helaas bleek de 5w van de baofeng niet toereikend. Via de NON toch nog kort qso kunnen doen. Gaat om het idee he :)
== Robert / PD8RK ===
TYT TH-7800 (op 4x rubber :) ), zastone d9000 met Diamond X200 op 9m ASL op QTH, Radioditty GD77 en een Baofeng UV82 voor de fiets ;-)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: QSO vanaf Martinitoren Groningen :)

#2 Bericht door elsinga »

PI2NOS en PI3ALK had ik ook niet verwacht, maar wellicht PI2/3HVN nog wel. PI2NON is vanaf daar wel zeker, dus leuk dat het gelukt is. Bijzondere plek voor een QSO, altijd leuk.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie