Call kiezen, wat heb jij overwogen?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#61 Bericht door PE4BAS »

Voor mij was het geen moeilijke keuze. Toen ik in 1998 mijn N behaalde kreeg ik nog een call toegewezen (PD1AKZ), In 1999 mocht ik na het behalen van m'n C m'n suffix zelf kiezen. Het werd PE4BAS (PE "for" BAS). Ofwel, de C machtiging voor mij. Misschien had ik nu wel PF4BAS gekozen. Kan het altijd nog veranderen... :D

Gebruikersavatar
PA9J
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 sep 2015, 16:28
Roepletters: PA9J

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#62 Bericht door PA9J »

Vond mijn initialen 'JDB' wat te lang klinken, dus werd het maar PD3J. Kort maar 'krachtig' (na ja, met die maximaal 25 watt niet zozeer 'krachtig', maar nog nooit problemen gehad met het herhalen van mijn call o.i.d.)
Toen ik later plots besloot morse te gaan leren, bleek het ook nog eens perfect te seinen. Vind het daarom eigenlijk jammer om na het F-examen de call te laten veranderen; moet dan maar met 1 lettertje. :wink:
--... ...-- -.. . .--. .- ----. .---

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#63 Bericht door PE9ZZ »

@Juul: het is alweer een poos geleden en ik vertrouw nu op mijn geheugen. VERON zat in amateuroverleg met (destijds) HDTP en vond het niet nodig om vanity callsigns met single letter suffixes te ondersteunen. HDTP vond dat wel best. Pas veel later is het alsnog mogelijk geworden.

Tjerk, 9ZZ

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#64 Bericht door PE1LGW »

Ooit begonnen als PD0HVF niet een call waar ik aan kon wennen, maar had geen keus toegewezen.
Later werd het PE1NJJ ook niet een call waar ik blij van werd.

Gelukkig mocht ik later een eigen call kiezen, ook lastig.
Mijn vader was SK geworden was ooit PA0PWZ, jammer kon ik de call niet overnemen van AT.
Even zat even te denken aan PH0PWZ kon met een pot tipex, zijn kaarten gebruiken had net nieuwe besteld.

Toch maar PE1LGW geworden doop namen en de achter naam.

Nu ken ik een amateur hier in de regio die zijn call ooit heeft veranderden daar spijt van had.
Moest wachten tot de call weer kon verandere, in de hoop dat bij oude call nog niet weg was
Is nu weer in bezit van zijn oude eigen call

Ex pd0hvf, pe1njj en nu pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#65 Bericht door XU7AIA »

Toen ik in 1976 geslaagd was voor de D-machtiging had ik niets te kiezen, ik kreeg PD0AJW
toegewezen, die call heb ik nog steeds. Mijn Cambodjaanse call (F licentie voor HF 100 watt)
is ook toegewezen.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#66 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE9ZZ schreef:@Juul: het is alweer een poos geleden en ik vertrouw nu op mijn geheugen. VERON zat in amateuroverleg met (destijds) HDTP en vond het niet nodig om vanity callsigns met single letter suffixes te ondersteunen. HDTP vond dat wel best. Pas veel later is het alsnog mogelijk geworden.

Tjerk, 9ZZ
Ha die Tjerk,
Snap ik maar uiteindelijk ging de VERON daar niet over en dat meende ik te lezen in je reactie.
Maar nu snap ik je met deze uitleg.
Maar dat gold ook de VRZA want die waren er destijds ook bij.

Juul
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#67 Bericht door pd0adl »

Ik heb met belangstelling dit draadje doorgelezen
Wanneer de bevestinging van Agentschap Telecom binnenkomt, moet ik tenslotte mijn N call hebben uitgekozen.

Ik zou het liefst een call willen hebben die nooit eerder is uitgegeven, is dat op de een of andere manier na te kijken?

Theo

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#68 Bericht door PE2AAB »

Theo59 schreef:Ik heb met belangstelling dit draadje doorgelezen
Wanneer de bevestiging van Agentschap Telecom binnenkomt, moet ik tenslotte mijn N call hebben uitgekozen.

Ik zou het liefst een call willen hebben die nooit eerder is uitgegeven, is dat op de een of andere manier na te kijken?

Theo
Daags voordat deze binnenkomt kun je al inloggen op de website van het AT en met je DigID je call registreren. De PDF die vervolgens automatisch wordt gegenereerd en online beschikbaar voor je is, is rechtsgeldig.

De vorige examen ronde waren hier al berichten 8 dagen na het examen!

Doe er je voordeel mee en probeer dit dagelijks even ;-) (in het weekend echter zal er bij AT niet veel gebeuren gok ik zo)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pd0adl
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 18:54

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#69 Bericht door pd0adl »

PE2AAB schreef:
Theo59 schreef:Ik heb met belangstelling dit draadje doorgelezen
Wanneer de bevestiging van Agentschap Telecom binnenkomt, moet ik tenslotte mijn N call hebben uitgekozen.

Ik zou het liefst een call willen hebben die nooit eerder is uitgegeven, is dat op de een of andere manier na te kijken?

Theo
Daags voordat deze binnenkomt kun je al inloggen op de website van het AT en met je DigID je call registreren. De PDF die vervolgens automatisch wordt gegenereerd en online beschikbaar voor je is, is rechtsgeldig.

De vorige examen ronde waren hier al berichten 8 dagen na het examen!

Doe er je voordeel mee en probeer dit dagelijks even ;-) (in het weekend echter zal er bij AT niet veel gebeuren gok ik zo)
Ik zit er bovenop Rick..
Uw Burgerservicenummer (BSN) is niet bekend bij Agentschap Telecom.
Bedankt voor de tip.

Theo

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#70 Bericht door Triodes4ever »

Lang, lang geleden lieve kijkbuiskinderen, kreeg ik van onze overheid (ik meen destijds "geleid" door ene Joop den Uyl) de roepletters PE1DFT toegewezen. Ruim 30 jaar later de hobby weer eens opgepakt, en groot was de vreugde dat voornoemde roepletters nog beschikbaar bleken en ik ze weer, zoals vanouds, kon gaan gebruiken. En zo zal het blijven...is tenminste het voornemen..

-Verwijderd account

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#71 Bericht door -Verwijderd account »

Triodes4ever schreef:Lang, lang geleden kreeg ik van onze overheid de roepletters PE1DFT toegewezen. Ruim 30 jaar later de hobby weer eens opgepakt, en groot was de vreugde dat voornoemde roepletters nog beschikbaar bleken en ik ze weer, zoals vanouds, kon gaan gebruiken.
Proficiat met het opnieuw verkrijgen van je "oude" call en veel plezier met de hobby.

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#72 Bericht door PA1WBU »

Ik heb zelf niet anders overwogen dan een variant op mijn initialen. De U blijkt nogal eens verkeerd verstaan te worden, Uniform bekt kennelijk niet in de oren van veel dx. United wordt beter verstaan. Geen idee waarom maar so be it.

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#73 Bericht door PA1EJO »

Triodes4ever schreef:Lang, lang geleden lieve kijkbuiskinderen, kreeg ik van onze overheid (ik meen destijds "geleid" door ene Joop den Uyl) de roepletters PE1DFT toegewezen. Ruim 30 jaar later de hobby weer eens opgepakt, en groot was de vreugde dat voornoemde roepletters nog beschikbaar bleken en ik ze weer, zoals vanouds, kon gaan gebruiken. En zo zal het blijven...is tenminste het voornemen..
we hebben nog een repeater die pi1dft heet.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

-Verwijderd account

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#74 Bericht door -Verwijderd account »

Er zijn in elk geval drie andere callsigns die op dft eindigen.
PI1DFT; PI2DFT; PD4DFT. Allen een verwijzing naar hun lokatie :D (Delft).

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Call kiezen, wat heb jij overwogen?

#75 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE9ZZ schreef:@Juul: het is alweer een poos geleden en ik vertrouw nu op mijn geheugen. VERON zat in amateuroverleg met (destijds) HDTP en vond het niet nodig om vanity callsigns met single letter suffixes te ondersteunen. HDTP vond dat wel best. Pas veel later is het alsnog mogelijk geworden.

Tjerk, 9ZZ

Hoi Tjerk,

Ja, maar ze gingen er niet over. Dat was HDTP. Bedoel je dat ze een beslissende stem hadden? In alle gevallen was dat toch de competentie van HDTP volgens de wetgeving.
Ik weet het, erg "wettisch" maar ja…...
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie