Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op aan..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#16 Bericht door PA0MJM »

Ik denk dat de VERON ook geen kans meer maakt, en zeker niet bij ebay. Want dan staan nog meer landelijke koepels van hobby verenigingen bij marktplaats op de stoep. Denk aan modelbouw, hobby fokkers, tuinieren, etc.etc.
Dat dit eerder wel kon had, vermoed ik, alles te maken met de aanvangsfase van dit soort sites op het internet.

Blijft het feit, dat we best wel een prijs erbij kunnen zetten. Want die hebben we toch wel in ons hoofd.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#17 Bericht door jan58 »

Bij heel veel radio ham shops zie je op de website ook geen
prijzen staan.Dus ook te duur???
En dan de radio markten.
Zijn maar weinig handelaren die er een prijs bij durven te zetten.
Ja alleen bij nieuwe handel.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#18 Bericht door PF9ZX »

Hamshops zonder prijzen ben ik de afgelopen jaren nog niet tegengekomen
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#19 Bericht door Apae »

En beurshandelaren zonder prijsjes op het gebruikte spul zie je ook niet vaak. Kost ze veel te veel tijd om dat telkens te vertellen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#20 Bericht door pa3kc »

PF9ZX schreef:Hamshops zonder prijzen ben ik de afgelopen jaren nog niet tegengekomen
Bij het gebruikte spul van pd0jan uit Nijmegen staan veelal ook geen prijzen bij.

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#21 Bericht door andre »

Is mij deze week maar weer gebleken dat als je vraagprijs reëel is, je je spullen heel snel kan verkopen.
Had een advertentie op 2e hands geplaatst, en de letters op mijn scherm waren nog nat en ik had het apparaat al verkocht...
Ging niet om heel veel geld, maar toch verkocht binnen 15 minuten...voor mij een record.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#22 Bericht door Randy »

Apae schreef:En beurshandelaren zonder prijsjes op het gebruikte spul zie je ook niet vaak. Kost ze veel te veel tijd om dat telkens te vertellen.
Ik zag ze op de Jutberg nog genoeg. Loop er dan ook gewoon langs heen, ook al zie ik iets dat ik wellicht wat wil hebben. Mijn credo: Als je geen prijs vermeld, dan moet je wel iets te verbergen hebben...

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#23 Bericht door pa3met »

PA4DHG schreef:Afgelopen weekend stond een ca. 30 jaar oude Icom 23cm transceiver op tweedehands aangeboden voor een hele schappelijke prijs. Het was in elk geval geen extreem hoge vraagprijs, maar ook geen vriendenprijsje. Ik was er vlot bij :) en nu staat ie hier; zo goed als nieuw is hierop zeker van toepassing. Mijn foto van deze Icom staat hier.

Hieruit blijkt dus dat niet elke aanbieder wil dat je de "hoofdprijs" betaald voor wat ie in de verkoop heeft.
damn. ik ben jaloers.


Ik heb ooit eens een IC202S in pristine condition gekocht. ALsof de set nieuw uit de doos kwam. Nog steeds blij mee. Ook niet goedkoop.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1487
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#24 Bericht door pa3met »

we kunnen gezellig met zijn allen de boel afkraken en een mening hebben gebaseerd op je eigen gedachten.

Er zullen goede redenen zijn om een krijs niet te noemen. Ik heb het vaak zat meegemaakt dat als de prijs niet ind e goede band valt, de reacties weg blijven en/of belachelijke tegenbodjes gedaan worden.

Iedereen moet gewppn zelf weten wat hij of zij doet. Het is aan jezelf en je gevoel of iets wel of niet oke is. Mijn ervaring is dat als het er niet bij staat je nog steeds heel leuk dingen kunt scoren. Je kunt nog altijd nee zeggen of niet kopen/verkopen zeg ik dan maar.

Zie ook de IC202S die ik heb -- ding is als nieuw, mankeert niks (*), incl de battery charger.
Punt is hier -- ik heb een bedrag xxx betaald. Zie je de advertentie -- dan is het te veel denk je al gauw. Heb je 'm in je handen
dan is de gedachte al snel -- stom dat hij er zo weinig voor wilde hebben.

En zo zie je... geen prijs er bij zetten kan best handig zijn. De meeste kritiek kotm waarschijnlijk voort uit de gedachtengang van de waard en zijn gasten.

(*) Enige is dat de kunststof plungers/grommets hard geworden zijn .. niet raar aangezien ding uit de jaren 70 ofzo kwam.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

-Verwijderd account

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#25 Bericht door -Verwijderd account »

Als er staat "T.E.A.B.", "Bieden" of iets van dien aard, dan is het eerste wat ik wil weten: wat is voor dat artikel een redelijke prijs? En dat valt echt niet mee, is mijn ervaring. Wat ook meetelt, in welke staat verkeerd het en de foto's die erbij staan, 'geleend' van internet of zijn het eigen opnames? En is het mogelijk een bekende aanbieder?
Kortom, een heleboel variabelen die een rol spelen in de eigen referentiekader die je zelf al hebt. Staat er gewoon een (vraag)prijs bij, dan is het helder en duidelijk. Je kan dan een inschatting maken of het een redelijke prijs is, of een absurde hoge of juist lage prijs is.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#26 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA0LMD schreef:En natuurlijk kun je op 2ehands.nl ook bieden, gewoon een email sturen met je bod en dan komt er wel een reactie.

Ik heb de laatste week ervaren dat als je een bod doet men niet overweegt een tegenbod te doen. Het kwam zelfs voor dat ik "rare" woorden als reactie retour kreeg.

Vanavond toch een FT-847 kunnen kopen. :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#27 Bericht door PE0SAT »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:Vanavond toch een FT-847 kunnen kopen. :D
Een erg fijne Sat transceiver Tjeerd.

73 Jan PE0SAT
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#28 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE0SAT schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:Vanavond toch een FT-847 kunnen kopen. :D
Een erg fijne Sat transceiver Tjeerd.

73 Jan PE0SAT
Jan, het satvirus is hier weer helemaal toegeslagen. :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2378
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#29 Bericht door PA0FRI »

Radioot schreef:Tweedehands is overgenomen door Ebay in 2013. Sindsdien zijn de zelfverzonnen regels van Frits die alleen golden voor de zendamateur rubriek vervallen.
Al een aantal jaren geleden heb ik zelf "afscheid " genomen van 2dehands. Het was teveel commercieel geworden. Overigens werd het onbetaalde werk van meer dan tien jaar op geen enkele wijze bij het afscheid "herdacht". Het idee en de opzet is van mij, destijds in overleg met met de twee studenten die de website aan het opstarten waren.
Ik vond dat een prijs vermelden essentieel was. Als iemand dat niet deed werd als smoes geantwoord: "ik weet niet wat ik moet vragen". Dan bood ik 1 Euro en dan werd gezegd dat het te weinig was. Mijn antwoord was dan: "Dan heb je er toch over nagedacht, dus kan je wel een prijs vermelden".
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#30 Bericht door Pd0hdf »

PA0FRI schreef:
Radioot schreef:Tweedehands is overgenomen door Ebay in 2013. Sindsdien zijn de zelfverzonnen regels van Frits die alleen golden voor de zendamateur rubriek vervallen.
Al een aantal jaren geleden heb ik zelf "afscheid " genomen van 2dehands. Het was teveel commercieel geworden. Overigens werd het onbetaalde werk van meer dan tien jaar op geen enkele wijze bij het afscheid "herdacht". Het idee en de opzet is van mij, destijds in overleg met met de twee studenten die de website aan het opstarten waren.
Ik vond dat een prijs vermelden essentieel was. Als iemand dat niet deed werd als smoes geantwoord: "ik weet niet wat ik moet vragen". Dan bood ik 1 Euro en dan werd gezegd dat het te weinig was. Mijn antwoord was dan: "Dan heb je er toch over nagedacht, dus kan je wel een prijs vermelden".

Ja Frits over waardering gesproken....
En dan heb ik het nog niet eens over wederzijds respect.
Wij hebben de plicht ons te schamen en dank te zeggen voor de afgelopen decennia dat je als "voorman" van de afdeling tweede hands...je inzet hebt betoond.

Het lijkt erop dat de beide, nu samengaande verenigingen voor de Radiozendamateur een steekje hebben laten vallen :oops:

Een enkeling begrijpt kennelijk de goede inborst. velen hebben de gedachte als ik het maar beheer of in bezit heb.
Een gegeven dat ook bij de Radiozendamateurs een bron van 'leven" genereert.
Graag raadpleeg ik de kennis en artikelen die voor de adspirant spectrum jager.....door jouw hand zijn gepubliceerd :roll: :?
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Plaats reactie