Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op aan..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#31 Bericht door PA0FRI »

sjaak afhaak schreef:Volstrekt ten onrechte wordt de indruk gewekt dat Frits door de belangrijkste vereniging niet is bedankt voor zijn inspanningen.Frits is benoemd tot Amateur van het Jaar 2009.
Onbedoeld heb ik met mijn inzending de aandacht van het oorspronkelijke onderwerp -Prijs/T.e.a.b./N.v.t./ Bieden- afgeleid.
Eric-Jan meldt al dat de vereniging geen blaam treft; alleen zendamateur2dehands heeft nooit wat van zich laten horen.
Verder hoeven jullie mij niet meer in de "bloemen" te zetten; mijn echtgenote is dan geneigd om iets te zeggen in de trant van: "het stinkt hier, er moet dringend een raam open!"
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#32 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Als je het zo leest wordt door sommige de suggestie gewekt dat www.2dehands.nl/zendamateur iets van de VERON zou zijn. Volgens mij niet aan de orde.

Het is een nu commerciële site waar vaak te hoge bedragen worden gevraagd.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#33 Bericht door Radioot »

Iemand van de Veron schreef:Als je goed op de VERON website kijkt zie je dat er daadwerkelijk een Eraan-Eraf rubriek is. :D
De enige activiteit op genoemde plek is ten bate van het non-profit QSL museum van Gerard en dat is al een jaar of 15 zo. :(

Het is natuurlijk heel vervelend om belazerd te worden, maar ik heb de indruk dat het toch incidenten zijn.
De ruilplek voor de zendamateur blijft tweedehands.nl/zendamateur. (voor andere rubrieken is MP meer geschikt).

Meestal krijg je de geest niet meer terug in de fles, zeker niet na zo'n lange tijd.
Laatst gewijzigd door Radioot op 08 jun 2015, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#34 Bericht door Radioot »

Frits schreef:Ik vond dat een prijs vermelden essentieel was. Als iemand dat niet deed werd als smoes geantwoord: "ik weet niet wat ik moet vragen". Dan bood ik 1 Euro en dan werd gezegd dat het te weinig was. Mijn antwoord was dan: "Dan heb je er toch over nagedacht, dus kan je wel een prijs vermelden".
Een prijs geven is prima. Het gezeur ging vooral om de termen, ongebruikt of nieuw. Of de advertentie werd verwijderd of je werd verplaatst naar de rubriek van de handelaren. Uiteindelijk een werkbaar compromis gevonden met de aanduiding NOS (New Old Stock).

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#35 Bericht door pa3kc »

Vrijwel direct (binnen 24 uur) na mijn openingspost hier van dit topic, ontvang ik nu dagelijks minstens 3 fishing emails inzake dat er problemen zijn met "mijn" PayPal account.

Ik heb niet eens een betaal vriendje account :(

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#36 Bericht door PA1BVH »

Dat is waarschijnlijk volgens hullie ook het probleem...... :twisted: :?
member of:PI4SBR

-Verwijderd account

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#37 Bericht door -Verwijderd account »

Over vraagprijzen gesproken, ik ben twee aanbiedingen tegen gekomen waarbij de vraagprijs absoluut betaalbaar genoemd mag worden. Omdat ze er al een tijdje op marktplaats staan, vermoed ik dat er weinig belangstelling voor deze radio's is.
Sommerkamp FRG-7 en Yaesu FT-290R

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#38 Bericht door PA3HMP »

Als iemand bij zijn advertentie zet : Bij verzenden zijn de risico's op schade en/of verlies voor de koper.
dan gaan er al waarschuwingslampjes branden, volgens mij is het bijvoorbeeld in Nederland nog altijd wettelijk zo dat de verzender verantwoordelijk is voor evt verlies en niet de koper.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Prijs op 2dehands.nl etc. T.e.a.b. / N.v.t. / Prijs op a

#39 Bericht door PA1WBU »

Op moment dat iemand duidelijk aangeeft dat ie iets aanbiedt wat ie in principe afgehaald en lokaal getest wil hebben dan
is dat zijn keus. Als ie erbij zet dat verzenden kan op basis van risico koper dan kan dat ook. Als je dat als koper niet wilt
moet je gewoon daar niet kopen.

Moeilijker moeten we het niet maken lijkt me

Plaats reactie