Veron Algemene Leden Vergadering 2015

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Veron Algemene Leden Vergadering 2015

#46 Bericht door johnvdpas »

Huppa, N staat voor nooitgenoeg! Maar dit is dus wat ik bedoel, stel dat je nu met een beginners licentie komt die de helft simpeler is, en nu over N al dit soort opmerkingen gemaakt worden, geven jullie er indirect al mee aan dat ik gelijk zal hebben...

Want als N als staat voor nooitgenoeg dan staat de beginnersmachteging tot beter links laten liggen en negeren....

Dit lijkt me al een reden om het niet te doen, als het zo erg is met nieuwe aanwas kan het altijd nog gedaan worden.

En over vermogen, er moet gewoon beter gecontroleerd worden. Als je gaat handhaven houden mensen zich meer aan de regels. Dat is overal of het nu in het verkeer is of waar dan ook. Anders zou het een idee zijn om het vermogen wat op te schroeven.

Ow, vergeet niet dat in de jaren 90 het zendvermogen op de 2 meter voor C maar liefst 30 watt bedroeg, en ze niet op de hf mochten komen. Ook daarin is veel veranderd.

Over de 27 mc, ja natuurlijk weet ik allang dat dit 4 watt is op ssb, dat is al sinds 2001, en in sommige europese landen is het al 12 watt. Maar neem van mij aan dat er maar zeer weinig op SSB zitten die met 4 watt in het 40 kanalen segment zitten...Waarom zou je dat doen, als je voor hetzelfde geld een mooi setje kan kopen zonder modificatie..... Dus wat ik bedoelde is dat de meeste 27mc,ers die in het SSB segment zitten piraat zijn. Dat lijkt me toch een feit hoor.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Veron Algemene Leden Vergadering 2015

#47 Bericht door johnvdpas »

Nogmaals lijkt me een beginnersmachteging op VHF niet eens zo,n slecht idee, alleen wie zou dat willen halen? In mijn ogen is het heel simpel, wie heeft er zin in de hobby (en op dit niveau eerlijk is eerlijk vooral veel verbindingen maken en minder experimenteren en bouwen met zenders en dergelijke) en zou alleen op VHF willen? Ik denk niet dat je daar nu de mensen mee trekt die nu uitkomen in het bovenste gedeelte zeg maar vanaf 27.5 tot 27.90 in de 27mc band. Deze mensen willen denk ik wel een instapvergunning als die maar makkelijk te halen is. Met HF.... En N vinden sommige blijkbaar te moeilijk...

Niet te cliche matig doen, er zijn er ook heel veel die dat gedaan hebben en nu gewoon f hebben. Wie kent ze niet? Ik kan er zo 10 opnoemen....

Maar er zijn er ook veel die denken, no way. Deze zou je met een beginnersmachteging kunnen trekken, maar alleen vhf gaan ze denk ik niet doen.

En vergeet niet dat je zeer veel amateurs met een dergelijke regeling het harnas in jaagd. Stel dat de beginners PD9 toegewezen krijgen, zou het mij niet verbazen dat bepaalde amateurs deze calls telkens per ongeluk overslaan.... Dat is voor mij wel een reden dat ik het eerder niet dan wel zou willen. Ook al voel ik wel iets voor het idee.

Wie dan wel? Ja, dan zou het eventueel nog jeugd kunnen zijn, dat zou kunnen. Als je die warm kan maken met een dergelijke vergunning en met scholen en dergelijke daar lespakketen van maakt zou je daar best eens veel amateurs mee kunnen werven. Kijk maar hoeveel er nu slagen voor N op scholen met lespakketen (toch een aantal hoor) met de helft makkelijker kun je dat aantal makkelijk keer 4 doen. De vraag is wil je dat? Dan krijg je namelijk wel een hele andere 2 meterband, dan we nu gewenst zijn. Ik denk namelijk niet dat je dan veel technische gesprekken of experimenten tegenkomt maar eerder jeugd die wat met elkaar zit te kletsen. Vergeet overigens niet, dat je de meeste jeugd niet er mee zult aantrekken, maar ook al is dat 1 a 2%, dan is dat toch nog redelijk wat...

Wat je ook zult krijgen is een groep die meer en ruimere mogelijkheden wil voor de beginnersmachteging (zoals nu bij N) En wanneer ze die krijgen N ook gaat zeggen, he wacht eens even het verschil is weg, geef ons dan ook maar weer meer. Want ik denk dat ze er dan heel snel HF bij zouden willen, en dat zou ik dan juist niet doen... Maar juist HF maakt het aantrekkelijk.

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Veron Algemene Leden Vergadering 2015

#48 Bericht door pe1br »

johnvdpas schreef: Kijk maar hoeveel er nu slagen voor N op scholen met lespakketen (toch een aantal hoor) met de helft makkelijker kun je dat aantal makkelijk keer 4 doen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Mijn ervaring is dat de jeugd geen problemen heeft met het behalen van de N en meestal zelfs direct voor de F gaan.
De jeugd kan makkelijk leren en heeft geen enkele moeite om de les stof op nemen.

Het zijn vaak de wat ouderen die na jaren niet naar school te zijn geweest ineens weer moeten gaan leren en dan problemen krijgen de les stof te onthouden.
Dit is natuurlijk goed te verklaren, als je elke dag leert ben je gewoon beter getraind dan wanneer je jaren geen studie boeken hebt gezien.

Plaats reactie