werktafel

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

werktafel

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Ik woon in een 2k flatwoning, wel lekker hoog maar niet groot in ruimte, en heb in de woonkamer deze tafel van Ikea staan.
De tafel kent daarom bij mij een multifunctioneel gebruik. Ik gebruik 'm als leestafel, schrijftafel, computertafel en de FT-8900 staat er ook op :D
Maar voor allerlei kleine klusjes zoals soldeerwerk wil ik deze tafel óók gebruiken, weinig alternatieven omdat ik gewoon geen royaal huis heb. Ik zoek naar een oplossing om deze tafel tegen beschadigingen te beschermen tijdens dit soort werkjes. Het eerste wat zo in mij opkomt is bij de houthandel een plaat hardboard halen voor dit doel. Maar zijn er ook andere mogelijkheden die misschien zelfs beter voldoen?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: werktafel

#2 Bericht door PE2AAB »

En waar sla je die plank dan weer op? Ik zou gewoon zo' papieren afscheur bureau onderlegger nemen. Werkt prima.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: werktafel

#3 Bericht door -Verwijderd account »

Zo'n plank kan natuurlijk gewoon rechtop tegen een muur gezet worden, half verscholen achter een kast bv.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: werktafel

#4 Bericht door PE1PQX »

Stuk linoleum er op? Als het af is een nieuw stuk er op...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: werktafel

#5 Bericht door PE5PVB »

Een goede antistatische mat. Is erg sterk, zo op te rollen en je hebt er met betrekking tot het overleven van electronica nog wat aan.... :D

-Verwijderd account

Re: werktafel

#6 Bericht door -Verwijderd account »

Klinkt interessant, zo'n mat.
Heb je er toevallig er meer info over en waar zoal verkrijgbaar?

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: werktafel

#7 Bericht door PA3HMP »

idd een goede antistatische mat, ik heb enkel geen idee waar je die zou kunnen kopen, ik heb er een en dat was een afsnijstuk van een oude werkgever wat ze weg wilde gooien, het is goed bestand tegen warm worden en als je het schoon wil maken kan dat gewoon met alles reiniger.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: werktafel

#8 Bericht door Bert_1 »

PA4DHG schreef:Klinkt interessant, zo'n mat.
Heb je er toevallig er meer info over en waar zoal verkrijgbaar?
https://www.conrad.nl/nl/conrad-l-x-b-1 ... 68311.html, meerdere maten en eventueel accessoires
Bert

-Verwijderd account

Re: werktafel

#9 Bericht door -Verwijderd account »

Ja, het muntje is gevallen. Maar met alleen een mat ben ik er dus niet, daar hoort dus ook polsbandjes bij en een aardpunt en ongetwijfeld nog meer zaken. Gaat aardig prijzig worden voor iemand die slechts af en toe iets soldeert.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: werktafel

#10 Bericht door Bert_1 »

PA4DHG schreef:Ja, het muntje is gevallen. Maar met alleen een mat ben ik er dus niet, daar hoort dus ook polsbandjes bij en een aardpunt en ongetwijfeld nog meer zaken. Gaat aardig prijzig worden voor iemand die slechts af en toe iets soldeert.
Mijn ervaring is dat je de polsbandjes etc niet nodig hebt, het klimaat in nederland helpt ons daar een handje mee gelukkig. En zodra je met statisch electriciteit gevoelige onderdelen bezig bent eerst even jezelf ontladen bij voorbaat (of als je merkt dat je statisch geladen bent). De matten zijn gewoon te gebruiken als bureaumat en soldeertin bestendig.

Jezelf aarden staat natuurlijk wel leuk ;) maar dan moet je ook je onderdelen op de juiste manier gaan opslaan, de soldeerbout aarden, speciaal gereedschap gebruiken enzovoort.
Bert

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: werktafel

#11 Bericht door PE5PVB »

En let wel op, er is erg veel goedkope rommel op de markt. Zorg ervoor dat je wel een hittebestendige hebt.

-Verwijderd account

Re: werktafel

#12 Bericht door -Verwijderd account »

Ik denk niet dat Conrad rommel verkoopt. Voor mijn situatie zou deze mat de juiste zijn voor wat betreft de afmetingen.

Plaats reactie