FM piraten ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: FM piraten ?

#16 Bericht door bubbe »

Misschien moet je even kijken als je de piraat zelf te pakken kan krijgen . Wil wedden dat er wel een oplosing te vinden tegen het storen en niet direct de at te betrekken . als er niets fatsoenlijk op de radio is moeten piraten het maar doen . Kan me eigelijk ook niet echt voorstellen dat je naar dat gezijn van radio 1 wild luisteren . Maar ieder zo zijn eigen smaak . Binnen kort moeten we toch wel investeren in een DAP radio na dat de fm uit word geschakelt 2016 meende in dat er niets meer te ontvangen is op de gewone 3 meter fm band .
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#17 Bericht door andre »

bubbe schreef:. Binnen kort moeten we toch wel investeren in een DAP radio na dat de fm uit word geschakeld 2016 meende in dat er niets meer te ontvangen is op de gewone 3 meter fm band .

....de wens van de gedachte van vele piraten. Zal echter wat(veel) langer duren als 2016..
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#18 Bericht door PE1PQX »

pa4o schreef:Hoop dat ze nog lang blijven bestaan.

Peter
Wie, de gasten van AT? :wink:

Ik heb een algehele aversie tegen de 3mtr piraten, noemen zich 'zendamateur', terwijl ze dit in mijn ogen niet zijn.
Ik als geregistreerd radio-amateur kan nooit over mijn hobby vertellen zonder eerst een vraag te krijgen "draai je ook plaatjes van Jannes/Jan Smit/Grad Damen/... en kan ik die bij jou ook aanvragen?" AAARRHHHGGG! NEEN!
Mijn hobby is heel anders, en juist door die vraag begin ik er al niet eens meer over.

Afgezien van hun afgrijselijke keuze van smartlappen bagger dat men muziek pleegt te noemen.

Maar goed... ik dwaal af.


(PS.: ik weet ook wel dat er 'goede' piraten zijn die de techniek beter voor elkaar hebben dan ik. Maar illegaal is illegaal en dus strafbaar.)
Laatst gewijzigd door PE1PQX op 29 mar 2015, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

-Verwijderd account

Re: FM piraten ?

#19 Bericht door -Verwijderd account »

bubbe schreef:Binnen kort moeten we toch wel investeren in een DAP radio na dat de fm uit word geschakelt 2016 meende in dat er niets meer te ontvangen is op de gewone 3 meter fm band .
De NPO staakt per september 2015 alle uitzendingen op de middengolfzenders.
Op de FM-band blijven de uitzendingen doorgaan tot tenminste 2023. Komt omdat vergunningen verstrekt worden voor periodes van zes jaar. Maar belangrijker is nog dat de regionale en lokale omroepen nu nog niet de middelen hebben om over te schakelen naar DAB.
Het zou zomaar kunnen dat de FM-omroepband nog langer in gebruik blijft dan 2023. Bovendien zijn slechts weinig consumenten die DAB-radiotoestellen kopen, omdat ze vinden dat er niks mis is met de FM-radio.

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: FM piraten ?

#20 Bericht door PH1Z »

Piraten, wie heeft er niet eens wat "stouts" gedaan, maar er zit bij sommige "piraten" meer knowhow dan menige amateurs. Probeer zelf eens 30KW aan de band te zetten ..... De discussie is of het verantwoord is een andere..
Het is en blijft illegaal !
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: FM piraten ?

#21 Bericht door pa4o »

Bedoel de piraten André. En het AT vanzelf ook..

Peter

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#22 Bericht door PA3DAT »

BUDDY schreef:... maar er zit bij sommige "piraten" meer knowhow dan menige amateurs.
Dat vind ik een rare opmerking, die naar mijn idee nergens op slaat. Vergelijkbaar met: "die moordenaar
weet meer van vuurwapens dan menig politieagent!"

Ja en? Moet het dan wél mogen of zo? Praat je het daarmee goed? Of moeten we dan wat meer respect
tonen voor wetsovertreders? Die knapen die 320 km/uur rijden op hun motorfiets sturen vast beter dan
menig rijinstructeur. En wat zou dat? :?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#23 Bericht door andre »

Zeezenders voor 1974 waren volgens mij geen "zeezenderpiraten"...Ze opereerden door een maas in de wet. Na '74 werden wel piraten maar toen stopten de meesten er mee.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: FM piraten ?

#24 Bericht door Bert_1 »

bubbe schreef:als er niets fatsoenlijk op de radio is moeten piraten het maar doen
Alsof het daarom gaat :wink: het gaat gewoon om de kick. Waarom gaan ze niet via internet hun uitzendingen doen?
Bert

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: FM piraten ?

#25 Bericht door pa1bvm »

let op met het " overnemen" van ex FM spul ..
tijdje geleden een buizen ding overgenomen ..ja inderdaad goedkoop...
maar ik ben wel geschrokken van de hoogspanningsvoeding... echt niet veilig ( zelfs naar mijn " aangepaste" standaarden )
dus helemaal slopen .. en overnieuw bouwen ..

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3362
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#26 Bericht door Juul - PE0GJG »

andre schreef:Zeezenders voor 1974 waren volgens mij geen "zeezenderpiraten"...Ze opereerden door een maas in de wet. Na '74 werden wel piraten maar toen stopten de meesten er mee.

Inderdaad André,
Maar ja, soms roepen mensen eerst maar wat en gaan dan pas nadenken.
"De twitter generatie", misschien?

Ik had trouwens niet voor ogen dat ik zo'n hoeveelheid reacties zou oproepen.
Maar ik ben weer op de hoogte,

Juul - PE0GJG-nooit piraat geweest, ook niet op 3 mtr.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: FM piraten ?

#27 Bericht door pa3kc »

BUDDY schreef: maar er zit bij sommige "piraten" meer knowhow dan menige amateurs.
Op de 1000 piraten zijn er hoogstwaarschijnlijk 1 a 2 die echt wat kunnen qua "radiotechniek".

Deze opmerking van Buddy hoor ik al sinds de jaren 80 uit die groep. Ik vermoed dat we dit tot ver in de toekomst blijven horen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: FM piraten ?

#28 Bericht door pa3kc »

sjaak afhaak schreef:Weet je wat ik nou humor vindt: dat een voormalige zeezenderpiraat klaagt over piraten :lol: :lol: :lol: :lol:
:D
Juul - PE0GJG schreef: Juul - PE0GJG-nooit piraat geweest, ook niet op 3 mtr.
Nou ik heb mijn dagelijkse portie internet humor weer gehad. Juul bedankt :lol:

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: FM piraten ?

#29 Bericht door PA2RU »

bubbe schreef:Misschien moet je even kijken als je de piraat zelf te pakken kan krijgen . Wil wedden dat er wel een oplosing te vinden tegen het storen en niet direct de at te betrekken .
Ik heb ooit eens te maken gehad met zo'n figuur die absoluut niet voor rede vatbaar was...
Was al 3 keer aan de deur geweest en dat had geen resultaat , pikant detail : een half uur na dat ik voor de 3'de keer aan de deur stond werd 'ie door AT uit de lucht geplukt en was ik opeens de gebeten hond..
Resultaat : diverse bedreigingen aan de deur / op straat door dat 'heerschap' , dat hield op toen hij onverwachts kreeg te maken met m'n mechelse herder ;)

Door bovenstaand verhaal ben ik heel ander tegen fm 'amateurs' aan gaan kijken...

Los daarvan vraag ik me af waar die DAB uitzendingen straks gaan plaatsvinden....
73 René PA2RU

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: FM piraten ?

#30 Bericht door Pd0hdf »

andre schreef:Je moest eens weten Juul, hoeveel er tegenwoordig, bijna dagelijks, uit de lucht worden geplukt. Helaas alleen nog niet bij jou in de buurt vandaag. Concentreert zich vooral in de regio Oost en Noord. Maar heb geduld, iedereen komt aan de beurt.

Andre

Troost u met de gedachte en het feit dat de eerste legale piratenzender in Overijssel staat...........

Een weldaad voor het oor in de vrije uurtjes.

De meeste adspirant zendamateurs =radiofielen=kwamen toch gelijk met de wijzen uit het oosten?

Rooksignalen door middel van Paasvuren u weet wel.

Zelfs het A.T. doet mee aan de "kruispeilingen"................
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Plaats reactie