Vragen beantwoorden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Vragen beantwoorden

#1 Bericht door PA0FRI »

Vanwege mijn website ontvang ik vrijwel dagelijks vragen uit binnen en buitenland. De beantwoording is niet altijd snel te doen omdat eerst een schema bestudeerd of getekend moet worden. Niets bijzonders dus, maar er komen regelmatig bijna raadselachtige vragen binnen die het resultaat zijn van een slechte Google (?) vertaling van de landstaal in het Engels.
Gewoon als curiositeit en paar voorbeelden van de afgelopen twee dagen:

"Hello,
Your pages of your website are one way that you can not use the Google translation yetI can tell if there is another possibility.
Thank you very much.
Best regards."

"hi
on the web site google i find your diagram to mic preamp to mic hc4 and hc5,,
you use on out the copacitor 2,2uf, tshic cop ni change aduio tone ?? to LOW BASS ?? what happend if change to 10 uf or 100 uf ?? trhe woice rone ios change ??
and waht cop uste to block rfi rm to masse with amplfier mic 1 or 10nf ??
lucas"

Waarvan acte.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Vragen beantwoorden

#2 Bericht door PA3BAS »

Tuurlijk....


Kleine anekdote, ik was in 2006 op huwelijksreis naar Engeland. Onze Harley ging kapot, en we hebben 'm naar een garage gebracht waar ze 'm gerepareerd hebben. Als service van de zaak kregen we een vertaling mee van een voorloper van google translate, bablefish. We hebben daar samen smakelijk om staan lachen terwijl die lui van de garage dacht dat we daar echt iets aan hadden. Maar als er wordt gesproken over 'vonkstekkers' dan weet je al dat het niet goed zal gaan (spark plugs).....
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Vragen beantwoorden

#3 Bericht door PE2AAB »

Heeft hier niet echt mee te maken maar toch; ik was op de IBC (International Broadcast Convention) in de RAI te Amsterdam. Er stond een prachtige mooie satelliet straalwagen van een Engelse firma. Wat de stand bemanning niet wist, en wat ook nog niet was gemeld, was dat de kentekenplaat het Nederlandse woord voor een mannelijk geslachtsdeel bevatte.
We konden er allen smakelijk om lachen maar men heeft de platen toch maar even van de bus geschroefd ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Vragen beantwoorden

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PE2AAB schreef:Heeft hier niet echt mee te maken maar toch; ik was op de IBC (International Broadcast Convention) in de RAI te Amsterdam. Er stond een prachtige mooie satelliet straalwagen van een Engelse firma. Wat de stand bemanning niet wist, en wat ook nog niet was gemeld, was dat de kentekenplaat het Nederlandse woord voor een mannelijk geslachtsdeel bevatte.
We konden er allen smakelijk om lachen maar men heeft de platen toch maar even van de bus geschroefd ;-)
In de metro van Londen staat dat woord ook op de brandblussers. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Vragen beantwoorden

#5 Bericht door FrankSD »

Dat moest ik toch even googlen!

abbreviation?
Bijlagen
blus.jpg
blus.jpg (28.2 KiB) 2577 keer bekeken
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vragen beantwoorden

#6 Bericht door PA3DAT »

Tjee Frits, en dan moet je daar ook nog weer een antwoord op verzinnen?
Bijna onmogelijke opgave lijkt mij! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Vragen beantwoorden

#7 Bericht door PA1BVH »

Ik heb een keer een vertaling van een handleiding onder ogen gekregen waarin stond dat als je bepaalde instellingen wilde wijzigen je op te knopje "spijskaart" moest drukken....... :roll:

Frits, sterkte met het bedenken van een passend antwoord!
En mijn complimenten voor je site!

Bart
member of:PI4SBR

Plaats reactie