Kopen via Ebay vanuit USA

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Kopen via Ebay vanuit USA

#1 Bericht door andre »

Als ik via Ebay wat wil aanschaffen uit de USA, kom ik ineens de volgende melding tegen
bij de check-out

Import charges:
$19.15 (amount confirmed at checkout)
No additional import charges on delivery


This amount includes applicable customs duties, taxes, brokerage and other fees. This amount is subject to change until you make payment. If you reside in an EU member state besides UK, import VAT on this purchase is not recoverable. For additional information, see the Global Shipping Program terms and conditions


Ik kan me niet voorstellen dat ik nu geen verdere kosten meer voor mijn kiezen krijg aan de deur bij aflevering.
Waarvoor dan die 19 dollar ??

Wie heeft hier eerder mee te maken gehad via Ebay?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#2 Bericht door PE0AGO »

Geen overige kosten aan de deur, waar het voor is staat in jou geplaatste tekst.
Laatst gewijzigd door PE0AGO op 04 mar 2015, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD0AC
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2011, 09:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#3 Bericht door PD0AC »

Dit klopt. Sommige leveranciers bieden douane services aan. Je betaalt de BTW dus vooraf en hoeft aan de deur niets meer te betalen. Dit is een vrij nieuwe service waar ik nog maar drie keer mee te maken heb gehad. Werkt perfect.

Hans
Windows assumes that I'm stupid, Linux demands proof of it.

http://hamgear.wordpress.com/

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#4 Bericht door PE0AGO »

En is over het algemeen goedkoper dan als het bij de NL douane (vergunninghouders) ingeklaard word.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#5 Bericht door andre »

Oke...duidelijk verhaal. Ik ben daar nogal argwanend over maar blijkt dus toch te kloppen. Wat ik me dan weer afvraag is op welke wijze mijn leverancier uit de USA deze inklaring en of BTW kosten aan onze (r)overheid afdraagt.

Maar dat is dus niet meer mijn probleem denk ik dan maar.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#6 Bericht door PE0AGO »


Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#7 Bericht door PF9ZX »

Deze kosten betaal je dan misschien wel, ik nog niet, maar komen dus wat BTW betreft niet bij de belasting terecht lijkt mij.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

pe1mix
Berichten: 476
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#8 Bericht door pe1mix »

Ik moet het nog even zien, er wordt ook wat uitgesloten:
Jij alleen bent verantwoordelijk voor alle douanekosten, belastingen, toeslagen, boetes, sancties of andere kosten die kunnen worden opgelegd door douane- of belastingbeambten nadat een object is ingeklaard bij de douane en is geleverd (of gereed is voor ophalen) op het leveringsadres dat je hebt opgegeven of het ophaalpunt bij jou in de buurt dat door Pitney Bowes is aangewezen.

Graag ervaringen hier posten :)

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#9 Bericht door EA5JEX »

Ik importeer vaak zakelijk uit de States, soms krijg ik (via DHL achteraf) invoerkosten).
Soms moet ik die contact aan de deur betalen (UPS).
Soms zit dat bij de prijs in (Fedex).

Ik heb daarvoor ook wel eens meegemaakt dat het spul op Schiphol ligt en dat ik dan admin en vervoer en brandstof toeslag moet betalen.

Het is wel handig om een telefoonnummer op de documenten te laten zetten. Ik had kortgeleden nog een probleem toen bij een nieuwe vervoerder mijn gegevens (EORI nummer:U moet het EORI-nummer (laten) gebruiken als identificatienummer in de gegevensuitwisseling met de douane. EORI staat voor Economic Operators Registration and Identification nummer) niet bekend waren. De spullen bleven toen bij de vervoerder liggen omdat ze me niet konden bereiken. Ik heb toen contact gezocht omdat de zending vrij lang onderweg was.

Vaak wordt ook creatief omgegaan met goederen nummers (HTS code/ Taric code) omdat bepaalde goederen meer aandacht hebben dan andere en ook andere invoerrechten.
(Een gift gaat niet altijd op, vooral niet uit de states)

Ervaring is ook dat het over het algemeen heel hoge verzendkosten zijn vanuit de States.

Kees

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#10 Bericht door pd4kk »

Laats een Wolhlink interface voor mijn Android Tablet voor psk besteld in de states .
$39.99 voor de interface.
$7.99 voor het kabeltje .
$23.47 voor Shiping & Handling .
totaal $79.47 USD
en toen nog even 16 eurotjes even afreken aan de post bode voor ontvangst .. :(
73 pd4kk

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#11 Bericht door andre »

inmiddels is mijn pakket verzonden en heb van Ebay wat mails gehad waarin inderdaad de kosten zijn gesplitst voor de verkoper, verzendkosten en de world wide expediteur die de douanekosten regelt . Ook is er een internationaal T&T nummer gestuurd. Estimate is vrijdag de 13e... :?

Ik heb er vooralsnog wel vertrouwen in maar zal laten weten of ik toch nog voor onverwachte verrassingen kom te staan bij aflevering.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#12 Bericht door PE0AGO »

De enige die bij mij voor onverwachte verrassingen zorgt is PostNL, daar gaat nogal wat fout met inklaren en afleveren, ben door schade en schande wijs geworden dus let goed op bij aflevering.

@PD4KK ..... dat valt mee ...... inklaren kost meestal € 13,=, en er komt 21% btw over het bestelde + verzendkosten bij.

Bestellen van artikelen te betalen met US$ is weinig interessant momenteel, de € is zeer sterk gedaald in waarde.

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#13 Bericht door PE9H »

andre schreef:Estimate is vrijdag de 13e... :?
Oh, dan komt dat vast wel goed :shock:
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#14 Bericht door PE5PVB »

Het meeste wat ik krijg komt uit China en daar wordt meestal vrij creatief omgegaan met de waarde op de verpakking.

Wel eens meegemaakt dat er achteraf een factuur werd gestuurd door DHL International. Deze bleek achteraf fake te zijn, zit blijkbaar een hardnekkige "maffiabende" bij de douane. De rekeningnummers komen dan vaak uit bij een individu. Niet betalen dus!

Mij werd verteld dat douane kosten ed. altijd direct betaald moeten worden en nooit achteraf.

andre
Berichten: 2481
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Kopen via Ebay vanuit USA

#15 Bericht door andre »

PE5PVB schreef:Het meeste wat ik krijg komt uit China en daar wordt meestal vrij creatief omgegaan met de waarde op de verpakking.
Klopt, ze weten ook dat het dan hier om het grensbedrag van 22 euries gaat.
PE5PVB schreef: Wel eens meegemaakt dat er achteraf een factuur werd gestuurd door DHL International. Deze bleek achteraf fake te zijn, zit blijkbaar een hardnekkige "maffiabende" bij de douane. De rekeningnummers komen dan vaak uit bij een individu. Niet betalen dus!

Mij werd verteld dat douane kosten ed. altijd direct betaald moeten worden en nooit achteraf.
Dat klopt niet. Het is mij al een keer of twee overkomen dat er gewoon een nota bij de pakbon zat. Kon ik gewoon per bankoverschrijving betalen...Lijkt wel wat willekeur.
Kan aan de expediteur liggen die dat makkelijker vind.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Plaats reactie