LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#16 Bericht door EA5JEX »

Heb je die niet in een logprogramma staan?

Ik houd alles bij in N1MM en laad dan lotw, hrdlog en clublog.


Als je op award clickt, dan all entities aanvinken, dan krijg je alle bevestigde en niet bevestigde landen.

Als je pending credits aanvinkt krijg je alles wat nog openstaat.

Met rechtermuisklik opslaan als:
lotw.jpg
Kees

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#17 Bericht door Laurens PD9X »

Ik heb van de ARRL zojuist de complete ADIF file gekregen. Deze gemerged in Clublog. Resultaat is nu 146 dxcc gewerkt en 122 bevestigd.

Doel is nu die overige 24 DXCC's te bevestigd te krijgen in LoTW. Clublog kan aangeven of het station LoTW heeft, dat is wel handig. Zo ja, dan even wachten op bevestiging, en anders even een mailtje met pse confirm naar de desbetreffende amateur, werkte gsiter prima -> nieuw land erbij. Indien geen LoTW member, dan zal ik er een (directe) QSL kaart achteraan moeten sturen. Ik had namelijk begrepen dat je deze kaarten ook kan laten gelden voor je LoTW, via PA1CW?

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#18 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Laurens,

Je papieren qsl's + LOTW kunnen aan elkaar gekoppeld worden. Zodat er bij LOTW bekend is hoeveel landen je via qsl's bevestigd zijn.
Deze moeite heb ik nog niet genomen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#19 Bericht door EA5JEX »

Je kunt inderdaad je papieren qsl's laten checken door pa1cw.

Je moet dan formulier downloaden van arrl en die met de kaarten in dezelfde volgorde gesorteerd naar pa1cw sturen om hem treffen op hf dag of dag vd amateur.

De lijst wordt dan opgestuurd naar arrl en op je conto bijgeschreven.

Dit geldt niet voor 160m verbindingen.

Kees

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#20 Bericht door PA3EYC »

Laurens PD9X schreef:Bedankt Kees, dat zal het zijn.

Wil eerst wat meer landen bevestigd hebben voordat ik investeer in awards.
Ik wil nog graag een complete adif bestand hebben van alle qso's die in LoTW staan, de lijst in Clublog is niet meer up to date. Er is wel een mogelijkheid in LoTW, maar als ik die aanklik en download krijg ik alleen een lege file.

Iemand een suggestie om de complete lijst te krijgen? Een jaar of wat geleden had ik de ARRL hier al eens om gevraagd, ik kreeg m wel, maar was niet gebruikelijk zeiden ze.
Laurens,
haalt je logboek programma de QSL's niet bij LotW op?
Het werkt in HRD (moet je extra progje downloaden), UR5EQF en in UCXLog (welk in nu gebruik).
Deze programma's kunnen je log uploaden en de QSL's downloaden. Werkt overigens hetzelfde met eQSL als je dat gebruikt.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#21 Bericht door Laurens PD9X »

Maarten,

Ik gebruik alleen N1MM, daar ik voornamelijk alleen meedoe in contesten. Ik heb dus een hoop losse logbestanden die ik regelmatig upload naar LoTW en Clublog

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#22 Bericht door Laurens PD9X »

Ik zal UCXlog even proberen

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#23 Bericht door PA3EYC »

Laurens,
Ik gebruik UCXlog nu een tijdje en ben er zeer tevreden over.
Eenvoudig up en downloaden naar LotW en eQSL en het afdrukken van etiketten voor qsl kaarten.
Ik gebruik UCXlog zelfs voor contesten. Geen adif's exporteren en later weer importeren in het logboek.

UCXlog heeft een forum waar door Ben (DL7UCX) of overige gebruikers zeer snel op vragen gereageerd wordt.
Registratie kost €25 voor de eerste twee jaar en vervolgens €10/jaar. Daarvoor worden automatisch al je logs bij DL7UCX in de cloud gezet en daardoor vanaf elke computer toegankelijk. Registratie is niet persé noodzakelijk.

In UCXlog kan je ook heel eenvoudig zien welke landen je gewerkt hebt en welke er bevestigd zijn.
'73, Maarten -PA3EYC-

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#24 Bericht door EA5JEX »

Laurens PD9X schreef:Maarten,

Ik gebruik alleen N1MM, daar ik voornamelijk alleen meedoe in contesten. Ik heb dus een hoop losse logbestanden die ik regelmatig upload naar LoTW en Clublog

Ik heb even geprobeerd, als alle contesten in 1 database hebt staan kun je die allemaal in 1 bestand downloaden uit n1mm.

File, export adif, export adif to file, export adif to file by date ALL contest.

Kees

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: LoTW. Niet bevestigde nieuwe DXCC's

#25 Bericht door Laurens PD9X »

Een mogelijkheid om in één keer al je QSO's uit LoTW te halen via een ADIF bestand kan hier:

http://www.rickmurphy.net/lotwquery.htm

Vul je call in, en zet een vinkje bij "Include location data in report" en Include "owner callsign in report"

Dit werkt perfect. Deze file "mergen" in je clublog account en je hebt meteen een overzicht van alle gewerkte DXCC's al dan niet bevestigd in LoTW

Plaats reactie