nieuwe rage marktplaats?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 781
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

nieuwe rage marktplaats?

#1 Bericht door Pd2Juz »

Ik kom steeds vaker advertenties tegen , die lijken van een zendamateur te komen , maar blijken gewoon
wat aan elkaar geknoopte letters en cijfers te zijn.
Op dit moment adverteerd al enige tijd ene PA0 BJT.
Op agentschap staat deze call als :availble


Geen idee wat het nut hiervan is.
Heb het ook al ondervonden toen ik mijn 480 sat aan het zoeken was.
Werd er 1 aangeboden dor een ''amateur'' uit het Noorden van het land.
ook deze call bleek helemaal niet te bestaan.
Toen ik de man daarop aansprak,melde hij dat hij luisteramateur was.
Nog nooit een ''luistercall'' gezien beginnend met : PA3...

vreemde mensen....... :(
73
Pd2juz(die bestaat wel :wink: )

PA1MNA
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 okt 2011, 18:21

Re: nieuwe rage marktplaats?

#2 Bericht door PA1MNA »

Was me nog niet opgevallen,
Blijkbaar om vertrouwen te wekken met verkoop, om dan beter de spulletjes kwijt te raken.
'73 PA1MNA

Gebruikersavatar
Pd2Juz
Berichten: 781
Lid geworden op: 16 nov 2007, 19:55

Re: nieuwe rage marktplaats?

#3 Bericht door Pd2Juz »

Nou dat idee,had ik ook al.
Vreemd dat je daar een ''call'' voor nodig hebt...........

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#4 Bericht door elsinga »

[mod kerstmuts op, de Sint is weer weg tenslotte ;) ]

Zullen we het hier nu niet gaan hebben over het al dan niet legaal zijn van bepaalde handel? Daar hebben we al een hele discussie over gehad. Het laatste bericht dat daarover begon heb ik daarom verwijderd.

[mod kerstmuts weer af]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PC2R
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jun 2008, 08:16

Re: nieuwe rage marktplaats?

#5 Bericht door PC2R »

Zoals hier boven ook al staat, zal dit met vertrouwen te maken hebben.
Van een "PA-call" mag je verwachten dat hij/zij de kennis heeft om de apparatuur op een fatsoenlijke wijze te bedienen zonder schade te veroorzaken. Klinkt beter dan adverteerder "Trucker-Arie" die een IC-7800 te koop heeft staan. :roll: Zo werkt het nou eenmaal.
73 Roy

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: nieuwe rage marktplaats?

#6 Bericht door bubbe »

elsinga schreef:[mod kerstmuts op, de Sint is weer weg tenslotte ;) ]

Zullen we het hier nu niet gaan hebben over het al dan niet legaal zijn van bepaalde handel? Daar hebben we al een hele discussie over gehad. Het laatste bericht dat daarover begon heb ik daarom verwijderd.

[mod kerstmuts weer af]

Daar had ik het ook niet over. Maar zeg maar ook met een call dan denken de mensen die van niets weten ja die hebben er wel verstand van en kun je zo makkelijk alles aansmeren
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: nieuwe rage marktplaats?

#7 Bericht door PC1TK »

Is zo wat eigenlijk niet een misdrijf ? Wat inhoud dat je strafrechtelijk vervolgt kan worden ?
Je gebruikt een Call die je alleen kan verkrijgen na het afleggen van een staatsexamen .
Voor mij nog niet zo lang terug dus weet nog goed wat men zei voor aanvang van het examen .
Je kan het vergelijken met BV een rijbewijs . Knoeien daar mee is gewoon strafbaar .
Het verkopen is bij zaak daar gaat het eigenlijk hele maal niet over . Iemand probeert de goede naam van zendamateurs moet willig te misbruiken .
Nou zou ik niet weten waar ik zo wat moest melden . Maar binnen onze grote club hobbyisten is er toch wel een orgaan die op zo wat toe zicht houd ?

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: nieuwe rage marktplaats?

#8 Bericht door PA2LAD »

Een call gebruiken die je niet hebt: zover ik weet staat daar geen sanctie op, maar bedrieglijk naar een koper is het wel.
Klacht indienen bij Marktplaats is waarschijnlijk het enige wat helpt.

19ok061
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2013, 12:27

Re: nieuwe rage marktplaats?

#9 Bericht door 19ok061 »

en de zgn. zendamateurs die willens en wetens shit verkopen dan ???
Yaesu FT1000mp MarkV (200W) + MD100
Yaesu FT757GX + FC757AT + FP757HD + Turner +3B + FL2277B
Yaesu Ft990 + sp6 + MD 1 + FL2100B
TYT TH-9800 Quadband
Mantova turbo 8
inverted V 45M
End Fed 6M - 80M
4 elem. Yagi vert./hor.
Windom 41.5 meter lang
diamond x30
3 x antenne mast

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#10 Bericht door PA3DAT »

PD1JSK schreef:Is zo wat eigenlijk niet een misdrijf ? Wat inhoud dat je strafrechtelijk vervolgt kan worden ?
Een call, wat is dat eigenlijk? Zolang je die rare lettercombinatie niet gebruikt om te gaan zenden, maar jezelf op
internet gewoon PAoABC noemt, dan moet je dat toch zelf weten? Ik heet Aloys, maar wie verbiedt mij om te gaan
adverteren op marktplaats onder de naam Willem Alexander? Of ABC123 of wat dan ook? Dat moet je toch zelf weten?
Zolang je jezelf maar niet voor die ander uitgeeft!

Hier op het forum zitten er (helaas naar mijn idee) toch ook genoeg met een fantasienaam? :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#11 Bericht door PA0LMD »

Hier op het forum zitten er (helaas naar mijn idee) toch ook genoeg met een fantasienaam? :D[/quote]

Ontzettend helaas naar mijn mening.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#12 Bericht door elsinga »

Die discussie heeft al een baard, jongens. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#13 Bericht door PA0LMD »

elsinga schreef:Die discussie heeft al een baard, jongens. ;)
Dat zeg je nu wel Robert, maar misschien toch maar eens informeren en turven ?
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: nieuwe rage marktplaats?

#14 Bericht door elsinga »

Is niet nodig dat turven, als beheerders/moderatoren zijn we het er over eens dat het controleren of iemand ook daadwerkelijk de call heeft die hij/zij als gebruikersnaam kiest gewoon teveel tijd en rompslomp oplevert. En zonder controle heeft het geen nut, dan volgt dit forum de marktplaats rage (zo, we zijn weer on topic! :mrgreen:). En er is gewoon geen eenvoudig systeem om een call te controleren, anders dan het laten toesturen (fysiek of per mail) van de registratie door elke zendamateur die hier met geverifieerde call het forum op wil. En dat is weer iets waar het begrip privacy om de hoek komt kijken. Kortom, gaat niet (op korte termijn) gebeuren.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: nieuwe rage marktplaats?

#15 Bericht door PA2LAD »

elsinga schreef:En er is gewoon geen eenvoudig systeem om een call te controleren, anders dan het laten toesturen (fysiek of per mail) van de registratie door elke zendamateur die hier met geverifieerde call het forum op wil. En dat is weer iets waar het begrip privacy om de hoek komt kijken. Kortom, gaat niet (op korte termijn) gebeuren.
Het laten inzien van de juiste papieren heeft niets met privacy te maken. Daar zijn die documenten voor. Maar kunnen we het eens omdraaien: ik laat je vrijwillig de documenten zien en daar krijg ik in ruil daarvoor van forumbeheer een symbool bij de naam/call dat forumbeheer dat gecontroleerd heeft en in orde heeft bevonden. :wink: Niemand wil natuurlijk achterblijven :mrgreen:

Plaats reactie