Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Hallo allemaal,
Weet iemand of je als zendamateur je apparatuur makkelijk mee mag/kunt nemen in je handbage?
Ik denk er namelijk over om m'n Maas UVD-6 portofoon (Woxun kloon) mee te nemen naar Malta.
Heeft iemand hier ervaring met de douane op Schiphol of in het buitenland?
Heb ik dan naast mijn pasje met vergunning/licentie met callsign erop nog wat nodig?
Voor Malta zelf zal ik ter plekke nog wel een callsign aan moeten vragen, maar dan moet ik eerst weten of ik iets mee kan nemen.
Weet iemand of je als zendamateur je apparatuur makkelijk mee mag/kunt nemen in je handbage?
Ik denk er namelijk over om m'n Maas UVD-6 portofoon (Woxun kloon) mee te nemen naar Malta.
Heeft iemand hier ervaring met de douane op Schiphol of in het buitenland?
Heb ik dan naast mijn pasje met vergunning/licentie met callsign erop nog wat nodig?
Voor Malta zelf zal ik ter plekke nog wel een callsign aan moeten vragen, maar dan moet ik eerst weten of ik iets mee kan nemen.
PD2FVD - PA5DAM
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Vliegtuig heb ik nog geen ervaring mee, maar met de eurostar naar Londen werd ik wel gecontroleerd na scan van de tas waar mn yaesu vx6 porto met toebehoren inzat.
Ik heb mn pasje laten zien, en mn Veron lidmaatschaps bewijs, en uitgelegd dat ik zendamateur ben.
Geen probleem, dit terwijl Engeland mijn licentie niet erkend. Dus terwijl ik daar niet mocht zenden was de porto geen probleem.
Ik kan me ook net voorstellen, er gaan per jaar heel wat mensen met apparatuur op vakantie, en op DX-peditie. Zou me er geen zorgen om maken, en gewoon meenemen.
Ik heb mn pasje laten zien, en mn Veron lidmaatschaps bewijs, en uitgelegd dat ik zendamateur ben.
Geen probleem, dit terwijl Engeland mijn licentie niet erkend. Dus terwijl ik daar niet mocht zenden was de porto geen probleem.
Ik kan me ook net voorstellen, er gaan per jaar heel wat mensen met apparatuur op vakantie, en op DX-peditie. Zou me er geen zorgen om maken, en gewoon meenemen.
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Is er op Malta dan wel iets te doen op 2 meter of 70 centimeter?
.... But will it blend?
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Met de Porto nog nooit problemen gehad.
Echter een 2m telescoop antennetje die een keer nog in mijn tas zat
trok wel de aandacht
Echter een 2m telescoop antennetje die een keer nog in mijn tas zat
trok wel de aandacht
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
- Roepletters: PB2T
- Locatie: Ingen
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Ik neem vaak zendapparatuur mee, zowel in mijn handbagage als ruimbagage. De laatste keer dat ik mijn vergunning heb laten zien was in 1993 in Kroatië. Soms stelt de beveiliging vragen. Gewoon vertellen wat het is. Ik heb twee keer moeten laten zien dat de apparatuur werkte. Daarom is het handig dat de batterijen, voeding etc. in dezelfde koffer te hebben.PA5DAM schreef:Hallo allemaal,
Weet iemand of je als zendamateur je apparatuur makkelijk mee mag/kunt nemen in je handbage?
Ik denk er namelijk over om m'n Maas UVD-6 portofoon (Woxun kloon) mee te nemen naar Malta.
Heeft iemand hier ervaring met de douane op Schiphol of in het buitenland?
Heb ik dan naast mijn pasje met vergunning/licentie met callsign erop nog wat nodig?
Voor Malta zelf zal ik ter plekke nog wel een callsign aan moeten vragen, maar dan moet ik eerst weten of ik iets mee kan nemen.
In veel Afrikaanse en Arabische landen en sommige Aziatische landen zijn er importbeperkingen. Malta heeft dit soort problemen niet.
De douane op Schiphol zou iets kunnen vragen bij terugkomst. Wanneer je apparatuur gebruikt is, zijn er geen problemen te verwachten.
Een machtiging op Malta zou ik van tevoren aanvragen. Zie http://www.mca.org.mt/sites/default/fil ... cation.pdf
9H3BT was in twee dagen voor elkaar.
73, Hans PB2T
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3129
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Afgelopen zomer naar de US geweest en mijn 2/70 mobile en 2/70 porto meegenomen in de handbaggage. Grote hilariteit op Schiphol, of ik de boel even individueel door de scanner wilde halen "want het hele scherm werd blauw". Geen enkel probleem overigens. In de USA werd de mobile even met een wattenstaafje op drugs gechecked (clean uiteraard ). Niks papieren of wat dan ook.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
- Roepletters: PB2T
- Locatie: Ingen
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Volgens mij wordt daarmee getest op explosieven.elsinga schreef:In de USA werd de mobile even met een wattenstaafje op drugs gechecked (clean uiteraard ).
73, Hans PB2T
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Vorig jaar mijn KX3, inclusief LiPo cel, in de handbagage meegenomen naar Sint Maarten. Gewoon in de rugzak laten zitten en zo door de scanner.
Handbagage is gescand in Amsterdam, St Maarten en Parijs. Nergens ook maar één enkele opmerking.
In de ruimbagage had ik een tiental meters antennedraad en een portable magnetic loop. Ook die zijn zonder problemen netjes vervoerd.
Handbagage is gescand in Amsterdam, St Maarten en Parijs. Nergens ook maar één enkele opmerking.
In de ruimbagage had ik een tiental meters antennedraad en een portable magnetic loop. Ook die zijn zonder problemen netjes vervoerd.
'73, Maarten -PA3EYC-
- PE4BAS
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
- Roepletters: PE4BAS
- Locatie: Roodeschool
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Heb diverse keren mijn Alinco dualband porto meegenomen in mijn handbagage in het vliegtuig. Zonder problemen door de scanner bij de douane. Dus geen probleem!
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Een veiligheidsscan is iets anders als import voorwaarden. Veilighiedsscans kijken alleen naar veilig onveilig. Dus Nederland uit zal niet zoveel problemen geven. Echter als je bij het land waar je naar binnen wilt voor de poort staan heb je te maken met wat je wel en niet mag inporteren. Wel of niet iets aan te geven. Binnen de Europeese Unie zal je geen problemen hebben i.v.m. het vrije verkeer. Buiten de Europeese Unie heb ik geen ervaring mee. Maar zal per land verschillen. Ik zou er niet op vertrouwen dat het zomaar goed gaat als je naar een niet Europees land gaat. Noord Korea in met een porto?? Ben benieuwd
73 Jan
- elsinga
- Moderator
- Berichten: 3129
- Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
- Roepletters: PC5E
- Locatie: Heerenveen (JO22xx)
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Zou ook kunnen, net zo clean.PB2T schreef:Volgens mij wordt daarmee getest op explosieven.elsinga schreef:In de USA werd de mobile even met een wattenstaafje op drugs gechecked (clean uiteraard ).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
-
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
- Roepletters: pa5cw
- Locatie: Pedralba Valencia Spanje
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Nog nooit probleem gehad:
China is niet toegestaan
Meegenomen naar: USA, Koeweit, sri lanka, costa rica, Bali
Wel werd vaak duikapparatuur eruit gehaald en bekeken, zou door titaan materiaal komen?
Je loopt wel kans dat spullen verdwijnen als je het in de ruimbagage doet.
Kees
China is niet toegestaan
Meegenomen naar: USA, Koeweit, sri lanka, costa rica, Bali
Wel werd vaak duikapparatuur eruit gehaald en bekeken, zou door titaan materiaal komen?
Je loopt wel kans dat spullen verdwijnen als je het in de ruimbagage doet.
Kees
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 06 sep 2013, 10:09
- Roepletters: PD5WL
- Locatie: JO22md
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Ze testen op heel veel chemicaliën... niet 1 in het bijzonder. Als er een luchtje aan zit, gaat het hele ding in een ander apparaat en dan weten ze heel veel meer.
De eerste scan is erg globaal en bepaalt alleen de groep: explosives / drug / other dangerous
De eerste scan is erg globaal en bepaalt alleen de groep: explosives / drug / other dangerous
73's,
Wijnand - PD5WL - JO22md
TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.
Wijnand - PD5WL - JO22md
TX/RX : FT-817, TS-700G, DJ-596 MkII, Condor 16 / 3000, Ultimate 3, 2m DIY TX, 23cm ATV TX
RX: Yaesu FRG-7700, 13cm ATV RX
Ant. : Comet CX-903, 10el Yagi, 23cm yagi 36 elm,
DIY Ant.: Dipole 10M band, 40m Inverted V, J-Pole 2m, EndFed 10/20/40, 13cm Dish, Active HF Antenna.
On the shelf : 2m kruisyagi, Kathrein 70cm rondstraler, 4 el. yagi 145Mhz, G5RV Junior, Longwire 9:1 unun, 23cm Yagi 35elm, 13cm yagi 8 elm. & Outback 1899.
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Daar heb je een behoorlijk punt , ik heb ooit in 1982 ten tijde van de oorlog Iran- Iraq, bij het uitreizen in Baghdad, op Saddam International Airport een wereld ontvanger Sony ICF2001 achter kunnen laten , en een Fluke multimeter... dat was geen leuk moment . dusssss het probleem strekt zich niet alleen uit tot zend apparatuur,( mijn werkgever vergoede wel alles ).PA3JMS schreef:. Ik zou er niet op vertrouwen dat het zomaar goed gaat als je naar een niet Europees land gaat.
beschaafde landen zal wel meevallen , maar ben erop bedacht !
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80
ik soldeer beter dan ik schrijf !
ik soldeer beter dan ik schrijf !
- PE1PQX
- Berichten: 4546
- Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
- Roepletters: PE1PQX
- Locatie: Emmen (JO32LS)
- Contacteer:
Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?
Als je buiten de EU komt, neem dan altijd bewijs van aankoop in Nederland mee, anders loop je het risico dat je (opnieuw) invoerrechten mag betalen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)