Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#16 Bericht door elsinga »

Klopt, had ik dan ook netjes mee (ook van foto en video apparatuur trouwens). Net als de officiële registratie (dat A4'tje, niet het pasje).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#17 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef:...
(dat A4'tje, niet het pasje).
Die zou ik juist thuis laten en juist het pasje mee nemen, maar tegenwoordig heb je het gemak dat je die desnoods 100x kunt afdrukken op eigen gelegenheid.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#18 Bericht door elsinga »

In het buitenland is het pasje niet geldig, dus moet je het A4'tje wel meenemen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#19 Bericht door PE2AAB »

Diverse malen apparatuur mee naar EA6 meegenomen. Nauwelijks problemen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#20 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef:In het buitenland is het pasje niet geldig, dus moet je het A4'tje wel meenemen. ;)
Die moet ook in je shack liggen/hangen om aan te tonen dat je een legaal radio-station hebt en beheerd.
Daarom het geluk van een PDF dat je 10-tallen keren kunt uitdraaien.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#21 Bericht door EA5JEX »

De machtiging is in het Nederlands, daarom heb ik vertaling gevraagd:

Aan: kees@wiegers.nu
Onderwerp: vertaling machtiging


<<1711947_RDR.pdf>>
Geachte heer Wiegers,
Op 25 januari 2011 ontving ik van u een e-mail met het verzoek om een Engelse vertaling van uw machtiging. Bijgevoegd document, welke ook al is toegestuurd als onderdeel van uw registratie, is bedoeld als bewijs in het buitenland dat u een gelegaliseerd zendamateur bent. De rest van uw registratie is bedoeld voor Nederland en wordt niet vertaald in het Engels.
Met vriendelijke groet,

Johan Warmoeskerken
Vergunningverlener
..........................................................................
Agentschap Telecom
Ministerie van Economische Zaken,
Landbouw en Innovatie

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#22 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pa5cw schreef:De machtiging is in het Nederlands, daarom heb ik vertaling gevraagd:

Aan: kees@wiegers.nu
Onderwerp: vertaling machtiging


<<1711947_RDR.pdf>>
Geachte heer Wiegers,
Op 25 januari 2011 ontving ik van u een e-mail met het verzoek om een Engelse vertaling van uw machtiging. Bijgevoegd document, welke ook al is toegestuurd als onderdeel van uw registratie, is bedoeld als bewijs in het buitenland dat u een gelegaliseerd zendamateur bent. De rest van uw registratie is bedoeld voor Nederland en wordt niet vertaald in het Engels.
Met vriendelijke groet,

Johan Warmoeskerken
Vergunningverlener
..........................................................................
Agentschap Telecom
Ministerie van Economische Zaken,
Landbouw en Innovatie
Bijgevoegd document is het pasje?
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

EA5JEX
Berichten: 1472
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#23 Bericht door EA5JEX »

Nee,
een document in Nederlands Engels en Duits.
Kees

pd0rkc
Berichten: 467
Lid geworden op: 24 jul 2013, 00:20
Roepletters: PD0RKC

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#24 Bericht door pd0rkc »

Je kan beter wel de accu los van de China portofoon houden.
Zo voorkom je het risico (tijdens reizen) van een eventuele kortsluiting wat brandgevaar kan opleveren!!!
Dat geld eigenlijk ook voor het overige elektronische apparatuur.

Cor PD0RKC

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#25 Bericht door PA3BAS »

Niet het plakbandje over de contacten van de accu vergeten. Anders nog steeds brandgevaar!
.... But will it blend?

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#26 Bericht door PA2LO »

Ook ik neem regelmatig apparatuur mee in het vliegtuig. Behalve een keer dat de bencher paddle in de USA wat extra aandacht kreeg (nogal een zwaar stuk metaal in de handbagage) nooit vragen of opmerkingen gehad.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#27 Bericht door PA3OZB »

Heeft iemand recent nog problemen gehad met het meenemen van zenders met het vliegtuig. Wellicht door de verscherpte controle's
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#28 Bericht door PA3BAS »

PA3OZB schreef:Heeft iemand recent nog problemen gehad met het meenemen van zenders met het vliegtuig. Wellicht door de verscherpte controle's
Bij twijfel gewoon zelf aangeven. Wel zorgen dat je je pasje en/of station license bij je hebt om te laten zien dat je die spullen mag hebben.
.... But will it blend?

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#29 Bericht door PA1WBU »

Ik heb mijn FT-817 gewoon mee naar de UK genomen. Pro-actief uitpakken en de machtigingspapieren overhandigen. Niks geen probleem noch in NL noch in de UK. Aanbod om een en ander in te schakelen
om aan te tonen dat het echt een functionerende radio was werd afgeslagen. "That will not be necessary sir"

Ik had ook nog wat weird-stuff in mn checked luggage, daar had ik een copie van de (A4 formaat) machtiging bij gedaan met daarom in aanvulling een uitleg wat het was en mijn 06 nummer. Nooit iets over / van gehoord maar just in case...

Wilko

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Apparatuur mee in het vliegtuig, douane etc?

#30 Bericht door elsinga »

Enige ervaring die ik had was bij de gate scanner, waar men wel heel veel rare zaken (veel spoelen en zo) zag op het scherm. Maar na het uitpakken van 2 porto's en een mobilofoon mocht ik ik ook zonder verdere discussie door. Hoefde ook geen registratie te laten zien.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie