Zonder vergunning

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pa7pk
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:35

Zonder vergunning

#1 Bericht door pa7pk »

Hallo Ham's,

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik word een beetje ziek van die zendamateurs die willens en wetens qso's voeren met mensen zonder zendvergunning. Luister maar eens op PI2FLD daar zitten een aantal zendamateurs die donders goed weten wie wel en niet een zendvergunning bezitten maar rustig daar een qso mee hebben.

Ook worden deze niet zendamateurs gewoon aangeroepen met hun voornaam(omdat zij niet in het bezit zijn van geldige roepletters) en word er gewoon een qso gevoerd. Nu moet je daar als zend amateur eens wat van zeggen! nou berg je dan maar, vooral een zendamateur die schuld is aan deze praktijk speelt het kinderlijke onschuld en verzint terplekken roepletters voor deze (zijn vrienden) een call die nog niet eens is uitgegeven.

Maar ook de andere amateurs die dagelijks op deze repeater zitten weten dondersgoed wat er aan de hand is maar schuiven alles naar de wel bekende PA3ZZM af. Wij hebben regels al zolang er zendamateurs bestaan en nu zijn die in eens waardeloos? De laatste 2 jaren is PI2FLD achter uitgegaan hoe zou dat nu komen? En dan maar niet te spreken over het taal gebruik.

Hoeveel zendamateurs hebben hard moeten knokken voor het papiertje
moeten we piraten tollereren om dat er 1 zendamateur is die dit prima vind en stimuleerd? doet de rest daarom mee omdat zij allemaal dikke maatjes zijn? mogen wij daar niets van zeggen als zendamateur zonder dat je word afgemaakt? of opmerkingen naar je hoofd geslingert krijgt.

Natuurlijk geen kwaads over de goed willende zendamateur! gelukkig zijn die er ook nog. Nee ik niet, er zijn al diverse klachten bij AT gedeponeerd en blijkt het een probleem te zijn die over heel nederland zich afspeelt.

DELETED

#2 Bericht door DELETED »

DELETED

PD1EHA

#3 Bericht door PD1EHA »

Ja ratten en dergelijke vind ik nou weer een beetje ver gaan qua vergelijking.
Hier in Gelderland wordt de 2 en 70 cm amper gebruikt, Wat ze hier doen is op 146.425 communiceren (illegaal) ik heb daar geen moeite mee,als ze over repaeters gaan werken word het wel een ander verhaal.
En idd zou ik me er niet aan storen want het is wel hobby en wat moet je er aan doen.

pa7wwo
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:53
Locatie: Oss regio 51

#4 Bericht door pa7wwo »

Hoi Allemaal

Ik heb altijd gepiraat, maar niet op amateurbanden.
Verder wie ben ik om politieagent te spelen.

Wie zonder fouten is werpe de eerste steen.
groeten en 73 Jos PA1ZP.

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn en een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Wat u antenne aan signaal niet uit de lucht heefd veroverd, krijgen DSP en filters en dure sets niet uit de speaker getoverd

Bolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 aug 2007, 07:51

#5 Bericht door Bolle »

er is ook niets nieuws aan, dit verschijnsel was er vroeger al en dat zal nu niet anders zijn (misschien wel minder).
Je kan ook denken dat zij die je daar hoort maar die er niet thuis horen toch nog een paar van de weinige zijn die zich voor de hobby intreseren.
Om ze met ratten te vergelijken zal niet veel zoden aan de dijk zetten, en kan je beter je energie steken om te proberen er voor te zorgen dat deze mensen wel het recht verkrijgen om op deze frq. te zenden. :wink:

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2566
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#6 Bericht door PA5COR »

Met de invoering van de LPD en de niet bestaande handhaving van het A.T. ten opzichte van misbruik van de LPD frequenties door piraten welke met 50 watt+ daar werken is de hoofdschuld bij het A.T te leggen, deze zorgt voor handhaving.

Ook tegenover de zendamateur welke willens en wetens met piraten werkt, wat in directe overtreding is met zijn bij de licentie horende voorwaarden.

Ik werk niet met ze, mijdt ze niet om ze te vertellen dat ze moeten opzouten.
Hun legaliteit geven? de meesten zijn niet bereid om te leren, waarom ook? als er geen handhaving is piraat je toch lekker door....

Cor

PD4PDO
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2007, 07:55

#7 Bericht door PD4PDO »

Ik werk niet met ze, mijdt ze niet om ze te vertellen dat ze moeten opzouten
Klopt een beetje, maar hoe kan je nu horen als het een piraat is, er zitten piraten bij die beter QSO's kunnen maken dan mij of ervaren doorgewinterde F amateur.......

Een call kan je zo jatten, kijk even rond en je hebt er 100e die je niet eens hoord.........

Dus dat wordt ook een hele opgave om een piraat te ontdekken dat hij wel piraat is of die hij zegt te zijn.
Elk signaal is te onderscheppen. Het is alleen weten hoe je het vindt.

PD1EHA

#8 Bericht door PD1EHA »

PD4PDO schreef:
Ik werk niet met ze, mijdt ze niet om ze te vertellen dat ze moeten opzouten
Klopt een beetje, maar hoe kan je nu horen als het een piraat is, er zitten piraten bij die beter QSO's kunnen maken dan mij of ervaren doorgewinterde F amateur.......

Een call kan je zo jatten, kijk even rond en je hebt er 100e die je niet eens hoord.........

Dus dat wordt ook een hele opgave om een piraat te ontdekken dat hij wel piraat is of die hij zegt te zijn.
ik hoor het meteen als er illegalen op de 2 of 70 bezig zijn,want ik heb ze nog nooit een qso horen maken zoals amateurs dat behoren te doen.

DELETED

#9 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

PD1EHA

#10 Bericht door PD1EHA »

PA0WV schreef:Cyber (whoever that may be)

Je schreef:
"k hoor het meteen als er illegalen op de 2 of 70 bezig zijn,want ik heb ze nog nooit een qso horen maken zoals amateurs dat behoren te doen."

Dat geldt dan wellicht voor 2 en 70 en voor de piraten die dat zo afwijkend van de norm doen, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat ik 30 jaar niet actief geweest ben, QRL, maar dat ik van de ontvangen QSL kaarten over die periode compleet met correcte handle en QTH zeer ruim voldoende kaarten heb ontvangen om DXCC aan te vragen.
Ik ben niet geinteresseerd in dat behang, maar ik wil je wel erop attent maken dat je je standpunt beter kunt herzien.

73
PAoWV
Zoals je leest heb ik het ook ALLEEN over de 2 en 70.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

#11 Bericht door PA1 »

Om de rollen eens om te draaien: hoeveel zendamateurs zijn er niet die HF versterkers gebruiken met vermogens die een veelvoud zijn van de toegestane 400 Watt? Wat zegt een papiertje dan...

DELETED

#12 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 15 sep 2007, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

NL13377
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 sep 2007, 19:50

#13 Bericht door NL13377 »

Klopt wel wat PA1 zegt, ik hoor ook wel eens een PA/PE call die openbaar toegeeft met 1kw (1000watt) te werken.

Ik heb ook wel meer dan 400 in huis, maar goed het papiertje hè........


Je mag alles hebben in Nederland alleen NIET gebruiken.

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#14 Bericht door Theo Postma »

NL13377 schreef:Klopt wel wat PA1 zegt, ik hoor ook wel eens een PA/PE call die openbaar toegeeft met 1kw (1000watt) te werken.
Tussen zeggen dat ze iets hebbne en het daadwerkelijk vermogen hebben.
Zit ook een verschil in, geloof mij maar dat de meesten denken dat ze 1 KW hebben.
Maar niet in bedrijf!

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

DELETED

#15 Bericht door DELETED »

DELETED

Plaats reactie