Wat meenemen naar de US?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA3FYE
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 okt 2009, 15:44
Locatie: Zeewolde

Re: Wat meenemen naar de US?

#16 Bericht door PA3FYE »

Kijk ook eens naar de verkeersregels in Amerika

http://www.allesamerika.com/autorijden-amerika.html
2B^!2B=>?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#17 Bericht door elsinga »

Had ik ook al gedaan, zelfs al de regels van hun officiele sites gehaald. Is allemaal niet zo spannend, lijkt vrij veel op NL. Paar leuke uitzonderingen: keep your lane, rechtsaf door rood, 4-way crossing, schoolbussen en die leuke linksaf-sla-rijstrook.

Maar dank voor de link, staan een paar leuke dingen op die ik nog niet wist. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#18 Bericht door PE9DX »

Dat weet ik zo niet maar ik ken diverse big guns in diverse staten.
Kun je al aangeven in welke staten of welke streek je heengaat, ik kan je misschien wat calls geven welke je kunt aanschrijven dan.

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#19 Bericht door elsinga »

Tuurlijk Johan en alvast dank!

We gaan naar de staten New York, Pennsylvania, West Virginia, Virginia, Maryland Delaware, New Jersey (en misschien klein stukje door North Carolina). Rondje New York city, Niagara Falls, Shenandoah Valley, Blue Ridge Parkway en dan via Colonial Williamsburg, DC weer omhoog.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#20 Bericht door PD2R »

Als Elecraft fan roep ik "KX3!" OK, sluit niet helemaal aan bij je wensen (want geen VHF/UHF) maar is zeker portable, lichtgewicht en het is een Elecraft!

Alle gekheid op een stokje: Ik zou de IC-7000 meenemen dan heb je alles bij je en kun je achteraf nooit zeggen "had ik maar...".
Tuner zou ik lekker thuis laten, gewoon zorgen dat je antennes resonant zijn.

Veel plezier! (typt hij met een zeker vorm van jaloezie... :twisted: )
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#21 Bericht door PE9DX »

Hallo Robert de staten die jij opnoemt ken ik in die zin dat ik daar ook een aantal keren ben geweest.

Uiteraard diverse Big Guns bezocht altijd gastvrij ontvangen!

Ik noem je er een paar waar ik o.a. was KC1XX, K1TTT, K1IR, KQ2M, K3LR, K3LP. W3LPL, W3UR, N3TX.
Dit zijn een aantal welke mij direct te binnen schieten waar ik o.a. ben geweest.
Via qrz.com of google kom er achter wie het zijn en waar ze wonen.

Zal even verder kijken waar ik meer ben geweest maar denk dat je als je b.v. bij 2 á 3 stations bent geweest wel een aardig indruk hebt gekregen van grote stations aldaar!

Johan-PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#22 Bericht door elsinga »

Johan, dank!

Zal op QRZ even kijken waar ze zitten en ze in de GPS zetten, kan ik als we ergens wat tijd hebben eens kijken of ik er langs kan. Wellicht vooraf al even per mail vragen of dat kan, wel handig denk ik. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PB2T
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
Roepletters: PB2T
Locatie: Ingen
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#23 Bericht door PB2T »

Mocht je op de 3e zaterdag van juni in de omgeving van DC zijn, dan adviseer ik W3LPL's open house. Onder het genot van een drankje en een hapje ontmoet je daar 150-200 contesters uit de verre omgeving. Uiteraard verzorgt Frank een uitgebreide rondleiding over zijn "property", waarbij terloops het grensgebied met W3UR wordt aangedaan.
73, Hans PB2T

Gebruikersavatar
on5rz
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 mar 2008, 22:55

Re: Wat meenemen naar de US?

#24 Bericht door on5rz »

PB2T schreef:Mocht je op de 3e zaterdag van juni in de omgeving van DC zijn, dan adviseer ik W3LPL's open house. Onder het genot van een drankje en een hapje ontmoet je daar 150-200 contesters uit de verre omgeving. Uiteraard verzorgt Frank een uitgebreide rondleiding over zijn "property", waarbij terloops het grensgebied met W3UR wordt aangedaan.
Het weekend erop is het velddag in W/VE.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#25 Bericht door elsinga »

We zijn er op een ander moment, dat wordt'm dus niet.

[edit, data aangepast ivm ongewenst bezoek, dank voor de tip]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PE2HD
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 aug 2006, 06:47
Locatie: Eindhoven

Re: Wat meenemen naar de US?

#26 Bericht door PE2HD »

Misschien niet zo verstandig om dat allemaal zo exact te vermelden?
ivm hetgeen je niet meeneemt.....

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#27 Bericht door PE9DX »

Hallo Robert, ja zeker van te voren even vragen of je langs kunt komen. Maar mocht je niet precies weten wanneer je waar bent kun je hun tel.nr. vragen en dan ten tijde even een afspraak maken.

Gewoon nu al een standaard briefje maken met je interrese en wat je vakantiedoel is en deze nu rond sturen, je krijgt vast reactie.

Groet Johan.

ps de tip van Hans is ook een prima idee, wij zijn toen ook op zo'n zaterdag geweest en door te praten aldaar met amateurs hadden we zo weer een paar uitnodigingen op zak.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#28 Bericht door PA2REH »

Neem van de spullen ook je rekeningen e.d. mee, en laat deze voordat je vertrekt door de douane controleren en afstempelen. Kan je een hoop ellende besparen bij thuiskomst. Neem aan dat je cattle class vliegt en dan wil je bij thuiskomst maar één ding. Snel je koffer en naar huis (je mandje in)
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#29 Bericht door elsinga »

Vooraf vragen ga ik zeker doen en cotactgegevens regelen kan dan in één moeite door. Johan, dank!

En rekeningen neem ik zeker mee, maar afstempelen doe ik niet aan. Sterker nog, ik neem ze op de e-reader en USB stick mee. Heb tot nu toe al veel gevlogen en altijd wel e.e.a. aan electronica meegehad. Nooit vragen gehad ook. Valt allemaal wel mee en als je eerlijk bent, dan merken ze dat heus wel (omgekeerd ook trouwens).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE9DX
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 jan 2010, 00:08
Roepletters: PE9DX
Locatie: Winschoten
Contacteer:

Re: Wat meenemen naar de US?

#30 Bericht door PE9DX »

Robert hier nog een paar calls, alhoewel sommigen wat uit de richting liggen.....
O ja ook nog een wijziging het is niet N3TX maar W3TX.

N3HBX, N4ZR, NR5M, NX5M, VE6JY, VE6OH VE3EJ, KB8RQ, AB5K,WE3C, W1WEF.

Johan - PE9DX.
member SATNOGS project

http://www.pe9dx.com

Plaats reactie