Cursussen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD4NIX
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:19
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Cursussen

#1 Bericht door PD4NIX »

Tsja, een heikel punt.
Cursussen in bepaalde locatie's.
Meestal heb je wel voordelen bij grote steden in de buurt, maar in dit geval niet, het schijnt, ik zeg maar schijnt, omdat ik ook niet alle cursussen weet, dat je in noord holland niet zo best zit.
Ikzelf woon in Haarlem en in de hele regio worden niet of nauwelijks cursussen gegeven.
IKzelf heb wel eens gemeld dat ik in Opmeer cursus moest volgen(boven Hoorn) om F te doen, deze cursus was 1 keer in de 14 dagen en had ook uitval in de vakantie(logisch)
Hier in de regio was nergens een cursus, hoorde pas zelfs dat in een stad in de buurt al een cursus bezig was, maar dat was geen cursus van de grote verenigingen, deze blijven melden dat er te weinig mensen geintresseerd zijn.
Het feit is dat er ongeveer 5 tot 6 man nodig zijn en die schijnen hier niet te vinden te zijn om een cursus te starten.
Dat blijkt, in de tussentijd moet je veel zelfstudie doen, en het gaat wel, laatste F examen had ik 4 vragen teveel fout, en zeer blij dat iemand mij via skype mij nog wat leert, maar qua cursussen is het belabbert gesteld hier.
Ik hoor dat er een cursus in Den Helder gaat beginnen, maar dat gaat mij een beetje te ver, ik heb geen auto meer en om steeds maar iemand lastig te vallen, omdat ik zijn auto wil lenen, dat wil ik ook niet.
In de tussentijd lijkt het ook dat de examens gevoelsmatig moeilijker worden(net zoiets als met vriesweer, het is een bepaald niveau, maar het lijkt veel kouder) dus ik zal me waarschijnlijk weer door zelfstudie omhoog moeten liften, moeilijk als je daar problemen mee hebt soms.
Gelukkig kan ik nog terugvallen op iemand, die gelukkig nog les op skype geeft, een van de laatste, vrees ik.

Cursussen, volgens mij lijfsbehoud van de hobby, misschien ook een van de redenen dat het langzaam maar zeker afzakt naar weinig opkomende
mensen naar het examen en naar nog minder geslaagden.
Daar zou dus een land voor gebroken moeten worden.
En als de ene vereniging te weinig mensen heeft, deze evt. te koppelen aan andere verenigingen, zodat er toch genoeg mensen zijn om daaraan les te geven.

Ik leef in Haarlem, maar het lijkt wel of ik ergens in the middle of nowhere woon, qua dit.
In sommige veel kleinere steden is het beter gesteld, maar om daarnaar te verhuizen voor een hobby gaat me net iets te ver.

Zucht.
73

Fred

PD4NIX

Jos pa7wwo
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2005, 18:49
Locatie: Oss

#2 Bericht door Jos pa7wwo »

Hoi cursuszoekers

Een tip van me oefen veel en vaak examens , en vraag als je een vraag niet begrijpt om uitleg aan bevriende amateurs.
Zorg ervoor dat je genoeg oude examens hebt en niet alleen van de laatste 5 of 7 jaar maar ook van 10 jaar of langer terug.
Want de technische vragen van 15 jaar of soms zelfs langer geleden komen nog vaak terug.
Met veel oefenen bedoel ik 10 examens per dag. vul de antwoorden dus ook nooit in het boekje of op het examen in maar altijd op los klad papier dan kan je ze eindeloos blijven oefenen. Probeer alle vragen ook te leren doorgronden en te begrijpen want alleen alle goede antwoorden uit je hoofd leren lukt echt niet In het begin doe je maar een examen per dag maar als je er steeds meer van begrijpt zit je na een paar maanden zo op 10 examens per dag die maar een uurtje van je tijd vergen
Hier in de afdeling is sinds jaren al een cursus en daarom groeit de afdeling ook nog steeds. Ondanks dat we in principe maar een kleine afdeling zijn met 70 leden. Het valt echter niet mee om steeds cursusgevers te blijven vinden, maar cursisten is hier niet zo,n probleem omdat ze uit een steeds grotere regio naar Oss toe komen.
Want je hebt gelijk een cursus is de enige weg om nieuwelingen te blijven trekken en een afdeling in leven te houden.

Succes

Jos pa7wwo afdeling 36 Oss
groeten Jos pa7wwo

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn.
Een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

In Amersfoort

#3 Bericht door wbeekman »

Benader eens PA0SNE - Jan van Essen. Hij is de kursusleider/lijder ;-)

http://www.veron.nl/afdeling/amersfoort/

Ze zijn wel gestart op 12-nov. j.l.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie