Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#31 Bericht door PA0ETE »

De foto's die wel gepubliceerd zijn kun je vinden op deze URL: http://antennefoto.nl/

-Verwijderd account

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#32 Bericht door -Verwijderd account »

PA0ETE schreef:Er is gewoon nog geen winnaar.

Bij eerdere acties was de prijs o.a. een Pixie-zendontvangertje, en die is gewoon door iemand gewonnen.

Als ik de actie nu afbreek, zijn alle mensen boos van wie de foto nog niet geplaatst is. En als ik wacht zijn mensen boos dat de porto er nog niet uit is. En ik ben niet van plan om twee porto's uit te delen. Dat is me ook weer te gek.
Een eervolle vermelding kan ook hoor, heb ik geen moeite mee.
Of een wisselbeker?

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#33 Bericht door PA0ETE »

Het is gewoon heel veel werk, en ik heb er nu echt de tijd niet voor. Ik wil er serieus nog mee verder gaan.

Ik ben een beetje zo dat ik te enthousiast ben, en dan teveel hooi op mijn vork neem waardoor dingen soms verzanden. Er zijn dingen die op een bepaald moment niet helemaal uit de verf komen, en bij andere dingen lukt dat wel. Ik doe echt heel veel dingen op hobbygebied hoor. Veel van die dingen doe ik in de luwte, of in elk geval wil ik daar helemaal geen schouderklopje voor of zo. Ik doe het met plezier, en het plezier dat ik eraan beleef is genoeg. Om maar iets te noemen, het simpele feit dat we hier op dit forum kunnen discussiëren daar heb ik (samen met anderen) toch ook iets mee te maken :-)

De grote tijdvreter op hobbygebied zijn toch wel de uitzendingen. Dat is tegelijk (voor mij) ook een van de allerleukste dingen die ik doe. Ik heb me het afgelopen jaar vooral op de uitzendingen op PI2NOS en op de korte golf geconcentreerd. Dat laatste bleek ook 'teveel hooi' te zijn, waardoor ik waarschijnlijk rond september/oktober nog net geen burn-out heb opgelopen.

Ik ben in november vorig jaar al begonnen om die plannen voor de kortegolf uit te werken, en dat is dus ook ongeveer het moment dat ik met de foto-actie ben blijven steken. In december vorig jaar ben ik bijv. begonnen om sponsorgelden voor die uitzendingen in te zamelen. Ongeveer de helft van die uitzendingen in de omroepband tussen april en oktober van dit jaar zijn ook inderdaad uit die sponsorgelden betaald.

(En bedenk dat ik naast de zendhobby ook nog twee bedrijfjes draaiende houd :-) )

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#34 Bericht door pa3kc »

John, hier mijn inzending.
Bijlagen
Antenne SRH805S
Antenne SRH805S

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#35 Bericht door PE2AAB »

Jurgen,

Niet niezen anders ben je je antenne kwijt.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#36 Bericht door pa0qrb »

Vanwege allerlei strubbelingen werk ik "stealth". Ondanks het feit dat alles op zolder hangt/staat toch WAZ, WAC op zes banden en DXCC (246 current entities) en nog zo het een en ander, gewerkt over de periode vanaf eind 2008 tot heden. Het werkt dus wel.
Op de foto zie je rechts een trapdipool (recept NU3E) voor 10, 15, 20, 30, 40 en 80m, links dito voor 12 en 17m en op de achtrergrond een Diamond staafantenne voor 2m en 70cm. Op de achtergrond links (ook tegen de schuine dakplaten) zit nog een dipooltje voor 6m.

73
Harold pa0qrb.
Bijlagen
Zolder_PA0QRB.jpg
Little Pistol: 100W on a wire.

Gebruikersavatar
Dopp
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:03
Roepletters: PA3BNX

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#37 Bericht door Dopp »

Hallo Allemaal,


Zo kan het ook


https://www.youtube.com/watch?v=X7uk1GA ... 7uk1GAls94


Have fun watching
73's
PA3BNX
Lodewijk

Mijn Credo!

Zelfbouw:
Minimaal hardware
en maximaal software.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#38 Bericht door PA0ETE »

Ik vind dat echt niet kunnen.

Ik bedoel: in het Engels Ollie met een Hitler-snor dat kan nog wel.

Maar als ie Duits spreekt, is het echt net over de rand :lol: :lol: :lol: :lol:


(Jij ook fijne dagen!)

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#39 Bericht door pino »

hallo John en is er al een winnaar na 3.5 jaar of heb je het nog te druk ?
als je iets zeg doe het dan ook.
en dat van druk druk druk kan best maar praat dan is 5 minuten minder per dag op de NOS en besteed die 5 min per dag dan aan die foto`s
ik weet ook wel dat ik niks win maar het is een principekwestie van men zegt wat maar doe niks.
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#40 Bericht door PA0ETE »

Hallo Pino-amateur. Wil je daar een serieus antwoord op? John

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#41 Bericht door pino »

Ja graag
want is toch niet moeilijk met je ogen dicht een foto aanwijzen of er een programma-tje die 500 foto`s laten scannen en er een uit pikken.
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#42 Bericht door PA0ETE »

Ik vroeg het omdat je zelf al drie antwoorden gaf. Niet de meest vriendelijke die je uit mijn naam bedacht had.

Omdat je respons nu op dezelfde verwijtende toon gesteld is ga ik er verder niet op in. Ik vermoed dat je op een bepaald soort van reactie uit bent.

Mensen die wel serieus zijn en informatie over het verloop van de foto-actie willen, die kunnen mij mailen op het mailadres x@xdv.me Als dat een normale vraag is ga ik daar zeker op in.

Gebruikersavatar
pino
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jun 2013, 11:44
Locatie: Rotterdam (JO21FV)

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#43 Bericht door pino »

sorry dat het bot over kom maar zo ben ik nu eenmaal .
nog een vraag wil jij mijn foto (http://shorties.be/foto-actie/text01/images/012a.jpg) weg halen en naam en call van je site
wil nl niet meer mee doen.
P.S ik ben niet op een bepaald soort van reactie uit ik wouw gewoon weten hoe of wat

mvg Pino
73`s
Pino

PS, ben lichtelijk deselekties. Wouw dat het anders was,
hier alvast een paar letters om eventuele taalfouten te verbeteren
A; B; C; D; E; F; G; H; I; J; K; L; M; N; O; P; Q; R; S; T; U; V; W; X; Y; Z. ©

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#44 Bericht door PA0ETE »

Ik houd niet van de confronterende stijl waarin het begon inderdaad. Ik ben die actie met goede bedoelingen begonnen. Dat is door een aantal dingen doorkruist. Door de dagelijkse uitzendingen is het me niet gelukt om de boel opnieuw op te starten. Er zijn voor zo'n herstart meerdere praktische problemen, waardoor dat wat complicaties heeft. Zeker drie inzenders zijn inmiddels overleden trouwens, onder andere de inzender van de meeste of de op één na meeste foto's PA3CNT.

Verder heb ik ongeveer de helft van de foto's nog niet geplaatst omdat het na een rustige beginperiode ineens heel hard ging lopen. Er komen overigens nog steeds af en toe inzendingen binnen. Die bewaar ik wel braaf. Het oorspronkelijke plan was als ik me niet vergis dat het zou gaan lopen in de kerstperiode en een aantal weken daarna, maar juist toen kwamen de inzendingen pas echt op gang. Dat ging door tot in juni. Dus behalve dat ik zelf niet altijd even goed ben zo'n project door te zetten is het ook nogal uit de hand gelopen qua tijd en aantallen. Iets wat ik vooraf absoluut niet voorzien had (er is ook een eerdere actie met apparatuur geweest en de inzendingen daarvoor hielden inderdaad na een aantal weken vanzelf op).

Ik durf niet te zeggen of en wanneer ik er weer mee ga beginnen. Het liefst doe ik dat nog wel een keer. Ik denk dat ik dan als eerste de porto of iets van gelijke waarde als een porto om een of andere rede niet gaat verloot onder de inzendingen die dan binnen zijn (geplaatst of ongeplaatst).

Ik laat natuurlijk het liefst de foto staan, maar als je dat wilt kan ik hem weghalen. Ik zie dat je bij de eerste inzenders van deze actie zit als ik het goed heb (er was ook nog een foto-actie twee jaar daarvoor, daar was een aparte prijs voor dus die eerdere doen niet mee voor deze. De prijs was toen ofwel een Pixi2 of een zonnepaneeltje. Die zijn naar twee personen gegaan (actie apparatuur en de eerste actie antennes) van wie ik me nog goed herinner wie :-) )

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Foto-actie: stuur je antennefoto in, win een Baofeng

#45 Bericht door PA0VRA »

Is een einddatum niet handig. Zo wordt het wel erg ongeloofwaardig. Ondanks dat leuke antennefoto's.
73 Eddy

Gesloten