Wijzeging examinering

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Wijzeging examinering

#1 Bericht door johnvdpas »

Hoi,

Nu willen ze wellicht (heb ik gehoord) de examens uit handen geven bij at aan de vereningingen als die aan allerlei eisen voldoen.

Wat ik me wel afvraag, en dan wil ik niet moeilijk doen maar het zijn wel allemaal vrienden onder elkaar. Ook ik zelf ken een hoop luisteramateurs zonder papiertje. En als amateur wil je die graag ook amateur laten worden...

Klinkt wellicht wel dom, maar wat ik me afvroeg is hoe eerlijk zou dat dan gaan. Dat je van je maten een examen moet gaan afnemen....

Dat kun je dan wel afdoen met een standaardantwoord daar zijn ze proffesioneel genoeg voor, maar het is toch erg moeilijk haha.

En waarom ik dit zeg, is omdat anders dat papiertje van ons ook geen drol waard is als je het op die manier kan bemachtigen. (als het dus niet eerlijk is gegaan) Ik weet nog wel bij at bij het examen, zelfs al ging je naar de wc liepen ze nog met je mee. (of dat nu zo is weet ik niet)

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#2 Bericht door vk2gwk »

Er zijn voldoende waarborgen in zo'n regeling in te bouwen om te maken dat het net zo eerlijk gaat als momenteel het geval is.

Vergeet niet dat een groot deel van de huidige examencommissie nu ook al zend-amateur is.

In diverse andere landen - waaronder Australie - is het hele examen gebeuren al lang in handen van de amateurs zelf. Dus niks nieuws voor Nederland.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

#3 Bericht door wbeekman »

Ben ook van mening, dat ze dit snel onder moeten brengen bij de verenigingen.

P.S. Voordat een of ander kommercieel examen-instituut ermee aan de haal gaat.
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

Plaats reactie