Rommel op HF

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie

Heb jij ook het idee dat HF 11meter word

Ja
4
22%
Nee
14
78%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
PD4PDO
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2007, 07:55

Rommel op HF

#1 Bericht door PD4PDO »

Hallo,

Wat mij opvalt is dat er de laaste tijd veel "gekloot" is op HF, vooral op 20mtr.

OM's willen een DX maken en dan krijg je een hoop pieptonen (1750Hz) of gewoon blablabla er door heen......dus de DX wordt gewoon verpest.....

Het lijkt wel 11 meter (27mc) tegenwoordig.!!!


Je krijgt er gewoon stress van om te luisteren.


Wat vinden jullie ervan, of hebben jullie dat ook gemerkt..
Elk signaal is te onderscheppen. Het is alleen weten hoe je het vindt.

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#2 Bericht door PD1AEC »

Toegegeven: ik ben nog helemaal niet actief op HF, heb nog geen goede antenne staan, maar probeer nu nog gewoon zoveel mogelijk te luisteren, leren en voor te bereiden. De QSO's die ik hier oppik zijn gewoon netjes en worden niet verstoord...dit geheel in tegenstelling tot 2M, hier op de repeater van Rotterdam heb ik toch al meer dan eens van die galbakken gehoord.

Op de vraag of HF op 11 meter gaat lijken antwoord ik nu dan ook nee :)

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5132
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

HF 11M ??

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Beste PDO,

Er zijn op deze wereld altijd mensen die zich anders gedragen dan men wenst. Helaas kom dit op de radio ook voor.
Ik vind dit op HF nog mee vallen, op enkele uitzonderingen na.

Ik weet wel een oplossing voor dit (propbleem). Je gaat cw gebruiken of je gebruikt die knop op je set dat deze spanningsloos wordt.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#4 Bericht door vk2gwk »

Het is volgens mij niet minder of slechter dan bijv. 20 jaar geleden. Ook toen waren er van de onaangepaste lieden die overal doorheen zaten te fluiten en te zeuren. Of die dwars door DX verbindingen zaten heen te roepen - ook op CW....
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Rommel op HF

#5 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Rommel op HF

#6 Bericht door PF1JM »

PD4PDO schreef:Hallo,

Wat mij opvalt is dat er de laaste tijd veel "gekloot" is op HF, vooral op 20mtr.

OM's willen een DX maken en dan krijg je een hoop pieptonen (1750Hz) of gewoon blablabla er door heen......dus de DX wordt gewoon verpest.....

Het lijkt wel 11 meter (27mc) tegenwoordig.!!!
Geen last van. Ik doe voornamelijk RTTY en ik moet je zeggen dat dit soort fratsen nog niet meegemaakt heb onder de RTTY-ers.
Je krijgt er gewoon stress van om te luisteren.
Geen stress, het is een hobby en probeer het vooral voor jezelf en de goedwillende mede-amateurs leuk te houden. Er zit een grote, ronde knop op je set, waarschijnlijk met de letters V, F en O in de buurt. Geef daar eens een zwengel aan en "luister" in het segment 14.080 - 14.090 (vergeet je computer niet aan te sluiten en MMTTY o.i.d. te gebruiken). Vergeet ook vooral niet om af en toe onder .080 en boven .090 te luisteren. Leuke DX wil zich daar nog wel eens ophouden.

Jeroen PF1JM

unclero
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 sep 2006, 13:04
Locatie: Nijmegen

Re: Rommel op HF

#7 Bericht door unclero »

pf1jm schreef:Geen last van. Ik doe voornamelijk RTTY en ik moet je zeggen dat dit soort fratsen nog niet meegemaakt heb onder de RTTY-ers.
Wacht maar tot er 'operators' komen met callsigns zoals "VI4GRA" of "CI4LIS" :roll:.
PD0REL - army-surplus-fan
HF: SEM25 | SEM35

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 644
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: Rommel op HF

#8 Bericht door PF1JM »

unclero schreef:
pf1jm schreef:Geen last van. Ik doe voornamelijk RTTY en ik moet je zeggen dat dit soort fratsen nog niet meegemaakt heb onder de RTTY-ers.
Wacht maar tot er 'operators' komen met callsigns zoals "VI4GRA" of "CI4LIS" :roll:.
ROFL!

Plaats reactie