Foto Topic: Toon hier uw shack!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#301 Bericht door pe1rea »

PA0ETE schreef: 27 sep 2023, 12:55 Wat een leuke topic is dit toch :)

Ik heb net even gemeten, mijn "shack" is 60 bij 40 cm groot in oppervlak :)

Het is een kastje van 54 bij 40 cm, in mijn kantoor met daarin grotendeels spullen voor mijn bedrijf. Aan de zijkant zitten twee mobiele transceivers gemonteerd (FT-8900 en een AnyTone AT-5189 voor 70 MHz). Vandaar 60 cm. Bovenop staat een FT-891R met ervoor een QMX, en rechts ervan twee voedingen.
Ik denk dat mijn shack op het moment niet veel groter of kleiner is hoor...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#302 Bericht door PD0JSB »

Het is niet van belang ,of je shack groot of klein is , als je er maar tevreden mee kan zijn voor de manier van je hobby beoefenen , en bij kan dragen in je levens geluk, als positieve uitlaatklep
meer hoeft dat niet te zijn
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#303 Bericht door PA3HMP »

Tijdens de jota hebben we ook niet veel groter en toch veel plezier

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#304 Bericht door PG7VG »

PD0JSB schreef: 28 sep 2023, 22:37 Het is niet van belang ,of je shack groot of klein is , als je er maar tevreden mee kan zijn voor de manier van je hobby beoefenen , en bij kan dragen in je levens geluk, als positieve uitlaatklep
meer hoeft dat niet te zijn
En dat geldt misschien wel voor alles in het leven.
Er is niets mis met het streven naar meer.
Maar zodra dit niet realistisch is voor je eigen situatie maakt het je vaak niet gelukkiger.

Best diepzinnig op de vrijdag ochtend. 😉😊
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#305 Bericht door PA0ETE »

PD0JSB schreef: 28 sep 2023, 22:37 Het is niet van belang ,of je shack groot of klein is , als je er maar tevreden mee kan zijn voor de manier van je hobby beoefenen , en bij kan dragen in je levens geluk, als positieve uitlaatklep
meer hoeft dat niet te zijn
Ik werk ook relatief veel portabel (of pedestrian zoals dat op HF genoemd wordt, omdat portabel daar al wat anders betekent). Dat deed ik altijd al, maar portabel werken op de kortegolf heeft als groot voordeel dat je de plek met de minste QRM kunt opzoeken, en dat lijkt steeds meer van belang :) De meeste recente aankopen zijn zeer klein en kunnen op deze manier worden gebruikt. Overigens kan ik inmiddels ook met 100W en een spriet vanuit mijn rugzak werken, en die opstelling is niet eens heel zwaar, maar echt veilig lijkt me dat niet, dus dat doe ik ook niet.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto Topic: Toon hier uw shack!

#306 Bericht door PA0ETE »

PG7VG schreef: 29 sep 2023, 09:57
PD0JSB schreef: 28 sep 2023, 22:37 Het is niet van belang ,of je shack groot of klein is , als je er maar tevreden mee kan zijn voor de manier van je hobby beoefenen , en bij kan dragen in je levens geluk, als positieve uitlaatklep
meer hoeft dat niet te zijn
En dat geldt misschien wel voor alles in het leven.
Er is niets mis met het streven naar meer.
Maar zodra dit niet realistisch is voor je eigen situatie maakt het je vaak niet gelukkiger.

Best diepzinnig op de vrijdag ochtend. 😉😊
Ik maak wel eens de vergelijking met hoogspringen. Ik heb meerdere jaren een station gehad waar de meeste DX-ers jaloers op waren. Met antennes boven de 25 meter tophoogte. De op dat moment meest populaire transceiver en ook nog wat versterking erachter.

Maar het is dus net als met hoogspringen: je kunt de lat net zo hoog leggen als je zelf wilt. Na een paar jaar certificaten en verre verbindingen jagen raakte ik meer en meer verveeld en ben me toen weer gaan toeleggen op het zelfbouwen. Je kunt echt ongelooflijk veel geld uitgeven aan het beste amateurstation dat er is. En dan zijn er toch altijd weer een paar die, misschien niet eens meteen, toch weer een beter station hebben dan jij hebt.

Ik ben blij met verbindingen waar iemand anders zijn neus misschien voor ophaalt. Maar ik geef ook aan andere vrijetijdszaken nog geld uit. En sowieso aan andere zaken in het leven. Het draait niet allemaal om het zenden. En als ik mijzelf met een verbinding overtref dan ben ik daar nu even goed heel blij om :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie