Vergunningsvrij aanloop

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Vergunningsvrij aanloop

#1 Bericht door johnvdpas »

Ik heb al weer de eerste foutjes gezien in het concept model voor het vergunningsvrij gebeuren.

Zo is in het concept model bijvoorbeeld te lezen dat de cb,ers klaarblijkelijk met een zo hoog vermogen mogen zitten als ze zelf willen... Das weer echt Nederland ze zitten toch al met 1 kw, dus legaliseren we het maar. Nee hoor grapje, das een foutje natuurlijk. (hoop ik....)

En blijkbaar spreken we dadelijk van 1 en 2 amateurs. (1 is f n is 2) En in het nieuwe ferquentieplan, zijn de hf banden voor de n amateurs niet opgenomen, terwijl ik wel zie dat er andere nieuwe dingen in staan.

http://www.ez.nl/dsc?c=getobject&s=obj& ... =/gvisapi/

Maar goed, dat zal ook wel een foutje zijn. Het leukste als niemand er bezwaar tegen maakt, dan keuren ze het gewoon goed! Maar dat doen ongetwijfeld wel de verengingen. Daar zit ik niet over in.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

document

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Vreemd document, of ik lees het verkeerd.

Maar als ik het goed lees mag een N op eens niet meer op HF uitkomen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Ik lees niks over 27 mHz dus blijft daar de apart geldende bepaling in stand voor 40 toegewezen kanale en all mode 4 watt.

Inderdaad beetje vreemd dat de N gelicenseerden niet worden vermeld op h.f.

Mischien zijn ze nog bezig dit in Europees verband recht te trekken omdat de eenheid nu wel erg ver is te zoeken.....
Ook voor de N gelicenseerden zou het mooi zijn in Europa op vakantie te kunnen gaan met de set en uit kunnen komen op overal dezelfde banden en vermogen.

Het lijkt erop dat het document nog niet compleet is.

Cor

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

#4 Bericht door johnvdpas »

Dat cb gebeuren stond ergens appart op een ander document. Stonden geen vermogens bij, vermogen en dan niks ingevuld. Bij de rest van de vergunningsvrije toepassingen stond dat wel. Das dus gewoon een foutje.

En ik denk dat dat bij de n,ers ook zo is. Al hoeft dat niet zo te zijn, maar dan zouden ze dat toch wel doorgespeeld hebben tegen die verenegingen. Die gaan dat leuk vinden als dat zo is. Denk dat het gewoon een oude lijst is die ze gepakt hebben. Ik denk dat het een fout is.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#5 Bericht door angelo »

Nou, dan ga ik maar denk ik weer op de 11m band zitten...
Lijkt me wel grappig met die lange veerstaal sprieten op de kofferbak voetgangers hun ogen uitsteken wanneer ik dwars door een bocht heen ga. 8)
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie