stroring op siemens gigaset c200

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PD1EHA

stroring op siemens gigaset c200

#1 Bericht door PD1EHA »

Hallo ik had een vraag,mijn buren hebben een gigaset 200 van siemens (draadloos) nu horen ze mij daarover heen als ik aan het moduleren ben.
Heeft er iemand toevallig een idee hoe dit probleem op te lossen.

Overigens is het alleen als ik op de 20 meter zit.??
bedankt voor alle eventuele info.

DELETED

#2 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 17 sep 2007, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

PD1EHA

#3 Bericht door PD1EHA »

MM ja ok maar ik heb echt de indruk dat het alleen bij deze buurman is en nergens anders ik heb zelf ook een draadloze telefoon maar daar heb ik geen last,(ik begrijp het kan natuurlijk altijd ergens anders storen).
Ik hoop eigenlijk op een simpele oplossing,nou afwachten maar.

Overigens werk ik met een FT 2000
mijn antenne is vertikaal diamond BB 7V (2t/m30MHZ.) gevoed met RG 213

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

#4 Bericht door PH7CW »

Hoi Cyber,

Probeer dan toch maar een aarde te (laten) slaan. Als je daar advies over wil graag even vertellen wat de beperkingen zijn (afmetingen tuin, wat is de kortste weg van je set naar de eventuele aardpen en zo).

die Giga set is toch DECT? straal je dan in op de kabel tussen het basisstation en de KPN aansluiting? Dan hebben ze er toch alleen last van als ze bellen? of zie ik iets over het hoofd.
73,Erik

PD1EHA

#5 Bericht door PD1EHA »

PH7CW schreef:Hoi Cyber,

Probeer dan toch maar een aarde te (laten) slaan. Als je daar advies over wil graag even vertellen wat de beperkingen zijn (afmetingen tuin, wat is de kortste weg van je set naar de eventuele aardpen en zo).

die Giga set is toch DECT? straal je dan in op de kabel tussen het basisstation en de KPN aansluiting? Dan hebben ze er toch alleen last van als ze bellen? of zie ik iets over het hoofd.
Als ze bellen horen ze mij dat klopt ,maar dat vind ik erg zat,ik weet ook niet op wat voor een frequntie die dingen werken.
Ik bedoel zou het een harmonische storting kunnen zijn?.
Op de foto mijn aarde, zoals je ziet zo laag mogelijk bij de grond onder de groepenkast.
Strak langs het gele pijpje komt de dikke aarde draad uit de grond.daar heb ik hem aangekoppeld
Bijlagen
sized_P5113221.JPG
(197.88 KiB) 422 keer gedownload

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#6 Bericht door PA3FS »

Ik denk dat als je de kabel(tussen de muur aansluiting en de basisset) een paar keer door een ferriet ringkern haalt er vanaf bent .

PD1EHA

#7 Bericht door PD1EHA »

PA3FS schreef:Ik denk dat als je de kabel(tussen de muur aansluiting en de basisset) een paar keer door een ferriet ringkern haalt er vanaf bent .
PA3FS
Hoe bedoelt u, ik snap even niet hoe u dit bedoelt?
die groen gele loopt naar de set.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#8 Bericht door PA3FS »

:lol: Bij je buren in de telfoonkabel die van de aansluiting naar de giga set gaat. :wink:

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#9 Bericht door pe5jw »

Hij bedoelt denk ik bij de giga set van je buren daarmee ontkoppel je rf instraling op de voeding/telefoonnet aansluiting van de giga set.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PD1EHA

#10 Bericht door PD1EHA »

Ok bedankt ga ik morgen proberen,

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#11 Bericht door vk2gwk »

De aarding van de FT2000 heeft hier weinig mee te maken. Die draad op de foto zit wel goed en voor "net" veiligheid is het allemaal prima voor elkaar.

Het probleem in de telefoon van de buren komt door HF instraling en als het alleen op 20M optreedt heeft het waarschijnlijk wat te maken met de lengte van de telefoon toevoer kabel naar de basis set van de Giga telefoon.

Tegenwoordig kun je in de electronica winkels zakjes krijgen met 2 of 4 van die ferriet open klapbare knobbels die ook standaard om printer en usb kabels zitten.

Koop een paar zakjes met die dingen en klem ze om iedere draad die potentieel storing kan oppikken. Dunne draden kun je een paar keer om de kern wikkelen voor je ze dicht klikt.

Omdat ik met "iets" meer dan 100W werk heb ik ze door het hele huis zitten en ook op de stuurkabels van de Steppir, de rotor en de remote antenna switch enz. Werkt prima.
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#12 Bericht door Theo Postma »

Ik zou de buren bellen en vermogen terug nemen.
Dan hoor je het wel.
Maar even tussen ons, digitaal is toch storings loos? :D
Een telefoon die werkt met dect, zou hier geen last van mogen hebben.
Ware het niet dat het systeem werkt met AM, je hebt last van de ouderwetse laagfrequent inspraak.
Hoeveel volt per meter maak je?
Wat voor antenne, hoe ver wonen je buren van je vandaan? 2 meter of 2 kilometer?
3 volt is norm, daar boven ben je overgeleverd aan de goden.
Beide partijen hebben geen poot om op te staan.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

#13 Bericht door PA3FS »

pe5jw schreef:Hij bedoelt denk ik bij de giga set van je buren daarmee ontkoppel je rf instraling op de voeding/telefoonnet aansluiting van de giga set.
YES :wink:

PD1EHA

#14 Bericht door PD1EHA »

Ok, nou ik ga vandaag de 12de eens even klooien bij de buren,gelukkig zijn dit geen moeilijke mensen.
idd had ik nogal wat overtollig draad gezien.
En zoals ik al zei op de 20 meter storen als een nieuwe,en 40 meter niks ook niet met full power.

PD1EHA

#15 Bericht door PD1EHA »

nou het lijkt opgelost.ik heb het overtollige draad opgerold en 2 ferrietkernen op de kabel voor de basis set.

Plaats reactie