Verloedering en scheldpartijen zijn orde van de dag.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
DELETED

verweideren

#16 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

Re: verweideren

#17 Bericht door PH7W »

PA0WV schreef:Het mag geen sociale rem zijn als een medeamateur hier wil schrijven, dat zijn schrijven niet aan de huidige grammaticale, spelling en andere linguistische normen voldoet, mag geen rol spelen. We begrijpen wat hij schrijft uit het zinsverband.
Niets aan toe te voegen!
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#18 Bericht door PA0MJM »

Geheel eens met PA0WV, echter met dien verstande, dat het wel enigszins leesbaar moet blijven.
Op o.a. marktplaats zie ik advertentieteksten, die volkomen onleesbaar zijn door het totale gebrek aan leestekens hoofdletters etc. Een dergelijke letterbrij is absoluut niet te lezen.

Een tiep of schreifvout is niet erg, die maakt iedereen. :D
Heb echter respect voor de lezer van je stuk!

Ook qua taal gebruik, overigens. Ook al vind je de ander nog zo'n ***, dat wil nog niet zeggen dat hij ook een *** is :!: En dit geldt ook weer voor het gedrag op de banden, om terug te komen op det start van deze topic.

73's
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

DELETED

#19 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

#20 Bericht door GdeVries »

MMMmmm, /me denkt misschien is het uitbrengen van een "dislectisch" toetsenbord/keyboard wel een gat in de handels markt :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee mannen eventjes alle gekheid op een stokje, zolang er maar wederzijds repect is zal ik mij echt niet storen aan taal en en of tik fouten binnen diverse forums en of chat sessies.

:wink:
Gerard

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#21 Bericht door vk2gwk »

Het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen. Daarom had ik ook een relativerende "emoticon" achter mijn opmerking gezet.

Het is de bedoeling dat we allemaal wat leren van meedoen aan dit forum? Wat is er dan mis met het op een speelse manier mensen wijzen op spel fouten? Spelfouten zijn gewoon "domme" fouten, die met een beetje zorgvuldigheid te voorkomen zijn. En dan bedoel ik niet tikfouten maar dingen zoals "lijdend" en "leidend".

Onzorgvuldigheid en niet de moeite nemen om je behoorlijk uit te drukken is een toenemend verschijnsel op de amateurbanden (en elders). Mensen die constant "QSL, QSL" roepen als ze bedoelen dat ze (bijna) alles goed genomen hebben wat het tegenstation heeft uitgezonden. Of die allerlei afkortingen en termen gebruiken die in een normale telefonie verbinding helemaal niet nodig zijn: "De naam - of handle - aan deze kant is Piet". Waarom niet gewoon "Mijn naam is Piet"? Welke kant hebben we het over.... de "verkeerde" soms :twisted:

Waarom "mijn QTH is ...." in plaats van "Ik woon in .....". En ik heb weinig op met stations die mij een S-je en Radiotje rapport geven. Als je dan al "jargon" wilt gebruiken gebruik dan het jargon van de gelicenseerde zendamateur en niet dat van andere banden. Maar in een gewone spraak verbinding kun je net zo goed zeggen: alles/bijna alles/moeilijk/erg moeilijk of helemaal niet te verstaan als je het over de leesbaarheid hebt.
En als je dan al waarde aan een S-rapport hecht (de grote leugenaar). Dan kun je ook zeggen: mijn S meter wijst een 7 aan.

Hetzelfde kan ook heel makkelijk in het engels al kan ik me voorstellen dat mensen met een beperkte kennis van die taal wat meer standaard afkortingen gebruiken. En... ik heb het niet over morse verbindingen.

Kortom... je zorgvuldig uitdrukken bevordert de communicatie. Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker dan een sex advertentie die onmiddellijk weer wordt afgevoerd.

Overigens: NL6881... het is "damned" en niet "damed" :twisted: Maar ik begreep je wel hoor.... :wink:
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5130
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

taal

#22 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Het hoeft niet foutloos te zijn maar een beetje correct schrijven is niks mis mee.

Wat denken jullie van 73's ??? Hartelijke groetens.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#23 Bericht door PA0MJM »

Oeps, dat is erin geslopen. :oops: :lol:
Oudere post mijnerzijds zijn correct in deze.

Sorry, Tjeerd!


73 :!:
Martin. PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5130
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA0MJM schreef:Oeps, dat is erin geslopen. :oops: :lol:
Oudere post mijnerzijds zijn correct in deze.

Sorry, Tjeerd!


73 :!:
Martin. PA0MJM
Het is niet persoonlijk bedoeld Martin. Ik kom dit zo vaak tegen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#25 Bericht door pe5jw »

Het lijkt me een goed idee te weten waar je over praat (schrijft)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyslexie

Dit heefty niks met "Verloedering en scheldpartijen zijn orde van de dag." te maken.


Eerlijk gezegt stoor ik me aan de uitspraken die hier gedaan worden.
"niks persoonlijk"etc dat is het dus WEL.

Ik loop hier mijn hele leven al tegen aan en vroeg of laat is het op elk forum raak.

Misschien is mijn onderschrift al een keer opgevallen ?????????
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5130
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

onderkant bericht

#26 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ja Joeri, al vaak gezien.

Heel duidelijk wat je bedoeld.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

DELETED

#27 Bericht door DELETED »

DELETED
Laatst gewijzigd door DELETED op 06 mei 2008, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#28 Bericht door PA0MJM »

Heren,

Het is in deze interessant te lezen wat elders gebeurt. Op QRZ.com staat op de Homepage het volgende bericht 'The ARRL backs away from Regulation by Bandwidth but says that it will be back' Zie: http://www.qrz.com/ib-bin/ikonboard.cgi ... 3&t=154834

Samengevat is het een voorstel van de ARRL aan de FCC (dat ze dus weer ingetrokken hebben) om geen bandplan meer te hanteren, maar een regulering op basis van bandbreedte. Citaat:

So what was so wrong with RM-11306? That really depends on where your interest in Amateur Radio lies? For the average ham in the street it really meant nothing more than doing away with the concept of subbands and instituting handshake agreements as to whom would operate where. No longer would there be the traditional band segments dedicated to a given mode or modes like CW and SSB. Instead, anyone could operate anywhere as long as his or her signal did not exceed a specific bandwidth for a particular spectral parcel. '

Nu heeft de ARRL na veel kritiek dit voorstel ingetrokken. Maar er wordt dus wèl gedacht aan een andere manier van bandindeling. Met een dergelijk voorstel als boven lijkt IT9RYH dus geen probleem meer! Ieder kan gaan 'zitten' waar hij wil

Het lijkt opgelost, want de andere kant is: veel meer met elkaar afstemmen of de frequentie vrij is en weten dat je met SSB 3kHz nodig hebt en met PSK31 maar 30Hz. En dat is gewoon weer Operating Practice en Hamspirit. Want uiteindelijk moeten we in één of andere vorm op de banden samenwerken.

Het punt is dat als we iets met elkaar afspreken, er altijd een paar zijn die dat niet willen/kunnen accepteren. Om bij huis te blijven: als de 80km grens veruimd wordt naar 90km, streft het gekanker over flitspalen niet uit. Het is het ver doorgeschoten individualisme wat de oorzaak is.

'Samen' is uit de mode.

73
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#29 Bericht door PE2AAB »

NL6881 schreef:
NB: Hallo webbeheer NOGMAALS..........waarvoor worden er berichten verweiderd.....als het niet goed is geef dan een PB maar ga niet zomaar wild berichten weggooien.........Dit komt irriterend over namelijk.
Rest mij nog te zeggen dat u de eerste persoon op dit forum bent dat het nodig vindt om te schelden en ruzie te zoeken.
Ik kan het weten. Ben gebruiker vanaf het eerste uur!
Klik HIER en zie regel 5
Tevens is het zo dat de beheerders hier NIETS verwijderen! Bij hoge uitzondering 'Op Slot' doen als het niets, maar dan ook NIETS met deze hobby te maken heeft.
Het lijkt me prettig voor alle andere forummers om een klein beetje aan mentaliteitsverandering te gaan doen.
Dit zeg ik als mede forummer, zendamateur en brabander.

Dank u.

Met vriendelijke groet, Rick de PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

#30 Bericht door PA0MJM »

Rick,

E.e.a. lijkt mij in alle rust al opgelost.
Zie http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=1030



73
Martin, PA0MJM
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Plaats reactie