Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Beko
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2018, 23:22

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#16 Bericht door Beko »

Na het lezen van deze thread krijg ik het gevoel dat hier op zijn oud-hollandsch het maaiveld even wordt strak getrokken door de oude mannen GJG en WK. Volgens mij past maar een reactie: gefeliciteerd, fijn dat er onder ons iemand is die het radioamateurisme mooi heeft gepromoot door positieve actie bij een ramp en daarom wordt geprezen.

Er is een woord voor dit fenomeen: azijnpissen. Misschien ontstaat dit door de nogal hoge leeftijd van deze heren, niet helemaal zeker maar het is een van de bekende symptomen van een vervelend en voortschrijdend probleem bij sommigen dat je vooral in het verleden leeft en daarover veel weet te vertellen. DARES en Veronica hebben nooit meer gepresteerd dan illegaal plaatjes draaien en wat communicasie zonder serieuze aanleiding. De aansluiting op het heden is lastig en wekt soms veel onrust op. Verwardheid, dat is het. Ik schaam mij voor zulke amateurs.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#17 Bericht door PD0JSB »

nou , nou , nou Beko,
Liever had ik als 2e bericht gelezen hoe je je zelf voorstelde, en om nu meteen zo uit te pakken , dat kan ik niet waarderen , blijkbaar weet je toch al meer van deze mensen .
Ik neem afstand van je bijdrage , ik zie het geheel graag anders.

Als men zich iets afvraagt , of niet begrijpt ,, wat is er dan mis met een vraag? mensen op een forum kunnen dan uitkomst brengen ,dat mag geen aanleiding zijn tot op de man spelen en beledigen
Bijlagen
Nee nee sticker Versie 3.1 hoger .jpg
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#18 Bericht door PA3DJS »

@Beko:
Een hele goeie start maak je hier, met een streepje erboven!

@HILSGBT
Ik vindt het nog opmerkelijker dat er, inmiddels op pagina 2 van dit draadje, geen verdere informatie is over wat zijn verdiensten zijn geweest in 2015 m.b.t. Nepal (behalve de info op de VERON site). IN het artikel van de VERON (met foto van knipsel) is er 0 link naar PA3JEM. Ik had er graag wat meer over gelezen, zonder de persoon te moeten benaderen.

Er wordt door velen best vreemd naar ons gekeken, en dat snap ik ook wel. Recentelijk nog meegemaakt dat ik met iemand heel aandachtig naar draadjes, PVC en aluminium zat te kijken... De persoon op afstand vond dat best vreemd (ik heb er gewoon naar gevraagd wat die persoon van ons vond). Een goed verhaal met een link ernaar kan mensen toch wat anders laten denken over die vreemde figuren.

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#19 Bericht door PD2JHP »

Beste amateurs,

Allereerst wil ik langs deze weg Johan Jongbloed (PA3JEM) van harte feliciteren: PROFICIAT! :D

Ik ben in het algemeen een nieuwsgierig mens, maar om nu te willen weten waarom er een prijs wordt uigereikt, dat gaat me te ver; het is toch fantastisch als iemand in het zonnetje wordt gezet!
Commissies die dit voorstellen en/of uitvoeren hebben mijn goedkeuring niet nodig; mensen die twijfelen aan de integriteit van de commissieleden zouden zelf zitting moeten nemen in zo'n forum...

Tip:
Dit jaar zijn ter gelegenheid van Koningsdag in totaal 2906 Koninklijke onderscheidingen verleend binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
15 van deze onderscheidingen zijn uitgereikt aan mensen die woonachtig zijn in het buitenland.

Wellicht voor sommigen onder ons een leuke bezigheid om dit in de koude wintermaanden eens te onderzoeken HI!


73 de PD2JHP
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#20 Bericht door PA4WK »

Beste allen,
dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, want ik voel al weer aankomen dat het een oeverloze discussie gaat worden waarin mensen elkaar met halve waarheden en foute citaten om de oren gaan slaan.
Het enige wat ik er over gezegd heb is dat ik het jammer vind dat hoewel ik geloof dat er een gedegen motivatie aan ten grondslag ligt, dat die motivatie om tot de toekenning van deze prijs te komen (tot nu toe) niet duidelijker in de openbaarheid gebracht is. Dat zou namelijk ook de toekenning van de prijs voor Johan meer waarde geven.
Verdere reacties over dit onderwerp, mij persoonlijk en de stichting DARES leg ik naast mij neer met het stempel "zielig en niet de moeite om er op te reageren"
Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#21 Bericht door Juul - PE0GJG »

Beko schreef:Na het lezen van deze thread krijg ik het gevoel dat hier op zijn oud-hollandsch het maaiveld even wordt strak getrokken door de oude mannen GJG en WK. Volgens mij past maar een reactie: gefeliciteerd, fijn dat er onder ons iemand is die het radioamateurisme mooi heeft gepromoot door positieve actie bij een ramp en daarom wordt geprezen.

Er is een woord voor dit fenomeen: azijnpissen. Misschien ontstaat dit door de nogal hoge leeftijd van deze heren, niet helemaal zeker maar het is een van de bekende symptomen van een vervelend en voortschrijdend probleem bij sommigen dat je vooral in het verleden leeft en daarover veel weet te vertellen. DARES en Veronica hebben nooit meer gepresteerd dan illegaal plaatjes draaien en wat communicasie zonder serieuze aanleiding. De aansluiting op het heden is lastig en wekt soms veel onrust op. Verwardheid, dat is het. Ik schaam mij voor zulke amateurs.

Dag mevrouw-meneer "Beko",ook U schaart zich bij de velen die het "piraat" zijn in het geval van Veronica niet zo begrepen heeft. Wellicht kan dit helpen.
Lees en luister maar (Wagenaar )

http://www.norderney192.nl/historie_1973_20.html

Veel sukses met uw anonieme activiteiten op dit mooie forum.
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 09 aug 2018, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#22 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA4WK schreef:Beste allen,
dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, want ik voel al weer aankomen dat het een oeverloze discussie gaat worden waarin mensen elkaar met halve waarheden en foute citaten om de oren gaan slaan.
Het enige wat ik er over gezegd heb is dat ik het jammer vind dat hoewel ik geloof dat er een gedegen motivatie aan ten grondslag ligt, dat die motivatie om tot de toekenning van deze prijs te komen (tot nu toe) niet duidelijker in de openbaarheid gebracht is. Dat zou namelijk ook de toekenning van de prijs voor Johan meer waarde geven.
Verdere reacties over dit onderwerp, mij persoonlijk en de stichting DARES leg ik naast mij neer met het stempel "zielig en niet de moeite om er op te reageren"
Wim PA4WK

Hier sluit ik mij vooralsnog bij aan.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#23 Bericht door PA0BAK »

Beko schreef:DARES en Veronica hebben nooit meer gepresteerd dan illegaal plaatjes draaien en wat communicasie zonder serieuze aanleiding.
DARES is geen piraten vereniging, stichting, of club.
Veronica is nooit illegaal geweest.
Misschien zelf eens de communicatie hierover tot je nemen?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#24 Bericht door Solostar »

Beko schreef:Na het lezen van deze thread krijg ik het gevoel dat hier op zijn oud-hollandsch het maaiveld even wordt strak getrokken door de oude mannen GJG en WK. Volgens mij past maar een reactie: gefeliciteerd, fijn dat er onder ons iemand is die het radioamateurisme mooi heeft gepromoot door positieve actie bij een ramp en daarom wordt geprezen.

Er is een woord voor dit fenomeen: azijnpissen. Misschien ontstaat dit door de nogal hoge leeftijd van deze heren, niet helemaal zeker maar het is een van de bekende symptomen van een vervelend en voortschrijdend probleem bij sommigen dat je vooral in het verleden leeft en daarover veel weet te vertellen. DARES en Veronica hebben nooit meer gepresteerd dan illegaal plaatjes draaien en wat communicasie zonder serieuze aanleiding. De aansluiting op het heden is lastig en wekt soms veel onrust op. Verwardheid, dat is het. Ik schaam mij voor zulke amateurs.


trolletje ten top......................

ga heen en zondig niet weer
wat een onzin.
volledig het padje kwijt.
of de boot naar een vergunning gemist.
jaloezie of onvermogen?

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#25 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD0JIG schreef:
Beko schreef:Na het lezen van deze thread krijg ik het gevoel dat hier op zijn oud-hollandsch het maaiveld even wordt strak getrokken door de oude mannen GJG en WK. Volgens mij past maar een reactie: gefeliciteerd, fijn dat er onder ons iemand is die het radioamateurisme mooi heeft gepromoot door positieve actie bij een ramp en daarom wordt geprezen.

Er is een woord voor dit fenomeen: azijnpissen. Misschien ontstaat dit door de nogal hoge leeftijd van deze heren, niet helemaal zeker maar het is een van de bekende symptomen van een vervelend en voortschrijdend probleem bij sommigen dat je vooral in het verleden leeft en daarover veel weet te vertellen. DARES en Veronica hebben nooit meer gepresteerd dan illegaal plaatjes draaien en wat communicasie zonder serieuze aanleiding. De aansluiting op het heden is lastig en wekt soms veel onrust op. Verwardheid, dat is het. Ik schaam mij voor zulke amateurs.


trolletje ten top......................

ga heen en zondig niet weer
wat een onzin.
volledig het padje kwijt.
of de boot naar een vergunning gemist.
jaloezie of onvermogen?

:mrgreen:
Ik weet wie "Beko" is en dan snap ik e.e.a. wel. En dat is jammer, want natuurlijk mij hij z'n gedachten wel uiten. Niks mis mee, maar doe het als "functionaris" dan niet anoniem. "Stel je kwetsbaar op in het leven ", zei m'n moeder altijd.
Internet onthult altijd zijn-haar geheimen.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#26 Bericht door PA4WK »

Van de VERON website:
Interview met Johan Jongbloed (PA3JEM) bij Omroep Flevoland over Gouden Antenne.
Lees hier meer: https://www.veron.nl/
Groet Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#27 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik ga de collega's van Omroep Flevoland maar eens wat "aardige" vragen en achtergrond info sturen...........
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#28 Bericht door ON9KVE »

Juul - PE0GJG schreef:Ik ga de collega's van Omroep Flevoland maar eens wat "aardige" vragen en achtergrond info sturen...........
Ik vraag me nu werkelijk af waarom je dit post.

Wil je ons laten weten nog wat (vage) contacten te hebben met de media in de B-categorie?
Wil je laten weten dat je er nog steeds mee zit en je je "research" gaat voortzetten?
Normaal waait zoiets na 3 dagen over, maar het blijft je dwarszitten, zo lijkt het.

Misschien zit BEKO er niet zoveel naast als je zou willen toegeven ?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#29 Bericht door ON9KVE »

PA4WK schreef: Beste allen,
dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, want

<knip>
8 dagen later:

Van de VERON website:
Interview met Johan Jongbloed (PA3JEM) bij Omroep Flevoland over Gouden Antenne.
Lees hier meer: https://www.veron.nl/
Groet Wim
Is dit dan nu echt je laatste reactie op dit onderwerp?
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Gouden Antenne tijdens DNAT voor Johan Jongbloed (PA3JEM

#30 Bericht door Juul - PE0GJG »

pa3kve schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Ik ga de collega's van Omroep Flevoland maar eens wat "aardige" vragen en achtergrond info sturen...........
Ik vraag me nu werkelijk af waarom je dit post.

Wil je ons laten weten nog wat (vage) contacten te hebben met de media in de B-categorie?
Wil je laten weten dat je er nog steeds mee zit en je je "research" gaat voortzetten?
Normaal waait zoiets na 3 dagen over, maar het blijft je dwarszitten, zo lijkt het.

Misschien zit BEKO er niet zoveel naast als je zou willen toegeven ?

Beste Kees,
Dus jij gelooft alles , als iemand z'n cv wat probeert op te leuken na vele jaren?
Vindt je het niet vreemd dat er niemand is daar in de buurt die ooit maar iets heeft "gemerkt" van de bemoeienissen van PA3JEM? ("research" beste Kees ).


En media in de b-catagorie, moet je niet tegen mij "zeggen", maar Johan gaat daar dus wel heen.
Als ie het over het zendamateurisme in het algemeen heeft is het prima. Hij is tenslotte de "pr baas".

En over Beko, raar dat iemand van de VERON zich zo anoniem uitlaat. (flink hoor, maar ook jammer ).

Jij bent toch ook gewoon Kees - PA0KVE ?
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 19 aug 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gesloten