MH17

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

MH17

#1 Bericht door FrankSD »

Met afschuw moet ik vaststellen dat de mensheid nog altijd niet geleerd heeft uit hun fouten. Oorlogen voeren voor een beetje meer land, macht... Schande! Veel sterkte voor de nabestaanden van deze zinloze daad!

ON5SDF
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: MH17

#2 Bericht door PF9ZX »

Tsja, ipv er samen iets moois van te maken maken ze alles kapot. Kijk ook maar eens naar Israel en de Palestijnen.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: MH17

#3 Bericht door PE1PQX »

Waar geruzied wordt zijn er altijd 2 (of meer) partijen fout, hoe dan ook.

Ik verafschuw ook wat er nu met de slachtoffers gebeurt, die hebben een respectvolle benadering nodig zodat de nabestaanden nog waardig afscheid kunnen nemen.
De 'machthebbers' ter plaatse moesten zich enorm schamen met de ongepaste handelingen al daar, hier heb ik geen goed woord voor over.

Verder sluit ik me aan bij de rest: veel sterkt voor de komende tijd voor alle nabestaanden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1761
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: MH17

#4 Bericht door pe1rea »

Wat ik van de veroorzakers van eea wil melden komt op zeker niet door de censuur, dus houd ik het bij sterkte voor de nabestaanden.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: MH17

#5 Bericht door Aeolus »

Zojuist heb ik een aantal berichten uit deze discussie verwijderd. Berichten die enorm offtopic waren en mede gezien de aard van het topic daarmee ook bijzonder respectloos. Dat dat in overige 'theekransje'-topics gebeurt is nog tot daar aan toe, maar zelfs in dit soort topics? seriously? Dat soort mensen zijn hier niet welkom. Bij herhaling zal ik ook de nodige maatregelen laten treffen om dat te laten blijken.

Mocht je de behoefte hebben om op bovenstaand stukje tekst te reageren: doe dat in een privebericht naar me, en niet in dit topic. Vanaf nu blijven we hier strikt on-topic, en wil ik bij dezen ook mijn steun betuigen aan een ieder die naasten of geliefden verloren heeft bij dit vreselijke ongeluk.

Zeker hoe e.e.a. verlopen is rond de crash site is gewoon respectloos naar de mensen en nabestaanden toe. Ik heb daar simpelweg geen woorden voor.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: MH17

#6 Bericht door PE1PQX »

Even voor 16.00 uur heb ik de taxi even aan de kant gezet... Klant deed niet moeilijk en vond het ook gepast.
Was tegen 17.30 à 18.00 uur thuis en heb de landing en aanverwante plechtigheden niet gezien, wel even in de herhaling.
Eerste wat mij te binnen schoot was: en zo ga je met de slachtoffers om, en niet anders (eerbiedwaardig en respectvol dus)! Indrukwekkend.
De rit van Eindhoven naar Hilversum was eindeloos lang... De stoet had een begin, maar leek geen einde te hebben.
Iedere toeschouwer bracht een (voor hem of haar) gepaste groet, geen gekke dingen. Klasse gewoon!

Zo verdeeld Nederland soms is, zo verenigd waren WE nu.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: MH17

#7 Bericht door PA1LH »

Medewerkers van CNN waren zeer onder de indruk over de manier waarop Nederland deze eerste slachtoffers terug haalde.
Denk dat Nederland gisteren heeft laten zien waar het woord waardigheid voor staat.
Na afloop kregen de dragers een applaus van de aanwezige nabestaanden.
Was een ingetogen en zeer nette seremonie.
Leon - PA1LH.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: MH17

#8 Bericht door PA0RAB »

OM
ondanks alle emotie enz, Er zijn meerdere kanten.aan deze zaak.
in de berichtgeving wordt bewust gefilterd.
Je krijgt een beeld van de rampplaats door even na het bericht van de crash
.Hetzelfde beeld en personen een uurtje later nog.
eens ,maar suggestief geknipt, totaal ander emotioneel beeld met hetzelfde gegeven.
zondagmiddag iemand opgepikt uit het Russische en het over en een en ander gesproken
.Vooral de suggestieve berichtgeving en het gedraai van de feiten.
Krijgen wel eerlijke objectieve feiten waarom is er geknipt in het beeld van de separatist met de kinderknuffel
Waar is het vervolg van het laten zien van de knuffel en het verdere handelen van die groep.
Timmermans is terecht heel boos ,maar waarom krijgen we het respectvolle gedrag van die separatische groep niet te zien. Wie beinvloedt wie.
Fotografen kunstenaars en persmensen onder ons weten precies wat ik bedoel
Het zal je oom tante moeder kind maar zijn die opgeofferd is
Ruud PA0RAB
Laat je niet opjutten svp

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1829
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: MH17

#9 Bericht door PA2RU »

De pers is inderdaad niet heilig...
Zoals die foto van die man met dat aapje....er gaat ook een filmpje rond waarin die zelfde man dat aapje weer loslaat , zijn pet afneemt en een kruis slaat uit respect voor de slachtoffers...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: MH17

#10 Bericht door PD2R »

En dat alles met een peuk in zijn hand. Inderdaad respectvol.
Blijf met je klauwen van de persoonlijke bezittingen af, punt.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: MH17

#11 Bericht door PA3BAS »

Er wordt ook op een respectvollere manier gefilterd. Ik heb een item over de COT gemonteerd voor Nieuwsuur, en daar hebben we de ergste beelden weggelaten. Ook beelden van persoonlijke beelden hebben we weggelaten omdat nog niet alle nabestaanden waren bereikt...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: MH17

#12 Bericht door PA2OLD »

Dan krijg jij vast wel beelden te zien, die wij niet zien krijgen en jij liever ook niet wil zien...
Hoe ga je daarmee om, want het lijkt me lastig.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: MH17

#13 Bericht door PA3BAS »

Klinkt een beetje onpersoonlijk, maar je went er aan. Je bent aan het werk, en dan moet je je gevoel af en toe een beetje uitzetten. Ik zie het alleen maar op tv. Er zijn andere mensen die veel meer ellende voor hun ogen krijgen, dus voor mij valt het allemaal wel mee...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: MH17

#14 Bericht door PC1TK »

Ik krijg behoorlijk last van mijn geweten hoe meer ik lees hoor en zie over deze ramp of beter aanslag .
Dat het in en in triest is wat er gebuurt is dat moge duidelijk zijn . Het helle verhaal is gruwelijk .
Over de heel wereld leeft men mee en de beelden van de rouw stoet waren over de helle wereld te zien .
Ook ik volgde ze met de nodige respect en een brok in mijn keel .

En dan zet ik de Tv aan en zie dat er nog een vliegtuig neer gekomen is .Bijna 200 slachtoffers .
500 doden door de aanvallen aan Israël .. Waar kwamen die wapens weg ? Niet uit Rusland dat is wel zeker !
En het houd me eigenlijk ook niet bezig . Wel of geen koekje bij de koffie was het enig waar wij ons naar het Journaal gisteren druk om maakte .

Met name voor die 500 mensen uit Israël zullen vast geen repsektvolle rouwstoet door het land trekken .
Een complete familie uitgewist op een man na . Broers zussen oom tantes neven nichten enz enz alles was de man kwijt hoorde ik.
En wat zei ik er op .. na doe maar geen koekje ...

Een fotootje van een vader die zijn 1jarig kind gewikkeld in een lijkwade huilend boven zijn hooft en vraagt waarom !
Meer zag ik er niet van en volg het ook niet ... Alleen omdat ze in het land geboren zijn waar altijd al oorlog was krijgen die niet de zorg en respect die al die slachtoffers en na bestanden van de MH17 zeker verdienden .

En ik heb daar blijkbaar ook totaal geen moeite mee ... dat is toch wel heel erg krom ?

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: MH17

#15 Bericht door PE1PQX »

Een gevoel is heel persoonlijk, de één doet het helemaal niets, de ander ligt dagenlang te snikken van verdriet en heeft er hulp bij nodig.
Gelukkig val ik ik geen van die beide categorieën, wat René PA2RU aan haalde van de man en dat pluche aapje had ik in eerste instantie ook het gevoel van 'blijf van die spullen af, zijn NIET van jou maar van iemand die daar ergens dood ligt'. Zie je het vervolg van dat filmpje zie je i.d.d. dat er een kruis geslagen wordt en het aapje terug gelegd is.

Had er nog een blog over geschreven: http://www.pe1pqx.eu/index.php/home/mij ... -flight-17
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie