Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#61 Bericht door PE1PQX »

PA1A schreef:

Aeolus,

Hoe kan het dat jij wel e.e.a. kan opschonen?
ik heb het ook geprobeerd, maar krijg dan de melding dat het niet mogelijk is.
Bedankt dat je dat wilt doen, want ik ben het helemaal met je eens, een discussie moet het niet worden en persoonlijk worden al helemaal niet.
Simpel: beheerders rechten....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#62 Bericht door PA3BAS »

Of preciezer: moderator-rechten
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#63 Bericht door elsinga »

Correct, Aeolus is (net als ik) sinds een tijdje moderator, om de beheerders te ontlasten bij dit soort discussies. Hij was me net voor... ik begon ook al het idee te krijgen dat het richting de N/F discussie ging en had dan ook de stofzuiger even gepakt. :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

-Verwijderd account

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#64 Bericht door -Verwijderd account »

elsinga schreef:ik begon ook al het idee te krijgen dat het richting de N/F discussie ging en had dan ook de stofzuiger even gepakt.
Zodra een forumlid een balletje opgooit over het veranderen van mogelijkheden voor licentiehouders, gaat het steevast over dat Novice amateurs nog meer frequentieruimte willen. Zonder dat die Novices zelf ook maar enige moeite voor wensen te doen :oops:
En dan raak je onvermijdelijk alweer in zo'n discussie, waarvan er al vele geweest zijn.

Zou ik nu in deze tijd van internet en slimme telefoons nog studeren voor radiozendamateur? Ik weet het niet, eerlijk gezegd.
Maar is er een vorm van aanmoediging en wordt het goed positief en uitdagend gebracht, dan wellicht wel.

Met de feitenkennis van nu zal ik kiezen om een F-je te worden. Waarom?
Dan mag ik namelijk óók op 23cm, 4mtr, 6mtr en 10mtr uitkomen :D
Alles beneden de 29,000MHz heeft zowiezo al mijn interesse niet en boven de 1300,000MHz is het voornamelijk zelfbouw. Maar ik ben handige Harry niet en om de ganse dag naar een stilstaand testbeeld van de lokale ATV-repeater te kijken is ook niet bepaald uitnodigend te noemen.

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#65 Bericht door PA1A »

pa3bas schreef:Of preciezer: moderator-rechten
Nu, dat is wel onduidelijk hoor, ik zie geen rood vierkant staan met wazige tekst erin.
En er is mij verteld door elzinga dat een moderator begint met [moderator mode on] en [... off]

Voor mij, en wellicht veel meer amateurs, is het echt heel erg onduidelijk.

Misschien is het toch beter om het letterformaat van de moderator en/of beheerder GROOT, VET en ROOD te maken in combinatie met een uniforme heldere rood vierkant met grote witte letters.

Dan wordt het een stuk gemakkelijker om te zien dat het een moderator betreft.

-Verwijderd account

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#66 Bericht door -Verwijderd account »

Niks onduidelijk, gewoon lezen wat er onder de naam staat.
En onderin het scherm staat het ook nog eens. Zó moeilijk is dat toch niet?
picture1.jpg
picture2.jpg
picture3.jpg

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#67 Bericht door PA1A »

PA4DHG schreef:Niks onduidelijk, gewoon lezen wat er onder de naam staat.
En onderin het scherm staat het ook nog eens. Zó moeilijk is dat toch niet?
Nu wordt je wel erg persoonlijk hoor, zo'n toon is toch helemaal niet nodig....

Ik vind het wel heel erg moeilijk om te zien wie en wat nu een moderator en/of beheerder is.
Ik zie het gewoon niet en het is erg verwarrend, dus vandaar mijn aanbeveling om nog grotere, vette letters te gebruiken.

Daar kan toch niets mis mee zijn, want als moderator moet je goed zichtbaar zijn voor iedereen.
Het immers een heel belangrijke functie om ongewenste elementen te corrigeren.

Dus nogmaals een groot rood vierkant met grote witte letters en uitroeptekens, het liefst met een persoonlijke foto en stationsbeschrijving in de handtekening.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#68 Bericht door Aeolus »

Rustig maar :)

Volgens de forumregels is het niet toegestaan dat mensen in hun posts rode letters gebruiken (dat is een regel die ik niet verzonnen heb, dus mij daar gelieve ook niet op aan te vallen), maar op het moment dat ik een post plaats in mijn hoedanigheid als moderator (want ook ik ben zendamateur en ook ik plaats soms posts om gezellig mee te praten) is de tekst in de rode kleur. Zo zou je e.e.a. kunnen onderscheiden. Inderdaad, ik heb mijn avatar niet aangepast, leek me nog even niet nodig. Vragen mogen er altijd gesteld worden :)

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3130
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#69 Bericht door elsinga »

Ik laat, net als Aeolus, ook zien wanneer ik mijn moderator-status gebruik, maar op een andere manier. Is ook niet belangrijk hoe dat gebeurt tenslotte, het blijkt wel uit de actie zelf. En sommige berichten vallen een beetje tussen een normale gebruiker-post en een moderator post in, zoals deze. Die markeer ik dan ook niet altijd. ;)

Laten we nu weer terug on-topic gaan, of de 40m voor N een kleine uitbreiding kan gebruiken of niet. En laten we proberen het niet nog eens in een N/F discussie te laten verzanden. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#70 Bericht door PA1A »

elsinga schreef:..... maar op een andere manier. Is ook niet belangrijk hoe dat gebeurt tenslotte, het blijkt wel uit de actie zelf....
Vanwaar deze stellige aanname?
Ik begreep dat niet uit de actie van aoelus of elzinga.
Denk zelf dat homogeen redigeren wel een vereiste is om geen confusie te veroorzaken.
Niet iedereen heeft een ICT achtergrond of is architect en heeft het IQ om zo te redeneren als een moderator.

Heel verstandig om terug te gaan naar de het begin van het topic:
de uitbreiding van de mogelijkheden voor de N.

Ik heb alle vertrouwen in het AT, niet alleen voor wat dit onderwerp betreft, maar ook op 12-3-2019

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#71 Bericht door PE1PQX »

PA1A schreef:...

Ik heb alle vertrouwen in het AT, niet alleen voor wat dit onderwerp betreft, maar ook op 12-3-2019
<mogelijk off topic>
Wat valt er op die datum te gebeuren dan??
<on topic maar weer>

Is er ook ergens een lijst (webstek) te vinden met water er mogelijk in de toekomst zou kunnen gaan veranderen voor ons (N & F)?
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#72 Bericht door ON5ZZ »

Bizar te lezen dat dit zo speelt in PA land de N/F discussie, in ON- land hebben we die discussie niet of toch veel minder, ik bekijk een ON3 niet anders dan een ON4-5-,...Akkoord er moet een verschil zitten in de mogelijkheden tussen een N of een F maar laat ons vooral aan het voortbestaan van deze hobby denken!
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#73 Bericht door FrankSD »

Wel wij hebben ook niet zo een goed draaiend forum :lol: En als.. dan zouden er denkelijk ook wat minder leden zijn (vergelijk inwoners België, Nederland) en zelfs nog minder als je de nederlandstaligen in België telt...
N, F , Harec, ON2, ON3 en de rest, daar is zeker over nagedacht o.a. kennismaking voor de hobby! Ik ken mensen die zich suf hebben geblokt voor een ON2 en heel fier zijn met het papiertje. Zij komen van heel ver en die nu dadelijk los te laten met 1 kilowat zal hier iedereen toch ook wel onverstandig vinden. Als de OM met ik zal het maar "een kleine vergunning" noemen vinden dat ze zich vervelen en meer willen: er is lektuur genoeg voorhanden verdiep je erin en je zult zeker nooit meer vervelen. Heb ik ook moeten doen voor mijn HAREC en ik ben nog altijd lezende.. je vind wel altijd iets uitdagends/ interresants in deze hobby... going for CW now 8)

Back to lurking mode

ON5SDF
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

ON5ZZ
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2011, 19:55

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#74 Bericht door ON5ZZ »

Heb nog mijn CW examen gedaan als 17 jarige in 1997, ik wou perse dit papiertje halen om op deca banden uit te komen in CW uiteraard (leukste mode die er bestaat naast DMR).Voor de ON1 te halen (te vergelijken met PE in NL) heb ik meer moeite moeten doen maar mits wat geluk met examen en af en toe juist gokken is het me toch gelukt na 2 pogingen...
Hf:Icom 7300 ant endfed 8band
VHF/UHF :Icom 9700 ant v2000
Mobiel: tyt 9800
Portable: baofengs
CW freak
APRS ON5ZZ-9

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: Hoop op uitbreiding 40m voor N-amateurs

#75 Bericht door maarten_c »

Ik ben blij dat dit VR voorstel het heeft gehaald.
Was mijn stem niet voor niets geweest.

Nu maar hopen dat de delegatie die naar het Amateur Overleg gaat het AT weet te overtuigen van de noodzaak hiervan.


Maarten.

Gesloten