Wireless USB => 3,1 - 10,6 GHz band

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

Wireless USB => 3,1 - 10,6 GHz band

#1 Bericht door wbeekman »

Hoe langer hoe meer wordt er bekend over wireless USB en de frequenties die zal worden gebruikt.

Hier is een artikel over W-USB.

http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tab ... ItemID=670
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

Volgens Intel krijgen de gebruikers met de nieuwe technologie een nieuwe mogelijkheid voor draadloos dataverkeer, die in vergelijking met Bluetooth een grotere reikwijdte en een grotere bandbreedte biedt, en bovendien eenvoudiger te bedienen is dan bijvoorbeeld WLAN.
Bluetooth is zo lek als wat, paar seconden voor te kraken, en WLAN is ook al zo lek als een zeef... WEP kost me 30 seconden om te kraken, WPA kost me tussen de 1 en 30 minuten, WPA2 kost me een dag om te kraken.... En dan NOG MAKKELIJKER ?!?!?!?

zucht...

aan de andere kant, de frequenties zijn zodanig gekozen dat ook agent hun radardetectordetector in de vuilnisbak kunnen gooien als je wireless broadband in je auto hebt :-P :twisted:
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

#3 Bericht door GdeVries »

angelo schreef:Bluetooth is zo lek als wat, paar seconden voor te kraken, en WLAN is ook al zo lek als een zeef... WEP kost me 30 seconden om te kraken, WPA kost me tussen de 1 en 30 minuten, WPA2 kost me een dag om te kraken.... En dan NOG MAKKELIJKER ?!?!?!?
MMmm, gestelde bewering geeft toch een wat sterke overdreven lucht af 8)
Vind persoonlijk de gehele draadloze computer hardware connectie wel een intressante ontwikkeling zeker van uit beveiligings oogpunt, want een echt waterdicht beveiligings systeem voor de verstuurde data is er nog altijd niet en als deze er wel zou komen dan is de kans weer verrekte groot dat de overheid uit oogpunt van landsbelang toch wel verdomd graag een achterdeur wenst wat dan ook weer borg zal staan voor een zogenaamd veiligheids lek enz:.
Mijn grootste angst is dan ook dat het veiligstellen van draadloze data overdracht dweilen met de kraan open zal zijn.
Ben bang dat de enige die van dit alles echt wijzer zal worden is de commercie.

:wink:
Gerard

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#4 Bericht door angelo »

Als je op CCC was geweest of andere security gerelateerde evenementen bezoekt, dan had je geweten met 'bewijs' dat al die draadloze meuk geen ene ruk voorstelt vwb beveiliging.

Nu is de kans dat iemand je verbinding misbruikt of afluistert kleiner dan dat je van de keukentrap pleurt, maar neemt niet weg dat ALS het gebeurt, je ook zwaar de sjaak kunt zijn.

We verzekeren onze auto omdat we MISSCHIEN niet kunnen betalen de schade die we andere aan kunnen doen... De schade van een computer ongelukje kan inmiddels verderstrekkende gevolgen hebben dan met je fiat panda in aan Murciélago knallen met 120.
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie