Websdr werkt niet meer

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Websdr werkt niet meer

#1 Bericht door pb1a »

Van de een op de andere dag werkt websdr bij mij niet meer op 2 x fiutsi siemens laptops. Geinstalleerd
Windows 7 prof en Ultime. Java is geinstalleerd, maar de hele zaak hagt zoel bij explorer firefox en google chome
Staat allemaal wel geactiveerd. Het lijkt een beveiligingsupdate te zijn. Op mijn Mac en bij 2 x Windows 7 Home op baisispc's werkt het wel. Dus ik zit niet zonder HI. Wel de vraag weet iemand waar ik moet zoeken.
Ik hoor het graag.

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Websdr werkt niet meer

#2 Bericht door Aeolus »

onlangs is er van het javagebeuren een belangrijke update uitgekomen, en bij mij was toen ook de (verouderde) java plugin disabled in mijn firefox. Controleer even of dat bij jou misschien ook het geval is, en update sowieso even alles.

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Websdr werkt niet meer

#3 Bericht door pb1a »

Helaas heb ik alle ubdates geinstalleerd. De boosdoener is AVG FRee Virusscanner die houdt hem tegen Als ik die uitschakel werkt het wel Vermoedelijk loop ik tegen extra beveiligingen aan van Prof en Ultime. Van Windows 7 Als iemand weet dit te omzeilen door een instelling te weizigen hoor ik het graag. Nu moet ik me gehele virisscanner uitschakelen

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
ton.blokker
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 nov 2005, 16:17
Roepletters: Pa0klt
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Websdr werkt niet meer

#4 Bericht door ton.blokker »

Ik gebruik de zelfde configuratie met AVG free.
Als je WEB_SDR opgestart hebt, vraagt hij bovenin om toestemming.
Pas na dat je dat geeft, gaat het werken.
Ik had dit eerst ook niet door, deze vraag werd vroeger niet gesteld.
Ton PA0 KLT
Lid van de VERON
en de BENELUX QRP CLUB
http://www.pa0klt.nl/

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Websdr werkt niet meer

#5 Bericht door pb1a »

Na update van Virusscanner werkt alles weer. Bugje in de software zoals zovaak HI.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Plaats reactie