N1MM vraag

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

N1MM vraag

#1 Bericht door xxxx »

Heren

k ben hier bezig met een Multi User mode coniguratie N1MM voor onze contest club pi4eme..
Echter loop ik tegen 2 problemen aan.

1: Als ik in S&P mode werk en ik gebruik macro F1 daarin heb ik 1x de call pi4eme ingesproken dan doet hij dat 1x en gaat dan over in automatisch CQ geven?
2: Als ik vanaf een slave of de master een spot wil verzenden naar het cluster dan doet hij dat niet onder de call PI4EME maar met de Networked computer name bijvoorbeeld PC1 40 meter…

Wat doe ik hier fout......Al druk aan het lezen in de handleiding en google maar kan nergens een oplossing vinden

Groeten Jelle

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: N1MM vraag

#2 Bericht door xxxx »

Probleem 1 opgelost....F1 Schijnt altijd weer naar een cq freq te verwijzen oid....Dus F1 maar overgeslagen is S&P mode en begonnen met F2

Probleem 2 kan ik nog geen oplossing voor vinden.....krijg er inmiddels viekante ogen van :?

Groeten Jelle

mastje
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2009, 17:22

Re: N1MM vraag

#3 Bericht door mastje »

Alt+U= Toggle S&P/Run.

13. Multi-User Setup
When running in Multi-user mode (more computers connected in a network) only the Master station has to be connected to the DX-cluster. The master station will send all information from the cluster to all connected computers and also send info received from the connected computers running N1MM logger to the DX-cluster.

Op de server moet de MASTER N1MM draaien (Station 0), en alleen deze moet je connecten met het cluster.
In DEZE N1MM moet je dan wel de JUISTE gegeven zetten als "operator" dus PI4EME en juiste locator.

Op de andere computer moet je alleen het cluster schermpje openen, maar NIET connecten!!


Suc6

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: N1MM vraag

#4 Bericht door xxxx »

Zover waren we al en dat functioneert al prima.

Echter als je spots verstuurt vanaf de master of van de slave's dan verstuurt hij dat niet onder de Call PI4EME maar bijv (Laptop 20 meter )

Groeten Jelle

Plaats reactie