Tapatalk.

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Tapatalk.

#46 Bericht door Apae »

Tegenwoordig is MS software inderdaad redelijk stabiel. Dat heeft wel heel wat jaren gekost, waarin ze ondanks software die eigenlijk vreselijk slecht was, toch marktleider bleven. Windows Millennium, anyone? Ook het toenmalige "stabiele" Windows 2000 Server had ik gemiddeld wel eens per dag zodanig over de rooie, dat alleen een harde reboot nog hielp. Met verlies van gedaan werk tot gevolg.
Tegenwoordig zijn eigenlijk alleen de onbeheerbaarheid (waarom moet een besturingssysteem langzamer worden in de loop van de tijd?) en de vele ingrijpende interfaceveranderingen nog redenen voor mij om microsoft links te laten liggen.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Tapatalk.

#47 Bericht door Ton_O_E »

Voor mij is het alleen een financiële kwestie
als ik van vista wil overstappen naar windows 7 moet ik daar weer flink voor betalen terwijl ik niet eens weet of dat wel lekker draait op mijn computer.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Tapatalk.

#48 Bericht door PE1PQX »

Ik heb een paar weken terug een nieuwe laptop gekocht met Windows 7 (x64) er op. Ben aangenaam verrast hoe dit werkt.
Vista heb ik nooit overwogen, zag regelmatig de ellende die het veroorzaakte (vergelijkbaar met Win ME).

XP heb ik ook zelden echt problematische zaken zien veroorzaken...
Is ook deels afhankelijk hoe de gebruiker er mee omgaat.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PD9CN
Berichten: 461
Lid geworden op: 18 dec 2005, 13:04
Roepletters: PD9CN
Contacteer:

Re: Tapatalk.

#49 Bericht door PD9CN »

Tjalling PE1RQM schreef:Pascal liet het al wat doorschemeren. We willen geen externe commerciële partij koppelen aan iedere bevraging van onze forumpagina's.
We zagen de voordelen er ook wel van in, maar we willen hier nu wat terughoudend in zijn.

In het kader van het experiment kan ik het wel eens op Hamforum.nl proberen. En dan kunnen we het wellicht in de toekomst weer eens in overweging nemen als dat echt probleemloos draait.
Beste Forum Beheerders,

Ik was benieuwd hoe nu het 1 en ander er voor staat.
Of er al een experiment is geweest met Hamforum.nl

Misschien bent u nu wel van plan om Taptalk te installeren!?

Ik gebruik Taptalk geruime tijd en beleef er enorm veel plezier en gemak aan :mrgreen:
Cor-PD9CN
http://www.pd9cn.nl

Het ligt op het puntje van mijn tong. Misschien ff slikken dan schiet het me wel te binnen...

73's

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Tapatalk.

#50 Bericht door Dennisd »

Je pakt tegenwoordig toch ook niet de paard en wagen ,als je een auto voor de deur hebt staan? :mrgreen:
maar zie het bericht dat ze no third party software willen installeren ,en kan me er geheel in vinden...

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Tapatalk.

#51 Bericht door pa3kc »

Wat een flauwekul over met je tijd mee gaan. :?

"We willen een chat!"

Hou toch op, niemand die het vervolgens gaat gebruiken. Twee à drie users die tapatalk usen om vervolgens daar voor extra werk neer te leggen bij de admins. Zo kan je bezig blijven voor iedere gebruiker om plugins te installeren.

Je kan mij niet vertellen dat die mobiele browsers op zowel android en ios zo slecht zijn dat je niet fatsoenlijk de forums daar mee kan lezen.


//edit: iets betere woorden gebruikt :wink:
Laatst gewijzigd door pa3kc op 22 jun 2013, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Tapatalk.

#52 Bericht door PE1PQX »

@PA3KC: Ik kan me niet voorstellen dat jouw verhaal niet op een nette en vriendelijkere manier verteld kan worden....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Tapatalk.

#53 Bericht door pa3kc »

PE1PQX schreef:@PA3KC: Ik kan me niet voorstellen dat jouw verhaal niet op een nette en vriendelijkere manier verteld kan worden....
Inderdaad. Ik heb het aangepast. :)

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Tapatalk.

#54 Bericht door pa5cal »

Wat ik begrijp van tapatalk is dat het ofwel een reclame infested iets is, danwel dat wij als forumbeheerders moeten dokken "om het te personaliseren". Dat laatste wordt het ook niet lijkt me.

Of het op hamforum al getest is weet ik niet. Moeten we even wachten tot tjalling over dit topic komt ;)

Persoonlijk ben ik, hoewel soms conservatief, niet tegen vernieuwing, maar wel tegen de trend om alles zo traceerbaar mogelijk te maken/nog meer commercie door de strot te rammen.

-P

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tapatalk.

#55 Bericht door PA3DAT »

Tapatalk is gratis voor het forum. Eenmalig installeren en je bent voor jaren klaar. Er is ook geen
enkele vorm van reclame of commercie.

De gebruiker betaalt een klein bedrag voor deze app. Daar is de gebruiker uiteraard vrij in, wie dat
niet wil koopt die app niet. En ik, en velen met mij, hebben die app toch al gekocht. Alleen kunnen
we er nu niets mee op dit forum... :(

Ik heb 'm overigens gekocht om te gebruiken bij mijn eigen forum. Daar zijn er velen (tientallen, wellicht
honderden?) die de app naar volle tevredenheid gebruiken. Zelfs mijn moderators. En het kost je ook
minder dataverkeer, als je het forum bekijkt vanuit het buitenland (roaming)!

Nieuw!
Tapatalk is er nu ook in een gratis versie, in ieder geval voor Android! De "normale" versie van de app
kost € 2,29. En wat het forum betreft, Pascal lees dit eens:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 8&p=137199

http://www.tapatalk.com
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Tapatalk.

#56 Bericht door Dennisd »

Ik heb zelf nog de betaalde versie,maar gebruik het inmiddels niet meer .en inmiddels is Tapatalk ook van ons forum verwijderd.
Daar over een hooguit drie jaar is het hiermee gedaan ,ze hebben nu de gratis versies uitgegeven daar het gebruik flink terugliep en men niet meer ging betalen voor de betaalde versies,dit komt mede door toename gebruik smartphones ,en tablets,met snelle browsers, en meeste forum software hebben inmiddels een light theme speciaal ontwikkeld voor smartphones ,en voor forumeigenaars is dat tapatalk en Adsense inkomen door o.a. reclame niet werkt ,die inkomsten ben je dus kwijt .
deze redenen te samen zorgen ervoor dat er minder gebruikers zijn. de hoogtij dagen van Tapatalk zijn geweest ,het is een geweldig stukje software zonder meer ,en kan me zeker vinden dat sommige het echt gebruiken. maar de aantallen die ze hadden zullen nooit meer terugkomen.

Plaats reactie