Wie heeft er al een Raspberry PI?

Hardware en software.
Bericht
Auteur
PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#91 Bericht door PA3BAS »

Hdmi is niet strikt noodzakelijk. Zit ook een gewoon videosignaal op, al kan je dat alleen aanzetten via de hdmi-aansluiting. Kan je aansluiten op bijvoorbeeld een scart-aansluiting op een oude tv
.... But will it blend?

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#92 Bericht door pe5jw »

HDMI is wel zo handig want als je over stapt op een ander system bv android stick of een beaglebone ofzo dan hebben die wel alleen hdmi.

http://www.techshout.com/alternatives/2 ... ernatives/
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#93 Bericht door PA3BAS »

pe5jw schreef:HDMI is wel zo handig want als je over stapt op een ander system bv android stick of een beaglebone ofzo dan hebben die wel alleen hdmi.

http://www.techshout.com/alternatives/2 ... ernatives/
Dat ontken ik zeker niet, maar ik heb hier een prima draaiende RPI op een composiet video aansluiting, en de vraagteller vroeg naar een RPI, niet iets anders...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#94 Bericht door Ton_O_E »

Voor twee tientjes een HD-camera gekocht en aangeloten, via Motion wordt beweging gedetecteerd, en een foto of film gemaakt
Afbeelding

http://www.tonteupen.nl/cam2
(ik heb er ook één tegen inbrekers, maar die foto's komen alleen online na een inbraak)
Deze vogel is er al aan gewend, maar de meesten moeten nog wel even leren, waar ze het beste kunnen gaan zitten om er mooi op te komen.
Ja, en de achtergrond kan ook mooier, je kijkt tegen de pot van mijn buiten-kerstboom
Voorheen PA3TON

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#95 Bericht door pe5jw »

Ja leuk :D
Ben ik ook mee bezig maar dan met de noir je hebt daar echter echt infrarood verlichting bij nodig.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#96 Bericht door Ton_O_E »

Ja, die heb ik als anti-inbraak, met een IR-schijnwerper
in het donker doet hij dit:
Afbeelding
en overdag net zo als de andere, alleen iets minder mooie kleuren.
Als er iemand langs loopt, maakt hij een filmpje.
De complete raspberry met camera in een lasdoos gebouwd, met een stukje plexiglas er voor gelijmd
Power over lan! Dat was nog wel een ding, als je een meter of 40 utp-kabel gebruikt wordt de spanning te laag.
opgelost door een 7805 te monteren, en een spanning van 12V op de utp.
Voorheen PA3TON

pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#97 Bericht door pa3bya »

Raspberry Pi met NoIr camera, en dan de beelden versturen met SSTV, zonder zender.
De Pi kan zelf een 2 meter FM signaal genereren.

Details:
http://www.instructables.com/id/Raspber ... on-Camera/

Gerrit.

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#98 Bericht door Ton_O_E »

Het kan, maar of het je hebt wel erg veel harmonischen aangezien het met een soort van blokgolf gaat dacht ik.
Ik heb het nog niet zelf geprobeerd.
Zijn die makers al verder met dat project? Toen ik het zag, kon je alleen wav-files uitzenden.
Leuk. Als ik zelf zoiets zo maken, zou ik het denk ik met motion doen, die kan meteen verkleine plaatjes geven
en heeft ook al beweginsdetectie
en de mogelijkheid om een script te starten, als er een foto is genomen.
eigenlijk zou je ook nog moeten luisteren, of de frequentie vrij is :cry:
Voorheen PA3TON

pa3bya
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 dec 2005, 09:48
Locatie: Achterberg (Rhenen)
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#99 Bericht door pa3bya »

Ton,

harmonischen, klopt, staat ook in het verhaal, je moet een low-pass filteren gebruiken, ik zit te denken aan een klein versterkertje, half watt of zo met goede filtering. Volgens mij moet je met de antenne ook uitkijken, als je een kwart golf draadje aan de io pin hangt heb je lage impedantie, en dat kan de RPi niet trekken volgens mij.
Om die reden heb ik voor de test maar een kort draadje gebruikt.

Grootste probleem momenteel is die rare zijbanden zoals je kunt zien in het spectrum plaatje, dat moet eerst opgelost worden, en dat is een software kwestie.
De originele makers hebben gefocust op breedband FM, stereo en zelfs RDS. Maar volgens mij zit er momenteel geen ontwikkeling in. Ik heb bewust alle door mij aangepaste code op github gezet, zodat anderen hier mee verder kunnen.

Alleen wav viles uitzenden, inderdaad, maar je kunt met elke sound applicatie wav files creëren, dus ook met b.v. audio in. Je kunt output pipen naar PiFm, dus volgens mij kun je alles wat je wilt. Ik heb alleen op dit moment nog het probleem dat ondanks dat de code suggereert dat je ook andere samplerates kunt gebruiken, alleen de samplerate van 22050 goed gaat.

Motion is inderdaad een mooi programma, maar in de toekomst wil ik met PIL meer fancy image processing gaan doen dan alleen motion detection.

Ja je laatste punt is relevant, er zit geen ontvanger in de RPi, dan moet je er een sdr stick aanhangen.

(overigens als je dit een leuk project vind mag ik dan vragen om voor dit project te stemmen in de instructable raspberry pi contest) :wink:
(http://www.instructables.com/id/Raspber ... on-Camera/)

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Wie heeft er al een Raspberry PI?

#100 Bericht door Ton_O_E »

Ik heb weer een leuke toepassing gevonden, voor mijn domotica-systeem:
http://computers.tutsplus.com/articles/ ... -mac-60825

Deze week eens mee stoeien,
Pi, lights on!
Pi, make coffee
Voorheen PA3TON

Plaats reactie