upgrade naar windows 11

Hardware en software.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD1PK
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 nov 2006, 07:48
Roepletters: PD1PK
Locatie: Venray

Re: upgrade naar windows 11

#16 Bericht door PD1PK »

PH7R schreef: 11 jan 2024, 12:20
PD1PK schreef: 11 jan 2024, 12:15
PH7R schreef: 11 jan 2024, 11:38 Beide zelfde taal?
Die er nu opstaat (windows 10 pro) is NL en de windows 11 heb ik in het NL gedownload.
Probeer eens US versie als W11 download.
Bij de gedownloade US versie kan het dus wel :) We gaan weer verder met installeren :)
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-01-11 125256.jpg
Schermafbeelding 2024-01-11 125256.jpg (18.81 KiB) 1049 keer bekeken
'73 and have a nice day. If you want to see my Harley Davidson and my flying hobby look at https://www.qrz.com/db/pd1pk Paul ( PD1PK)

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: upgrade naar windows 11

#17 Bericht door PH7R »

PD1PK schreef: 11 jan 2024, 12:54Bij de gedownloade US versie kan het dus wel :) We gaan weer verder met installeren :)
Top en succes verder.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1038
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: upgrade naar windows 11

#18 Bericht door PD5DJ »

Ik weet dat het ook mogelijk is om tijdens de installatie de shell te openen en in de shell dingen aan aan en uit te zetten.. je zou daar ook op kunnen zoeken.
Zo kan je ook dingen omzeilen, zoals bijvoorbeeld het inloggen bij een microsoftaccount uitzetten om een gewoon lokaal account aan te kunnen maken.
Zo zullen vast ook deze dingen gemanipuleerd kunnen worden.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: upgrade naar windows 11

#19 Bericht door pe1rea »

PD5DJ schreef: 11 jan 2024, 12:51 Ik ben toch vrij om te reageren en/of mee te discussiëren of niet? en ik ben serieus geïnteresseerd waar jouw vraag op gebaseerd is, want ik kan even de link niet leggen. Daarom nogmaals wat is dat voor een vraag?
Tuurlijk ben je vrij om te reageren, zullen we dan even een apart draadje maken daarvoor?
In theekransjes....
Verstoren we dit niet verder...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: upgrade naar windows 11

#20 Bericht door PD2EW »

.

Gisteren toevallig een upgrade gedaan op de laptop die ik op de DvdRA gebruikt heb om SDR-Sharp op mijn grote demoscherm te tonen.
De Windowsversie wilde ik opwaarderen van 22H2 naar 23H2 en daar gebruikte ik de Rufus installatieversie van 23H2 voor.
Opzich zou het voor mij geen probleem geven als het niet zou werken of alles in de puree zou draaien, maar het ging allemaal goed.
Dus niet booten van die Rufus USB stick, maar terwijl 22H2 nog aan stond de setup die op de USB stick stond gestart.
Ik kreeg ook een incompatibiliteitsmelding en als laatste de melding of ik de data wilde bewaren en heb 'ja' gekozen... 'en daor geet't hen...'

Maarrrrr... ik kreeg na enkele uren bij een knipperende HDD led en een bevroren scherm een volledig nieuwe omgeving met veel Windows crap erbij, die ik er juist in 22H2 af had gegooid. Ook kreeg ik een wel heel aparte kleurstelling (iets dat ik eerder bij 'gamers' zou verwachten), dus eerst maar weer eens de stofkam erdoor.
Op dit moment even tijd genoeg, ik zit alweer even thuis met de griep (voor de 2e keer) en zoek wat afleiding tussen het slapen door...

De meeste Windows basisinstellingen zijn in de nieuwe 23H2 versie wel bewaard gebleven (energiebeheer staat uit, layout ook nog hetzelfde, software en bestanden -alles is er nog-, lokaal account, etc.). Echter kreeg ik met geen mogelijkheid de 19xx versies van SDR-Sharp opgestart.
Voorheen op de 22H2 versie lukte dat prima, maar er kwamen bij deze 23H2 ook geen meldingen terug dat er iets niet goed ging, hoe vaak ik aanklikte... er gebeurde gewoon niets. Daar achteraan heb ik versie 1732 gestart: die werkte prima-deluxe!
Er stonden evenzoveel open taken open van 19xx als dat ik opgestart had, het typische probleem waar ik Youssef (aka Prog, de maker van SDR-Sharp) al eens eerder over had ingelicht.

Al die tussendoorreacties en speldenprikjes van andere OS gebruikers om hun afkeer voor het Windows OS te tonen, die voegen hier (met of zonder smiley) niet erg veel toe. Daarmee ontwikkelt men eerder aversie dan acceptatie en dat is zeker geen handige promotie.
Ieder zijn eigen smaak, dat geldt toch ook voor ieders favoriete frequenties, antenne, software, rig, smaak, auto, man/vrouw/partner..?

Straks zet ik deze Windows laptop toch maar opnieuw met de Rufus 23H2 Windows versie op, maar dit keer vanaf nul.
Eens zien wat er dan gaat gebeuren.. nu eerst Rail Away afkijken en dan maar weer het bed opzoeken, de koorts komt weer op... :-(

.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: upgrade naar windows 11

#21 Bericht door pe1rea »

Beterschap en succes met de zut....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PD1PK
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 nov 2006, 07:48
Roepletters: PD1PK
Locatie: Venray

Re: upgrade naar windows 11

#22 Bericht door PD1PK »

Beste PH7R

Alles staat erop en alles werkt zoals het hoort.
Ik bedank je bij deze voor je hulp. Ik ben zeer tevreden met de huide versie van win 11 (zoals altijd).

Nogmaals bedankt voor je hulp PH7R.

Dit tropic kan van mij part gesloten worden voor er weer onzinnige discussies komen.

Gr Paul
'73 and have a nice day. If you want to see my Harley Davidson and my flying hobby look at https://www.qrz.com/db/pd1pk Paul ( PD1PK)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: upgrade naar windows 11

#23 Bericht door PA1AIS »

pe1rea schreef: 11 jan 2024, 12:11
PA1AIS schreef: 11 jan 2024, 11:00 Wat is het voordeel van W11 t.o.v. W10??
Wat is het voordeel van Windows per definitie?
Dat er erg veel bruikbare software voor geschreven is.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PH7R
Berichten: 1147
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: upgrade naar windows 11

#24 Bericht door PH7R »

PD1PK schreef: 11 jan 2024, 15:09 Beste PH7R

Alles staat erop en alles werkt zoals het hoort.
Ik bedank je bij deze voor je hulp. Ik ben zeer tevreden met de huide versie van win 11 (zoals altijd).

Nogmaals bedankt voor je hulp PH7R.

Dit tropic kan van mij part gesloten worden voor er weer onzinnige discussies komen.

Gr Paul
:D thks graag gedaan.
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly

Gebruikersavatar
Gelderland
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2023, 11:15

Re: upgrade naar windows 11

#25 Bericht door Gelderland »

PD2EW schreef: 11 jan 2024, 13:35 Gisteren gekozen... 'en daor geet't hen...'
Harm oet Riessen / Harm Achteresch !

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: upgrade naar windows 11

#26 Bericht door PD2EW »

.

@Gelderland
Ken uw regionale klassiekers, goed herkend: Harm oet Riessen!
"Hebt ielle oelle al 'e ölliet, of ölliet ielle oelle neet..?"

<maar nu on topic maar weer>
Ben nog bezig met de SSD en Windows 11 er weer op te zetten (23H2), een schone installatie dus en zonder MS- en Windowsaanmelding.
De truuk die ik hanteerde om ook de laptops die ik op de DvdRA gebruikte te installeren, was een low-cost SSD erin te zetten.
64GB is wel wat krapjes, maar voor 5 Dollar per stuk wel héél erg verleidelijk, dus bij de demo laptops heb ik daar maar voor gekozen.
Voor een paar Dollar een hoop schik en W11 draait er ook in de nieuwe 23H2 versie vast wel op!

Tijdens het updaten heb ik tussendoor ook SDR-Sharp er maar weer even opgezet en ik zie dat er vandaag al weer een nieuwe 1920 uitgave is verschenen (datum: 12-01-2024). Straks die ook maar weer eens proberen..

.

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 321
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: upgrade naar windows 11

#27 Bericht door Ron01 »

Het is geen rocket science hoor, ga in youtube even naar Schoonepc, deze man legt je haarfijn uit hoe je W11 zónder TPM (Trusted Platform Module) op élke pc kunt installeren.
Van tevoren kun je met Macrium Reflect een 1:1 backup maken en dan terugzetten.
Hier heb ik dat al voor veel mensen gedaan, schrik niet terug voor doemscenario's of reacties van mensen die "het allemaal beter weten".
Dit werkt gewoon.
Heel veel succes, 73 Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: upgrade naar windows 11

#28 Bericht door PD2EW »

.

@Ron01
Dank voor de tip mbt. MacriumReflect... dat kende ik nog niet.

.

andre
Berichten: 2484
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: upgrade naar windows 11

#29 Bericht door andre »

Nog een bijdrage voor de mensen die graag gaan upgraden van 10 naar 11....

Ik heb recent een win11 machine aangeschaft, redelijk kaal in de hardware omdat ik mijn bestaande kaarten zoals video en audio kaarten wel even zou gaan overzetten naar de nieuwe pc. Helaas gaat dat voor héééél veel hardware niet op. Geen win11 drivers beschikbaar en fabrikanten verwachten ook niet dat die er nog gaan komen.

Inmiddels heb ik hier bakken vol met niet meer werkende grafische kaarten en audio kaarten. Van win7 naar win10 ging nog wel meestal, maar zit je aan de 11.....Helaas kan ik alleen nog terug naar 10 door de hele bende opnieuw te installeren.
En ik vrees dat dat ook gaat gebeuren.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PE1KEL
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: upgrade naar windows 11

#30 Bericht door PE1KEL »

Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft.
Maar ik begrijp niet waarom je van W10 naar 11 moet als alles werkt.
Ben ik nu een van de weinige die de spullen niet 'kaput repariert'?

Plaats reactie