Teamspeak vele rondes te beluisteren.

Hardware en software.
Bericht
Auteur
pa3gv
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 feb 2006, 03:20

Teamspeak vele rondes te beluisteren.

#1 Bericht door pa3gv »

Hallo mede zend en luister amateurs.

Ik wil graag een nieuw medium onder jullie aandacht brengen, Teamspeak2 Voice chats op internet.
Diversen rondes worden al gerealeerd op Teamspeak2 die zijn dus allemaal te beluisteren waar dan ook, als er maar een internet aansluiting is.
Ik Gerry (pa3fbl) wil jullie graag uitnodigen om de site te komen bekijken en als er behoefte aan is kunnen jullie ook met het programma Teamspeak2 een qso maken via de Teamspeak server 80.69.72.240:8888 op een andere manier als we gewend zijn via de amateur banden.
Meer is te lezen op http://www.delta-india-golf.com/news.php en een uitleg van Teamspeak2 vind je op http://www.delta-india-golf.com/uitleg/ ... index.html in het programma Teamspeak2 vind je ons ook in de lijst onder: Delta India Golf DX group of een van deze woorden.

Groeten van TS2 en van Gerry
Meer info nodig mail ons op: 19dig000@delta-india-golf.com

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

Nouja, nieuw medium :wink: dat gebruikte ik al eind 2003 toen multiplayer first person shooters 'in waren' zoals counterstrike enzo en toen roger wilco niet echt handig meer was op lanparties enzo.
No good deed goes unpunished.

Gebruikersavatar
wbeekman
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 okt 2005, 14:27
Locatie: Amersfoort / Regio 03

TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#3 Bericht door wbeekman »

Draai geen TEAMSPEAK onder VISTA, omdat dat problemen geeft met de audio-drivers.

Aldus een recent artikel in Techrepublic.


http://techrepublic.com.com/5208-6230-0 ... ag=nl.e138
Wim

73 de NL4509 / PA3AGZ
QTH: Amersfoort - R03 - JO22QD
Lid van: VERON, OTC en IPARC

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#4 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2007, 19:38
Locatie: Eindhoven

#5 Bericht door hunter »

Ik gebruik het al jaren bij het quaken en andere multiplayer games :)

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

Re: TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#6 Bericht door GdeVries »

wbeekman schreef:Draai geen TEAMSPEAK onder VISTA, omdat dat problemen geeft met de audio-drivers.
Tja als linux gebruiker heb je dergelijke luxe problemen niet. :lol:
En eigenlijk vind ik het zo wie zo het volgende toch wel iets vreemd, zend amateurs staan voor expirimenteel radio onderzoek en bouwen graag hun radios van de grond op, maar bij het merendeel van de HAMs dient hun computer besturings systeem bij voorkeur just out of the box te zijn.
Kan daar eigenlijk nog steeds niet helemaal bij. :roll:

Gerard

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

Re: TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#7 Bericht door PH7CW »

GdeVries schreef:
En eigenlijk vind ik het zo wie zo het volgende toch wel iets vreemd, zend amateurs staan voor expirimenteel radio onderzoek en bouwen graag hun radios van de grond op, maar bij het merendeel van de HAMs dient hun computer besturings systeem bij voorkeur just out of the box te zijn.
Kan daar eigenlijk nog steeds niet helemaal bij. :roll:

Gerard
Zoals ik het zie:
Voor mij is de hobby experimenteren met zenders en radio's en niet met computers. De computer is slechts een hulpmiddel waar ik niet te veel tijd aan wil besteden.
In mijn ogen zijn het twee hele verschillende hobby's die wel een link met elkaar "kunnen" hebben. Ook ik heb beschikking over linux maar gebruik windows omdat me dat minder tijd kost die ik dan in de radiohobby kan steken. :P
Ik kan me voorstellen dat meer medeamateurs dit zo zien.
73,Erik

Gebruikersavatar
vk2gwk
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 sep 2005, 08:41
Locatie: One Mile Beach NSW
Contacteer:

#8 Bericht door vk2gwk »

Voorlopig blijf ik ook van Vista af..... Laat dat eerst maar eens "rijpen" Net als kaas en wijn heeft een Microsoft operating system eerst een paar jaar nodig om op smaak te komen.

Ik ben het aan de ene kant met PH7CW eens dat de computer hulpmiddel is waar je bij het experimenteren met zenders en ontvangers veel plezier van kunt hebben. Ik heb veel geautomatiseerd: antenneswitch, rotor besturing, logging, m'n Steppir enz.

Tja, en dan blijkt dat je je toch een beetje in die computer moet verdiepen om al die functies naast elkaar ongestoord te laten verlopen. Het vervelende is dat ze die operating systemen steeds ingewikkelder maken. Tot eind jaren 80 kon ik nog een hoop zelf regelen met in assembler geschreven TSR's . Maar tegenwoordig kun je op machine niveau eigenlijk niks meer. En dat maakt soms de meest simpele besturingsfunctie ineens zeer gecompliceerd. Vandaar dat ik steeds meer m'n toevlucht zoek bij stand alone oplossingen met microprocessors zoals de PIC en de Atmel. Die doen tenmiste nog precies wat je ze verteld zonder dat ene meneer Gates er met z'n dollar-smoelwerk tussendoor zit te griepen.....

En dan hebben we het nog niet over SDR (software defined radio....) want dat is een verhaal apart.

Ben wel een beetje "off topic"..... sorry daarvoor. :wink:
zenden is zilver.... luisteren is goud!
Kijk ook eens op mijn website of naar mijn andere hobby op Flickr

Gebruikersavatar
GdeVries
Berichten: 152
Lid geworden op: 03 mar 2007, 22:05
Locatie: Emmer-Compascuum
Contacteer:

Re: TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#9 Bericht door GdeVries »

PH7CW schreef: Zoals ik het zie:
Voor mij is de hobby experimenteren met zenders en radio's en niet met computers. De computer is slechts een hulpmiddel waar ik niet te veel tijd aan wil besteden.
In mijn ogen zijn het twee hele verschillende hobby's die wel een link met elkaar "kunnen" hebben. Ook ik heb beschikking over linux maar gebruik windows omdat me dat minder tijd kost die ik dan in de radiohobby kan steken. :P
Ik kan me voorstellen dat meer medeamateurs dit zo zien.
Ook al ben ik het er niet helemaal mee eens, kan mij in deze veronderstelling wel redelijk vinden.

:wink:
Gerard

PD5MSF
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 apr 2007, 15:48
Locatie: Noordwolde
Contacteer:

#10 Bericht door PD5MSF »

Ik vind het juist leuk om in een Windows OS het voor elkaar te krijgen zo stabiel mogelijk te draaien. Ik draai al 4 jaar op mijn XP installatie, dat heeft nog niemand in mijn omgeving geëvenaard. En is nog even snel als aan het begin.
Vista doe ik pas als ik hier lees dat het goed werkt. :wink:
Ik heb ook nog heel lang 98se gedraait, pas toen XP het leuk deed ben ik overgestapt.
Rookworst zonder R is ookworst

Vaak mobiel te bereiken op de 2 en 70 repeaters van Meppel en heerenveen.

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#11 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 13 okt 2013, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Teamspeak vele rondes te beluisteren.

#12 Bericht door PE9PE »

pa3fbl schreef:Hallo mede zend en luister amateurs.

Ik wil graag een nieuw medium onder jullie aandacht brengen, Teamspeak2 Voice chats op internet.

Groeten van TS2 en van Gerry
Meer info nodig mail ons op: 19dig000@delta-india-golf.com
Hallo Gerry,

Dit Teamspeak heb ik een enorm bezwaar tegen.
Ik heb het ook geïnstalleerd gehad en wat blijkt nu dan "moest" ik een kopie van mijn machtiging opsturen om er gebruik van te mogen maken aan een één of andere zendamateur in Friesland (Die je overigens nooit op wat voor band dan ook hoort).
Dus blijkbaar alleen maar achter zijn computer zit. Dat noem ik geen Zendamateur.
Was het nu naar een overheidsorganisatie om een machtiging is het wat anders, maar naar een stel hobbyisten die ineens vinden dat ze héél belangrijk zijn, gaat mij toch te ver.(Ben dit jaar 31 jaar gelicenseerd, dus wie zijn zij).
Het argument dat moet bij Echolink ook is niet steekhoudend.
Bij Echolink nog nooit hoeven doen en zal het ook nooit doen voor wat voor systeem dan ook.
Ik vind het een belachelijk zaak.
Begrijp ook niet de amateurs die dit zich aan laten leunen en klakkeloos een kopie van hun licentie sturen.
Afschaffen die hap.

73

Rob van den Ent
PE9PE

DELETED

#13 Bericht door DELETED »

DELETED

johan1997
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:18
Locatie: Emmen ( MM ) :-)

Re: TEAMSPEAK en VISTA bijten elkaar

#14 Bericht door johan1997 »

GdeVries schreef:
wbeekman schreef:Draai geen TEAMSPEAK onder VISTA, omdat dat problemen geeft met de audio-drivers.
Tja als linux gebruiker heb je dergelijke luxe problemen niet. :lol:
En eigenlijk vind ik het zo wie zo het volgende toch wel iets vreemd, zend amateurs staan voor expirimenteel radio onderzoek en bouwen graag hun radios van de grond op, maar bij het merendeel van de HAMs dient hun computer besturings systeem bij voorkeur just out of the box te zijn.
Kan daar eigenlijk nog steeds niet helemaal bij. :roll:

Gerard
Ik ben een paar keer met Linux aan het proberen geweest , zodat ik een stabiel platform kon creëren voor diverse toepassingen.
Helaas lijkt dit niet echt weggelegt te zijn voor mij :oops:

Er zijn hier in de buurt ook geen mensen (die ik ken ) waar ik met de vragen terecht kan die linux hier oproept.

Daarom nog steeds windhoos XP en Vista.
Johan PD1AQG JO32LS R11

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

#15 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 13 okt 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een zendamateur zonder antenne? Helemaal niets.

Plaats reactie